چگونه یک لوگو مونوگرام طراحی کنیم؟ (قسمت دوم)

چگونه یک لوگو مونوگرام طراحی کنیم؟ (قسمت دوم)
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
طراح گرافیک

لوگوی مونوگرام بدون شک یکی از جذاب ترین نمادهایی است که در اطراف می بینیم. جای تعجب نیست که شما نیز بخواهید یکی از این نمادها را برای کسب و کار خود به عنوان هویت برند خود داشته باشید. اگر تا به حال لوگو داشتید اما قصد طراحی مجدد لوگو خود را دارید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.بنابراین، برای طراحی لوگوی مونوگرام خود به این موارد توجه کنید:

درباره برند تحقیق کنید

اولین قدم تحقیق درباره برند است. لوگو باید پیام، شخصیت و ارزش های یک برند را منعکس کند. بنابراین، بدانید نام تجاری چیست. شما باید ابعاد مختلف شرکت و نحوه انجام کسب و کار خود را بررسی کنید. دریابید که مشتریان هدف چه کسانی هستند.خوب است که با مشتری یا صاحب کسب و کار بنشینید تا برند و اهداف آتی آن را درک کنید. در این مرحله مقدماتی، باید به لوگوی رقبای برند نگاه کنید.

برای سفارش طراحی لوگو از آرمکده اینجا کلیک کنید.

طرح هایی برای ایده ها بکشید

اکنون که برند را از درون می شناسید، می دانید که چه طرحی با لوگوی مونوگرام شما مطابقت دارد. اما ایده های لوگوی زیادی وجود خواهد داشت که ذهن خلاق شما را هجوم می آورد. برای پیدا کردن همه این ایده های خشن، بهتر است آنها را به سرعت روی یک تکه کاغذ ترسیم کنید. در عرض چند دقیقه، چند ایده لوگوی چشمگیر روی کاغذ خواهید داشت.یک نگاه خوب به همه طرح ها به انتخاب یکی برای توسعه بیشتر آن به یک لوگو کمک می کند. سپس می توانید با ایجاد حروف متفاوت و شکل دادن به لبه ها، روی ظاهر آن کار کنید.

آن را به یک طراحی تمیز و ساده تبدیل کنید

لوگوی مونوگرام بر اساس دو تا سه حرف، حروف اول نام شرکت است. بنابراین، به طور کلی، مونوگرام ها طرح های تمیز و ساده ای هستند. در طرح بیشتر دو تا سه حرف وجود دارد. با این حال، هنگام ایجاد دو حرف با هم، مطمئن شوید که طرح خوانا باشد. بینندگان باید بتوانند بلافاصله پیام برند شما را از طریق آن نامه ها تجسم کنند.سعی کنید به جای استفاده از عناصر اضافی، طرح را با حداقل عناصر ایجاد کنید، که فضای طراحی محدود لوگو را به هم می زند. شما می توانید با کمک یک مولد لوگوی مونوگرام، که یک ابزار نرم افزاری DIY است، یک مونوگرام کامل ایجاد کنید. این شما را در طراحی لوگو بدون هیچ تجربه ای راهنمایی می کند.

باید متقارن باشد

مطمئن شوید که لوگوی مونوگرام شما متقارن به نظر می رسد و همه عناصر آن به خوبی تراز وسط قرار دارند. هنگام جفت کردن این دو حرف، آنها باید کل ساختار را به یک طرح متعادل و متقارن تبدیل کنند. عناصر آن باید فضای کافی بین خود را برای واجد شرایط بودن و تعادل داشته باشند.برای ایجاد طرح متقارن، از یک شبکه برای طراحی لوگو استفاده کنید. یک شبکه به تعیین فاصله کافی بین حروف کمک می کند. با استفاده از شبکه، می توانید طرح را کمی کج یا نامتقارن نیز ایجاد کنید. همچنین یک راه عالی برای تمرکز بر روی بخشی از لوگو است. آرم های فولکس واگن و اچ پی نمونه هایی از لوگوهای مونوگرام متقارن هستند که روی شبکه ایجاد شده اند.

یک طرح رنگی را انتخاب کنید

اگر آرم مونوگرام شما باید رنگی باشد، یک طرح رنگی مناسب انتخاب کنید. هدف باید برجسته کردن طرح باشد. از استفاده از چندین رنگ خودداری کنید زیرا ممکن است بیننده را در دریافت پیام مناسب گیج کنند. ما توصیه می کنیم از یک یا دو رنگ اصلی یا برجسته استفاده کنید. هدف در اینجا ساخت یک لوگوی منحصر به فرد بدون رنگ های زیاد است.هنگام انتخاب طرح رنگی خود، به رنگ های برند خود توجه کنید. 

