مزایا و معایب PVC نسبت به کابینت های چوبی برای آشپزخانه شما چیست؟

مزایا و معایب PVC نسبت به کابینت های چوبی برای آشپزخانه شما چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
nasim enferadi

روزی را به من بگو که به آشپزخانه ات نرفته ای! آشپزخانه فضایی است که ما هر روز از آن استفاده می کنیم و از این رو نیاز به نگهداری زیادی دارد. مبلمان آشپزخانه در معرض آب، لکه های غذا، گرما و غیره قرار می گیرد! در عین حال رعایت نظافت و بهداشت آشپزخانه الزامی است. ما به مواد مستحکم و بادوامی نیاز داریم که بتوانند در برابر این مشکلات مقاومت کنند و از نظر زیبایی نیز متمایز باشند تا شما لذت ببرید و احساس شادی کنید. برای این کار، دانستن مزایا و معایب پی وی سی نسبت به کابینت های چوبی برای آشپزخانه خانه شما ضروری است.

استعلام قیمت لمینت، قیمت ورق mdf و قیمت ورق پی وی سی از سایت پومونوکس ممکن است.

همانطور که گزینه های زیادی در مواد برای کابینت آشپزخانه وجود دارد. دسته بندی آنها به دو دسته، یکی به عنوان مواد پایه و دیگری به عنوان پوشش های سطحی. متریال پایه همانی است که برای ساخت کرکره ها و کشوها استفاده می کنیم. مواد پایه زیادی در بازار موجود است مانند تخته های پی وی سی، تخته های لایه ای، WPC، تخته خرده چوب، و غیره. پوشش های سطح روی چنین موادی بسته به انتخاب ما می تواند متفاوت باشد مانند لمینت ها، روکش ها، رنگ و غیره.

 

تخته های چوبی و پی وی سی رایج ترین تخته هایی هستند که برای کابینت آشپزخانه خانه استفاده می شوند. قبل از ساخت و ساز یا انجام هر کار جدید یا بازسازی، در مورد این دو اطلاعات بیشتری به ما بدهید.

 

مزایا و معایب PVC نسبت به کابینت های چوبی برای آشپزخانه شما:

کابینت آشپزخانه چوبی:

کابینت های چوبی به طور سنتی مواد مورد استفاده برای کابینت آشپزخانه هستند. امروزه اغلب با تخته های تخته سه لا یا تخته های تخته سه لا یا ام دی اف جایگزین می شوند زیرا کابینت های چوبی گران هستند و در تماس با رطوبت تاب می یابند.

 

تخته سه لا و تخته سه لا در صورت همراهی با بهترین روکش برای مبلمان آشپزخانه قابل استفاده هستند. بنابراین مهم است که قبل از شروع استفاده از آشپزخانه، آنها را با لمینت یا فیلم بپوشانید یا آنها را رنگ کنید.

 

از آنجایی که آنها در طیف متفاوتی از استحکام، ظاهر و هزینه موجود هستند، عمدتاً در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین، به یک ماده نجار پسند تبدیل شده است.

 

تخته های ام دی اف معمولاً در مبلمان آشپزخانه استفاده نمی شوند زیرا در تماس با آب برآمدگی می کنند.

اما، هر ماده ای معایب خاص خود را نیز دارد!

اگر در مورد چوب صحبت کنیم، هنگام تماس با رطوبت، تاب می‌خورد. دارای خاصیت مقاومت در برابر رطوبت کم است بنابراین اگر سطح به درستی تکمیل نشود در انتها خم می شود، تاب می خورد و خراب می شود و عمر خود را حفظ نمی کند!

 

در هند، زنان خانه دار تا زمانی که اثاثیه منزل را با پارچه خیس تمیز نکنند، هیچ رضایتی نخواهند داشت. تمیز کردن با مواد شیمیایی یا آب نادرست می‌تواند باعث خراب شدن سطح چوب شود. چنین مبلمان آشپزخانه ای نمی توانند برای مدت طولانی در برابر آب قرار بگیرند.

 

برای رفع این عیب، تخته سه لا درجه MR یا درجه BWR را برای چنین فضاهایی داریم. اما استفاده از چنین بردی می تواند هزینه پروژه را افزایش دهد.

 

حمله آفات

 

آشپزخانه مانند فضای خانه های هندی ما مستعد هجوم موریانه است. و موریانه به چوب کشیده می شود. بنابراین استفاده از تخته های ضد موریانه و درمان ضد موریانه برای جلوگیری از هرگونه حمله آفت ضروری است. بی دقتی در هر یک از این فرآیندها منجر به خراب شدن مبلمان آشپزخانه می شود.

استفاده از لمینت ها بر روی تخته می تواند از جذب آب و هجوم آفات جلوگیری کند. اما هر لمینتی می تواند به راحتی خراشیده شود.

بنابراین، با گذشت زمان باید کابینت های آشپزخانه را با مواد ضد آب و ضد موریانه ارتقا داده و جایگزین کنیم.

استفاده از تخته سه لا با لمینت همیشه برای کابینت آشپزخانه مناسب است. با این حال، قبل از استفاده از آن اطمینان حاصل کنید که لبه های مبلمان با روکش مناسب پوشانده شده است.

کابینت آشپزخانه تخته پی وی سی:

تخته های پی وی سی (پلی وینیل کلراید) در دو نوع موجود می باشند:

 

01. تخته های توخالی PVC:

این تخته های توخالی هستند که در اندازه های 2400 میلی متر در 1200 میلی متر و ضخامت 2 تا 35 میلی متر در دسترس هستند. این تخته ها بسته به ضخامت تخته ها در بسته بندی، عایق کاری، حفاظ، کابینت، سقف کاذب و پانل سازی کاربرد دارند. کابینت ها به طور کلی از تخته های 12 و 18 میلی متری تشکیل شده اند.

