آیا کابینت آشپزخانه PVC خرید خوبی است؟ قبل از خرج کردن پول چه چیزهایی باید بدانید

آیا کابینت آشپزخانه PVC خرید خوبی است؟ قبل از خرج کردن پول چه چیزهایی باید بدانید
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
nasim enferadi

کابینت های پی وی سی آشپزخانه چه تفاوتی با سایر مواد کابینتی دارند که در آشپزخانه ها محبوب هستند - مانند کابینت های ساخته شده از چوب؟

آشپزخانه روشن با کابینت های سفید و سرمه ای

احتمالاً نام پلی وینیل کلرید یا PVC را در ارتباط با لوله های آب و تخلیه شنیده اید. این ماده به دلیل دوام و ساختار ضد آب برای لوله ها استفاده می شود. چیزی که ممکن است ندانید این است که به این دلایل در واقع به یک ماده محبوب برای ساخت کابینت آشپزخانه تبدیل شده است. در حالی که ممکن است بدانید کابینت های آشپزخانه از تخته سه لا یا مواد چوب طبیعی ساخته شده اند، کابینت های پی وی سی هیچ چوبی ندارند. در عوض، آنها از کامپوزیت پلاستیکی ساخته شده اند.

 

جهت خرید ورق پی وی سی، خرید ورق ام دی اف و اطلاع از قیمت لمینت در سایت پومونوکس روی لینک کلیک کنید.

 

نکته ای که باید بدانید این است که به طور کلی دو نوع کابینت پی وی سی برای آشپزخانه وجود دارد. اولین مورد یک تخته پی وی سی توخالی است. این کابینت ها، همانطور که احتمالاً حدس زده اید، در داخل توخالی هستند. این باعث می شود آنها بسیار سبک و آسان نصب شوند، اما در ساخت موقت نیز بهترین هستند زیرا دوام کمتری دارند. نوع دیگر کابینت های پی وی سی از صفحات فوم پی وی سی ساخته می شوند. اینها بسیار بادوام تر و ماندگارتر هستند و حتی با کابینت های چوبی رقابت می کنند.

 

چرا کابینت آشپزخانه PVC بهتر از سایر مواد کابینت است؟

نمای نزدیک از کابینت تمیز کردن دست های یک زن با پارچه میکروفیبر

سبک برای حمل و نقل و نصب آسان

برخلاف کابینت های چوب طبیعی سنگین، مواد پی وی سی بسیار سبک هستند و مدیریت آن آسان است. حمل و نقل، نصب و برداشتن آنها در مقایسه با کابینت های چوبی استاندارد بسیار دشوار است.

 

مقرون به صرفه تر از کابینت های چوبی

مواد پی وی سی به طور گسترده ای در بازار موجود است که آنها را به طرز باورنکردنی مقرون به صرفه می کند. در مقایسه با سایر مواد کابینت، با استفاده از کابینت های پی وی سی پول نقد زیادی را پس انداز خواهید کرد. اگر به دنبال یک کابینت کم‌هزینه برای آشپزخانه موقت یا چیزی مشابه آن هستید، تخته‌های پی وی سی توخالی حتی ارزان‌تر از تخته‌های فوم هستند.

 

مقاوم در برابر لک و تمیز کردن آسان

دستمال‌های PVC که اساساً با پلاستیک ساخته شده‌اند، هنگام پاشیدن یا ریختن آن کاملاً تمیز می‌شوند. مایعات یا روغن ها را جذب نمی کند، بنابراین فوق العاده مقاوم در برابر لکه است. این همچنین باعث می شود که مواد ماندگاری بیشتری داشته باشند زیرا مانند کابینت های چوبی مجبور نیستید کابینتی را که در اثر ریختن رنگ تغییر رنگ داده است تعویض کنید.

