تغییر رشته با کارنامه سبز

تغییر رشته با کارنامه سبز
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش برای تمامی داوطلبانی که در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری شرکت کرده اند ، کارنامه ای حاوی وضعیت علمی در هر کدرشته محل منتشر می کند . داوطلبان می توانند پس از مشاهده این کارنامه ، در صورت دارا بودن شرایط نسبت به تغییر رشته و یا انتقالی اقدام کنند .




معمولا بین یک تا دو هفته بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری یک کارنامه با عنوان کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود . در واقع این کارنامه برای داوطلبانی مورد استفاده خواهد بود که در یکی از انتخاب هایشان قبول شده اند اما از رشته و یا دانشگاه قبولی خود رضایت کافی را ندارند .

حال باید بدانید که کاربرد کارنامه سبز در این موقعیت چیست؟ داوطلبان با استفاده از این کارنامه چه کاری می توانند در جهت قبولی در کدرشته محل دیگری و تغییر رشته انجام دهند ؟ چگونه می توانند با استفاده از این کارنامه برای انتقالی اقدام کنند ؟ با توجه به سوالات پیش رو ، در ادامه این مقاله به بررسی جزئیات تغییر رشته و انتقالی با کارنامه سبز کنکور 99 پرداخته شده است .



زمان تغییر رشته با کارنامه سبز 99
سال گذشته سازمان سنجش یک هفته بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور ، امکان تغییر رشته و انتقالی با کارنامه سبز را روی سایت خود به آدرس sanjesh.org فعال کرد . بنابراین پیش بینی می شود امسال هم داوطلبان یک هفته الی ده روز بعد از انتشار نتایج نهایی بتوانند نسبت به تغییر رشته و یا انتقالی با کارنامه سبز اقدام کنند .



به محض مشخص شدن زمان دقیق تغییر رشته و یا انتقالی با کارنامه سبز کنکور 99 این مقاله به روز رسانی خواهد شد .



برای اطلاع دقیق از اخبار مربوط به زمان تغییر رشته با کارنامه سبز کنکور 99 می توانید عضو کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا شوید .










شرایط تغییر رشته و انتقالی با کارنامه سبز کنکور 99
برای اطلاع از شرایط تغییر رشته و انتقالی با کارنامه سبز باید بدانید ، چگونه از روی کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه می توان فهمید که در کدام یک از انتخاب های دیگر خود موفق به کسب حد نصاب قبولی شده ایم . در زیر تصویر یک کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه به عنوان نمونه قرار داده شده است . به تصاویر زیر دقت کنید .






برای دانستن اینکه در کدام یک از انتخاب های دیگر خود حد نصاب قبولی را گسب کرده اید ، کافیست در کارنامه سبز کنکور سراسری یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه عدد موجود در ستون " رتبه داوطلب " را با عدد موجود در ستون " آخرین رتبه قبولی " مقایسه کنید . اولین ردیفی که در آن رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی کوچکتر و یا حتی مساوی باشد همان محل قبولی است .

مثال : مطابق کارنامه بالا داوطلب در انتخاب 119 پذیرفته شده است زیرا رتبه داوطلب ( 22 ) عددی کوچک تر از رتبه آخرین نفر قبولی( 40)  است . پس انتخاب 119ام چون اولین انتخابی است که در آن رتبه داوطلب از رتبه آخرین نفر قبولی کوچک تر شده است پس داوطلب در همان انتخاب قبول نهایی شده است .


اگر به کارنامه محرمانه بالا دقت کنید ، این داوطلب در انتخاب 122 و 124 خود نیز می توانست قبول شود . زیرا رتبه قبولی داوطلب در این انتخاب ها از رتبه آخرین نفر قبولی عدد کوچک تری است . 




بنابراین :

چنانچه رتبه داوطلب از رتبه آخرین نفر قبولی عدد کوچک تر یا مساوی باشد داوطلب در آن انتخاب ها شانس تغییر رشته و یا انتقالی دارد .

حتما بخوانید: اعتراض به نتایج کنکور سراسری



نحوه تغییر رشته و انتقالی با کارنامه سبز
کارنامه سبز امکان تغییر رشته و یا انتقالی را به داوطلبان می دهد به این نحو که متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط ( مطابق آنچه در تیتر قبل گفته شد ) می توانند ، به دو طریق برای تغییر رشته و یا انتقالی اقدام کنند که در این بخش به بررسی این روش ها پرداخته شده است .

  استفاده از سیستم بررسی اشتباه در انتخاب رشته سازمان سنجش و تقاضای بررسی اولویت بعدی 

داوطلبان بعد از مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور و همچنین بعد از مشاهده نتایج نهایی ( کارنامه سبز ) اگر از رشته محل پذیرفته شده راضی نباشند یا به دلیل اشتباه در انتخاب رشته بخواهند در اولویت بعدی تحصیل کنند می توانند با توجه به کارنامه سبز خود چنانچه در انتخاب های پایین تر در آن کد رشته محل قبولی را داشته باشند از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش نسبت به آن ، درخواست بررسی اولویت بعدی را بدهند .


 مراجعه به دانشگاه مقصد 

در این روش داوطلبان می توانند به منظور حفظ قبولی اکتسابی خود در دانشگاه قبولی خود ثبت نام کنند و در کنار تحصیل خود به دانشگاه مورد نظر قبولی بر اساس کارنامه سبز هم مراجعه و درخواست خود را با استفاده از مدارک کارنامه نهایی اعلام کنند .
در این روش چنانچه دانشگاه مقصد دارای ظرفیت باشد ، با درخواست داوطلبان موافقت کرده و پس از اخذ موافقت دانشگاه مبدا از ترم دوم می توانید در دانشگاه مقصد شروع به تحصیل کنید و واحد های عمومی که در ترم اول پاس کردید را تطبیق بزنید .



 چنانچه پس از دریافت و مشاهده کارنامه سبز کنکور سراسری ، شرایط تغییر رشته و یا انتقالی با این کارنامه را داشتید با مطالعه مقاله زیر می توانید ، اطلاعات لازم برای ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری 99 را کسب نمایید . 

بیشتر بخوانید: اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری








در نظر داشته باشید داوطلبان می توانند برای دریافت کارنامه سبز کنکور 99 و نحوه تغییر رشته با کارنامه سبز از کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا کمک گرفته و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا سوالات خود را با مشاوران این مرکز در میان گذارند .




سوالات متداول


1- کارنامه سبز چه کاربردی دارد ؟
مطابق متن مقاله کارنامه سبز این امکان را برای داوطلبان به وجود می آورد تا برای تغییر رشته اقدام کنند . 




2- کارنامه سبز کنکور سراسری چه زمانی منتشر می شود ؟
تقریبا یک هفته بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری این کارنامه منتشر می شود که برای اطلاع از توضیحات بیشتر می توانید مقاله را مطالعه نمایید .




3- برای دریافت کارنامه سبز به چه اطلاعاتی نیاز داریم ؟
 مطابق متن مقاله داوطلبان با استفاده از اطلاعات ثبت نامی ( شماره پرونده ، شماره داوطلبی ) می توانند کارنامه نهایی خود را مشاهده و دریافت کنند .

منبع : تغییر رشته با کارنامه سبز
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/r1nB
نظرتان را بنویسید