پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سمنان

پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سمنان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
MN.Work.84

دانشگاه سمنان شرط معدل مقطع کارشناسی را به عنوان یکی از شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته است.

به گزارش مسترتست، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص حمایت و هدایت استعدادهای درخشان، دانشگاه سمنان در نظر دارد از میان دانشجویان و دانش آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی دانشگاه های کشور تعدادی را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به صورت بدون آزمون پذیرش نماید. 

شرایط  کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سمنان

شرایط فراخوان کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه سمنان در سال ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

۱) گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی تا پایان نیم سال تحصیلی ششم (عدد غیرصحیح تعداد واحدها به پایین گرد می شود.)

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سمنان

۲) اتمام دوره کارشناسی حداکثر در ۸ نیم سال تحصیلی

۳) قرار گرفتن در فهرست ۱۵٪ برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی (عدد غیرصحیح رتبه به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل می شود. با میانگین کل حداقل ۱۵ برای رشته های علوم پایه و فنی مهندسی، و حداقل ۱۷ برای سایر رشته ها (در پایان نیم سال تحصیلی ششم)

۴) پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار امکان پذیر است.

دانشجویان دانشگاههای پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی-غیرانتفاعی، علمی-کاربردی، و پردیس های بین الملل (خودگردان) و همچنین پذیرفته شدگان آزمون اختصاصی (داخلی)، دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی، دانشجویان دوره های مجازی، نیمه حضوری و کارشناسی ناپیوسته و نیز اتباع غیرایرانی مجاز به ثبت درخواست نیستند.

تبصره ۱- ملاک تشخیص افراد واجد شرایط بندهای چهارگانه فوق وضعیت علمی- آموزشی متقاضیان در زمان ارائه درخواست به دفتر استعدادهای درخشان بوده و لذا تغییرات پدید آمده در وضعیت علمی – آموزشی متقاضیان پس از ثبت درخواست (نظیر درج نمره دروس ناتمام و …) به هیچ وجه اعمال نمی شود.

تبصره ۲- برای متقاضیان دو رشته ای (تحصیل همزمان در دوره رشته تحصیلی مقطع کارشناسی مدت مجاز مذکور در بند ۲ حداکثر ۱۰ نیم سال تحصیلی است. متقاضیان مذکور در صورت پذیرش می توانند تحصیل خود را در هر یک از رشته های دوره کارشناسی پیوسته ادامه دهند.

تبصره ۳- یک سوم از ظرفیت های موجود در هر رشته- گرایش بر اساس ضریب هم ترازی معدل تعیین شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور به دانشجویان و دانش آموختگان سایر دانشگاه ها اختصاص داده می شود.

تبصره ۴- امکان ثبت درخواست برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه سمنان که جزء ۱۰٪ دوم دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند وجود دارد، اما پذیرش این دسته از متقاضیان صرفا به شرط انصراف یا عدم تقاضای پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد افراد حائز شرایط بند ۳ (۱۵٪ برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی) و با اولویت رتبه (به شرط دارا بودن سایر شرایط بندهای فوق) قابل بررسی است.

تأکید می شود که این تبصره صرفا مخصوص دانشجویان و دانش آموختگان واجد شرایط دانشگاه سمنان است.

تبصره ۵- به رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی – دانشجویی کشوری در هر رشته، به شرط ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد و دارا بودن شرایط بندهای چهارگانه فوق، ظرفیت مازاد اختصاص داده می شود.

تبصره ۶- به متقاضیانی که در طول شش نیم سال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیم سال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزء ۱۵٪ برتر باشند، به شرط دارا بودن شرایط بندهای ۳ و ۴ ظرفیت مازاد برای پذیرش اختصاص داده می شود.

تبصره ۷- دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته در صورتی می توانند اقدام به ثبت درخواست کنند که سنوات تحصیلی آنها در دوره کارشناسی پیوسته از زمان ورود به رشته و دانشگاه اول تا زمان دانش آموختگی از رشته و دانشگاه دوم حداکثر ۸ نیم سال تحصیلی باشد. مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین ۱۵ درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می شود که از آن مدرک دریافت می کنند. در مورد دانشجویان تغییر رشته حداکثر تا یک نیم سال به سنوات مجاز مذکور در بند ۲ اضافه می شود.

مدارک مورد نیازجهت ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور

مدارک الزامی جهت ثبت نام به شرح زیر است:

۱) تصویر شناسنامه

۲) تصویر کارت ملی

۳) گواهی رتبه در میان دانشجویان هم رشته و هم ورودی که به تایید اداره آموزش دانشگاه محل تحصیل متقاضی رسیده باشد

۴) ریز نمرات دوره کارشناسی

۵) پرداخت وجه غیر قابل استرداد ۸۰۰۰۰۰ ریال از طریق درگاه الکترونیکی تعیین شده در سامانه گلستان دانشگاه سمنان.

در شرایط برابر دارندگان مدارک زیر در اولویت قرار خواهند گرفت:

۱) سوابق پژوهشی مقالات علمی، گواهی ثبت اختراع، …)

۲) گواهی احراز رتبه برتر در مسابقات علمی دانشجویی کشوری.

مهلت ارسال مدارک جهت ثبت نام ارشد بدون آزمون ۱۴۰۱

ارسال مدارک باید به صورت الکترونیکی از طریق سامانه گلستان دانشگاه سمنان به آدرس golestan.semnan.ac.ir صورت پذیرد. به مدارکی که از طریق پست یا دستی ارسال شوند ترتیب اثر داده نخواهد شد.

مهلت ثبت درخواست تا ۱۴۰۰/۹/۳۰ می باشد که به هیچ وجه قابل تمدید نیست.

 

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سمنان کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه سمنان تا ۱۴۰۰/۹/۳۰ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سمنان چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه سمنان در سال ۱۴۰۱ در متن مقاله آورده شده است.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/56nq
نظرتان را بنویسید