 

در برابر پوسیدگی، خوردگی و آفات مقاوم است

از آنجایی که هیچ چوبی در ساخت و ساز وجود ندارد، لازم نیست نگران موریانه ها یا پوسیدگی چوب با کابینت های PVC باشید. این ماده همچنین در برابر خوردگی مقاوم است که به دوام آن نیز کمک می کند.

 

آیا ویژگی هایی وجود دارد که کابینت آشپزخانه پی وی سی را نسبت به سایر مواد پایین تر می کند؟

آشپزخانه با کابینت های سفید و کف و چوب پشتی

ماکس واختبوویچ/پکسل

مقاومت کم در برابر حرارت و آتش

به ویژه در مورد تخته های پی وی سی توخالی، این ماده به اندازه کابینت های چوبی دارای درزگیر در برابر حرارت و آتش مقاوم نیست. صفحات فوم پی وی سی در برابر حرارت مقاوم تر هستند که انتخاب بهتری بین دو گزینه کابینت پی وی سی است، اما کابینت های چوبی بهترین انتخاب برای انسداد حرارت و آتش هستند.

 

خراش ها را نمی توان از بین برد

هنگامی که یک کابینت چوبی را خراش می دهید، در بسیاری از موارد می توانید آن را با سنباده زدن و صاف کردن مجدد تعمیر کنید. با این حال، با مواد PVC، شکاف یا ترک دائمی است و قابل تعمیر نیست. در صورت خراش زشت روی کابینت آشپزخانه PVC شما، باید کل تخته را تعویض کنید. این چیز خوبی است که مواد کابینت پی وی سی بادوام و ارزان هستند!

 

سازگاری سخت افزاری باعث افتادگی می شود

به خصوص در مورد تخته های پی وی سی توخالی، سخت افزار مورد استفاده برای نصب آن در آشپزخانه شما اغلب به مرور زمان با استفاده بیش از حد شل می شود. این باعث می شود که کابینت ها شروع به افتادگی کنند و در نتیجه ظاهری ضعیف به نظر برسد.

 

بیایید به همه سوالات آزاردهنده کابینت PVC پاسخ دهیم: اینها رایج ترین سؤالات متداول در مورد کابینت آشپزخانه PVC هستند.

کابینت های آشپزخانه خاکستری با پشتی کاشی مترو سفید در بالای آنها

اکنون که در مورد مزایا و معایب کابینت های پی وی سی در آشپزخانه شما صحبت کردیم، اجازه دهید برخی از سوالات متداول در مورد این مواد کابینت را بررسی کنیم.

 

آیا PVC برای کابینت آشپزخانه ایمن است؟

از آنجایی که پلاستیک است، مردم اغلب این سوال را دارند که آیا مواد PVC برای استفاده در آشپزخانه بی خطر هستند یا خیر. از این گذشته، شما در حال تهیه غذا و نوشیدنی هستید، بنابراین باید مطمئن شوید که خانواده شما در معرض خطر نیستند. خبر خوب این است که پی وی سی یک ماده غیر سمی است و از آنجایی که مایعات را جذب نمی کند، باکتری ها روی آن باقی نمی مانند یا در الیاف خیس نمی شوند.

 

کابینت های پی وی سی چقدر عمر می کنند؟

کابینت های پی وی سی در واقع بسیار ماندگار هستند. کابینت های پی وی سی آشپزخانه به دلیل دوام بالا تا 20 سال یا بیشتر نیازی به تعویض کامل نخواهند داشت.

 

اگر پروژه های بازسازی خانه زیادی دارید که می خواهید انجام دهید، تعویض کابینت آشپزخانه شما نباید استرس زا باشد. کابینت های آشپزخانه پی وی سی به دلیل دوام بالا، در دسترس بودن زیاد و هزینه کم محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. در حالی که آنها از هر نظر بهتر از کابینت های چوبی نیستند، مزایای کابینت های پی وی سی قطعا باید در نظر گرفته شود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gArl
نظرتان را بنویسید