پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه کردستان

پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه کردستان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
MN.Work.84

فراخوان کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه کردستان در سال ۱۴۰۱ منتشر شد.

به گزارش مسترتست، دانشگاه کردستان از بین دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته و در رشته‌هایی که دانشگاه کردستان از طریق کنکور سراسری دانشجو می پذیرد (رشته‌‌های دایر)، بر اساس «آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد» فقط برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ با شرایط ذیل دانشجو می‌پذیرد:

رشته های دارای پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه کردستان

فهرست رشته‌های دارای پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در دانشگاه کردستان از طریق لینک زیر قابل دریافت است:

 

فهرست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه کردستان

 

شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه کردستان

۱- برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله‌ی نهایی المپیادهای علمی – دانشجویی را برای ورود به همان رشته برگزیده یا رشته‌های مرتبط به تشخیص شورای برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم با ارائه معرفی‌نامه از دبیر خانه المپیاد به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون.

٢- دانشجوی دوره کارشناسی پیوسته (مجموع روزانه و شبانه) به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون (تا ۴۰ % ظرفیت پذیرش با آزمون دوره روزانه در هر کد محل تحصیل ) و با رعایت شرایط ذیل:

الف : ورودی‌های کارشناسی نیمسال‌های اول و دوم ۱۳۹۷ و ورودی‌های کارشناسی نیمسال دوم ۱۳۹۶

ب: پس از گذراندن ۶ نیمسال تحصیلی (بدون احتساب نیمسال تابستان) و با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی (۷۵ % تعداد کل واحدها) به لحاظ میانگین کل جزو ۱۵ درصد برتر دانشجویان هم‌رشته- هم‌ورودی خود باشند.

ج: حداکثر در ۸ نیمسال تحصیلی (تا ۱۴۰۱/۰۶/۳۱) فارغ‌التحصیل گردند (بدون احتساب ترم تابستانی).

د: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش‌آموختگی و صرفاً برای یکبار امکان پذیر است.

ه: پذیرش در رشته‌های تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزش دانشگاه امکان پذیر است.

تبصره ۱: دانشگاه اختیار دارد متقاضیانی را که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته گردند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین هشت نیمسال دانشجویان هم‌رشته و غیرهم ورودی خود جزو ۱۵ درصد برتر باشند به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال پذیرش کند.

تبصره ۲: چنانچه ۱۵ درصد برتر دانشجویان حائز شرایط این ماده، به دلیل انصراف یا عدم تقاضا، از تسهیلات مربوط استفاده نکردند و ظرفیت پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد رشته‌ای (متناسب با سطح دانشگاه) تکمیل نشد، در این صورت دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفاً ده درصد برتر بعدی دانشگاه کردستان، با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته می‌باشد.

تبصره۳: دانش‌آموختگان دوره‌های مجازی، فراگیر پیام نور، پذیرفته شدگان آزمون اختصاصی (داخلی)، پذیرفته شدگان کارشناسی با سوابق تحصیلی، دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی و نیز دانش آموختگان دانشگاه‌های آزاد اسلامی، دانشگاه‌های غیر دولتی – غیرانتفاعی، علمی کاربردی، آموزشکده‌های فنی و حرفه ای و پردیس‌های بین‌الملل (خودگردان) مجاز به استفاده از این آیین‌نامه نمی‌باشند.

تبصره ۴- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین‌نامه مجاز نخواهد بود.

تبصره ۵- دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته در صورتی می‌توانند از تسهیلات بدون آزمون بهره‌مند شوند که سنوات تحصیلی آنها در دوره کارشناسی پیوسته از ورود به رشته و دانشگاه محل تحصیل قبلی تا دانش‌آموختگی از رشته و دانشگاه کردستان، حداکثر ۸ نیمسال باشد و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین ۱۵ درصد برتر با دانشجویان دانشگاه کردستان انجام خواهد شد.

نحوه ارزیابی علمی و پذیرش دانشجویان متقاضی ارشد بدون آزمون

۱- طول دوره فراخوان پذیرش دانشجویان ممتاز استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی ارشد توسط گروه امور حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تا ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ می‌باشد.

۲- گروه امور حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه پس از بررسی اولیه و اطمینان از احراز شرایط مندرج در این دستورالعمل، مدارک و سوابق متقاضی را جهت بررسی و ارزیابی علمی به دانشکده‌های مربوطه ارسال می‌دارد (از ۱۴۰۰/۱۰/۰۱ تا ۱۴۰۰/۱۰/۱۵).