 

امروزه استفاده از تخته های توخالی در کابینت آشپزخانه ارزان ترین راه حل است. پیشنهاد می شود در صورتی که قصد اقامت کوتاه مدت دارید از چنین تابلوهایی استفاده کنید.

کابینت آشپزخانه پی وی سی به سرعت در محل نصب می شود. کار با کابینت های پی وی سی (تخته توخالی) آسان است زیرا وزن آنها سبک است. اما آنها به اندازه کابینت های آشپزخانه فوم بردهای پی وی سی محکم نیستند.

کابینت آشپزخانه پی وی سی - تخته های توخالی در رنگ های مختلف روشن موجود است.

نیازی به تکمیل سطح نیست. آنها برای جا دادن انواع تخته ها آماده هستند.

کابینت پی وی سی - تخته های توخالی در رنگ ها و پرداخت های مختلف موجود است.

این تخته های توخالی مستعد هجوم موریانه نیستند.

 

کابینت آشپزخانه پی وی سی

 

معایب:

 

تخته های توخالی کابینت پی وی سی دارای مقاومت حرارتی پایین و مقاومت در برابر آتش هستند.

این تخته‌های توخالی هستند، بنابراین استفاده طولانی‌مدت می‌تواند باعث شل شدن پیچ‌ها و در نتیجه افتادگی کرکره‌ها شود. بنابراین آنقدر محکم نیست!

از آنجایی که توخالی هستند، تبدیل به خانه حشرات کوچک می شوند و در نتیجه شرایط غیربهداشتی ایجاد می کنند.

آنها خم می شوند یا گاهی اوقات می شکنند زیرا برای تحمل هرگونه مانع فیزیکی بسیار سبک هستند.

تثبیت سخت افزار در چنین تخته هایی دشوار است زیرا در پیچ تغییر شکل می دهند.

چنین کابینت هایی اغلب آویزان می شوند و از جای خود خارج می شوند.

02. صفحات فوم پی وی سی:

این صفحات فوم پی وی سی براق در ضخامت های 1 تا 30 میلی متر و ورق های 1200 میلی متر تا 2400 میلی متر در دسترس هستند. امروزه این تخته ها به دلیل مزایای زیر به جایگزینی برای پلی بورد تبدیل شده اند:

 

صفحات فوم پی وی سی

 

صفحات فوم پی وی سی وزن بسیار کمی دارند. بنابراین، استفاده از چنین تخته هایی با مشکلات کمتری در حمل و نقل و جابجایی آسان است.

مانند تخته های چند لایه، سوراخ کردن، اره کردن، پیچیدن، خم کردن، چسباندن یا میخ زدن آن آسان است. همچنین می توان یک فیلم محافظ روی سطح تخته ها قرار داد.

صفحات فوم پی وی سی در برابر رطوبت مقاوم هستند. خاصیت جذب آب پایینی دارد و از این رو رعایت بهداشت آسان است.

صفحات فوم پی وی سی ضد موریانه و ضد پوسیدگی هستند.

صفحات فوم پی وی سی برای کابینت آشپزخانه ایمن هستند زیرا مواد غیر سمی و ضد خوردگی شیمیایی هستند.

صفحات فوم پی وی سی عایق حرارتی هستند و نسبتاً در برابر آتش مقاوم هستند.

 

کابینت آشپزخانه فوم پی وی سی

 

بهترین چیز در مورد صفحات فوم پی وی سی این است که آنها در روکش های مات/براق موجود هستند که می توانند مستقیماً برای کابینت های ذخیره سازی آشپزخانه استفاده شوند. با این حال، هر سطح خام می تواند خراشیده شود. از این رو توصیه می کنیم از لمینت ها یا فیلم ها برای چنین سطوحی استفاده کنید.

 

تنها عیب کابینت پی وی سی نیاز به نجار ماهر برای تعمیر مبلمان است. حتی پیچ های نامناسب در تخته ها می تواند باعث افتادگی کرکره ها و کشوها شود.

 

صفحات فوم پی وی سی رقابت واقعی را به کابینت های چوبی سنتی می دهند. زمان آن فرا رسیده است که کابینت های چوبی قدیمی را با این فوم بردهای پی وی سی جایگزین کنید و کابینت های بدون تعمیر و نگهداری داشته باشید.

 

کابینت های آشپزخانه پی وی سی توخالی و کابینت های پی وی سی فوم ظاهری یکسان اما استحکام متفاوتی را برای شما به ارمغان می آورد. کابینت آشپزخانه پی وی سی توخالی ارزان هستند اما صفحات فوم پی وی سی به اندازه کابینت های چوبی آشپزخانه مقاوم هستند. بنابراین، آشپزخانه PVC ساخته شده از فوم تخته، مواد قابل اعتماد و قابل توجهی برای کابینت آشپزخانه است.

 

با این حال، هر کسی سلیقه خود را برای انتخاب متریال دارد، اما لازم است متریال کابینت خود را هوشمندانه انتخاب کنید. امیدواریم این مزایا و معایب PVC نسبت به کابینت های چوبی به شما کمک کند تا مواد مناسبی برای کابینت های ذخیره سازی آشپزخانه خود انتخاب کنید. از آنجایی که انتخاب مناسب مواد نه تنها یک آشپزخانه زیبا را به شما می دهد، بلکه یک آشپزخانه بدون تعمیر و نگهداری نیز به شما می دهد!

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gA1Z
نظرتان را بنویسید