٣- گروه آموزشی مربوطه پس از دریافت مدارک ضمن بررسی آن در شورای آموزشی گروه، نظر خویش را به دانشکده ارسال خواهد کرد. نتیجه‌ی نهایی پس از تایید معاون آموزشی دانشکده مربوطه و به همراه پرونده کامل متقاضی، به دفتر گروه امور حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه ارسال می‌گردد (تا ۱۴۰۰/۱۰/۲۰)

۴- نتایج نهایی در شورای آموزشی دانشگاه بررسی و در صورت تایید نهایی، لیست اولیه اسامی پذیرفته شدگان اعلام خواهد شد.

۵- چنانچه در هر مرحله از ثبت‌نام و تحصیل مشخص گردد که داوطلب واجد هر یک از شرایط فوق نبوده است، از ادامه تحصیل وی جلوگیری به عمل آمده و طبق مقررات با ایشان رفتار خواهد شد.

۶- ارسال مدارک به دانشگاه و پذیرش اولیه به منزله پذیرش قطعی نمی‌باشد. ضمناً در صورت پذیرش نهایی در دانشگاه کردستان و ثبت پذیرش در سامانه سازمان سنجش به هیچ عنوان امکان تغییر رشته – محل ثبت‌نامی وجود نخواهد داشت. پذیرش قطعی منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور و احراز صلاحیت عمومی می‌باشد. لازم به توضیح است که پذیرفته شدگان نهایی بایستی در بازه زمانی که بعداً تعیین خواهد شد ضمن تکمیل فرم‌های صلاحیت عمومی سازمان سنجش همراه با سایر مدارک خواسته شده ( مطابق اطلاعیه‌های بعدی دفتر استعدادهای درخشان) به دفتر گروه امور حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تحویل نمایند.

مدارک لازم جهت ثبت نام ارشد استعداد درخشان

۱- فرم تکمیل شده تقاضای ثبت‌نام (فرم شماره ۱) به همراه یک قطعه عکس ۴×۳ الصاق شده

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه کردستان

۲- فرم تکمیل شده تأیید وضعیت تحصیلی (فرم شماره ۲) ممهور به مهر و امضای مدیر گروه، معاون آموزشی دانشکده و مدیر کل امور آموزشی دانشگاه.

٣- فرم تکمیل شده تعهدنامه (فرم شماره ۳)

۴- تصویر کامل صفحات شناسنامه و تصویر پشت و روی کارت ملی

۵- کارنامه کامل تحصیلی دوره کارشناسی پیوسته (ریز نمرات تا پایان نیمسال ششم به تفکیک نیمسال تحصیلی در یک صفحه حاوی مشخصات دانشجو و نوع دوره تحصیلی بر روی آن)

۶- اصل و کپی فیش بانکی واریزی به مبلغ ۳۰۰ هزار ریال به حساب شماره ۱۱۰۸۰۸۲۸۳۲، نزد بانک تجارت شعبه دانشگاه کردستان، به نام وجوه امانی درآمد واحد آموزش دانشگاه کردستان

( قابل پرداخت در کلیه شعب بانک تجارت در سطح کشور).

۷- ارائه گواهی برای دارندگان شرایط برگزیدگان المپیاد دانشجویی

مسئولیت صحت اطلاعات ارسالی به عهده متقاضی بوده و در صورت عدم صحت، دانشگاه هیچ مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

 

دریافت فرم‌های ثبت نام

 

مهلت ثبت نام و ارسال مدارک جهت پذیرش بدون کنکور ارشد

داوطلبان حائز شرایط می‌توانند حداکثر تا پایان وقت اداری روز سه شنبه مورخه ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ فرم‌های تکمیل شده ثبت‌نام و سایر مدارک مورد نیاز داوطلبان را در پاکت در بسته صرفاً با پست پیشتاز، به آدرس:
سنندج، بلوار پاسداران- دانشگاه کردستان – کدپستی ۶۶۱۳۵۶۶۱۷۶/۴۱۶، دبیرخانه اداره کل آموزش- گروه امور حمایت از استعدادهای درخشان
ارسال نمایند و از مراجعه حضوری برای تحویل مدارک خودداری نمایند.

لذا توصیه می‌گردد چنانچه داوطلبان عزیز تصمیم به ارسال مدارک از طریق پست را دارند می‌بایست یک هفته قبل از تاریخ مذکور اقدام نمایند.

نکته مهم ۱: به مدارک ناقص و یا فرم‌های تکمیل نشده و نیز فرم‌های فاقد مهر و امضا ترتیب اثر داده نخواهد شد.

نکته مهم ۲: درج عبارت (مربوط به پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲)، نام و نام خانوادگی، نام دانشکده، مقطع تحصیلی و عنوان رشته مورد نظر توسط متقاضی روی پاکت الزامی است.

 

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه کردستان کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه کردستان تا ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه کردستان چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه کردستان در سال ۱۴۰۱ در متن مقاله آورده شده است.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/45mg
نظرتان را بنویسید