به عنوان مثال، لوگوی مونوگرام جنرال الکتریک دارای رنگ های آبی و سفید برند خود در طراحی است.اما اگر قصد دارید یک مونوگرام برای عروسی داشته باشید، رنگ بندی آن با لوگوی تجاری متفاوت خواهد بود. در کنار لوگوی عروسی، ممکن است به دنبال ابزارهایی باشید که به شما در ایجاد تصاویر دیگر کمک کند. می‌توانید ابزار Wedding Congratulations Maker را امتحان کنید که به شما امکان می‌دهد به سبک و یادداشت شخصی تبریک بگویید.

فونت های مناسب را انتخاب کنید

شما باید لوگوی مونوگرام خود را با فونت های مناسب و متناسب با برند خود طراحی کنید. فونتی را انتخاب کنید که بتواند عناصر مختلف طراحی را متعادل کند. از فونت هایی استفاده کنید که به خوبی با صنعت شما کار می کنند و موقعیت شما را منعکس می کنند.اکثر مونوگرام هایی که با آنها برخورد می کنیم حروف سبک دارند. حروفی را پیدا کنید که بتواند شخصیت برند شما را بیان کند. اما مطمئن شوید که حروفی که انتخاب کرده‌اید جلب توجه می‌کند و باید صدای برند شما را بیان کند.

اشکال و طرح‌بندی‌های مختلف را امتحان کنید

لوگوهای مونوگرام در اشکال و طرح‌بندی‌های مختلفی وجود دارند. به اشکال مستطیلی و دایره ای فکر کنید زیرا این اشکال ساده و برجسته به نظر می رسند. اما باید طرح‌بندی‌های جدید را نیز امتحان کنید. به عنوان مثال، می توانید حروف را به هم متصل کنید یا آنها را آینه کنید. همچنین می توانید آنها را روی هم قرار دهید. لوگوی برادران وارنر نمونه ای عالی از طرح مهر و موم حروف متفاوت است.

از فضای منفی استفاده کنید

فضای منفی فضای بین دو عنصر طراحی است. اما یک طراح می تواند از این فضا برای ایجاد یک چهره پنهان استفاده کند. بنابراین، می توانید سعی کنید شکاف بین حروف را کشف کنید تا پیام برند خود را منتقل کنید.

مقداری معنای پنهان ایجاد کنید

به ایجاد یک لوگوی مونوگرام که معنای پنهانی دارد فکر کنید. مردم از این گونه لوگوها به دلیل طرح های منحصر به فردشان قدردانی می کنند، که به جلب وفاداری مشتریان کمک می کند زیرا آنها لوگوی برند خود را قابل اعتماد می دانند. مخاطب بیشتر به برند شما فکر خواهد کرد.

اندازه طراحی را در نظر بگیرید

هنگام ایجاد لوگو، یکی از ملاحظات اصلی اندازه طرح است. لوگوها در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی و سایر کانال‌های آنلاین یا آفلاین ظاهر می‌شوند که هر کدام مجموعه‌ای از پارامترهای طراحی خاص خود را دارند. بنابراین، مطمئن شوید که لوگوی شما در فضای تنظیم شده یک پلت فرم قرار می گیرد.می‌توانید به راهنمای اندازه طراحی رسانه‌های اجتماعی از Designhill مراجعه کنید، که به شما امکان می‌دهد به تمام اندازه‌های تصویر برای کانال‌های اجتماعی مختلف دسترسی داشته باشید.اکنون که می دانید چگونه لوگوی مونوگرام خود را طراحی کنید، پیدا کردن ابزار شما برای ایجاد این طرح مفید خواهد بود.

اگر کسب‌وکار شما یک کسب‌وکار کوچک با منابع مالی محدود است، به شما توصیه می‌کنیم که یک سازنده لوگو آنلاین از Designhill انتخاب کنید. این ابزار ساده اما موثر به شما امکان دسترسی به کتابخانه وسیعی از فونت ها، رنگ ها و نمادهای صنعت خود را می دهد.می توانید عناصر طراحی را انتخاب کنید و آنها را بر روی یک الگوی طراحی صحنه بیندازید و تا آنجا که می توانید طرح را سفارشی کنید تا رضایت خود را جلب کنید. از طرف دیگر، می‌توانید با راه‌اندازی یک مسابقه طراحی لوگو، کار را به Designhill جمع‌سپاری کنید.بسیاری از طراحان با استعداد با ارائه ایده های منحصر به فرد طراحی مونوگرام برای برنده شدن در مسابقه شما رقابت می کنند و سپس می توانید یک لوگوی برنده برای برند خود انتخاب کنید.

جمع بندی 

مونوگرام‌ها قرن‌هاست که به‌طور معمول مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اما امروزه آن‌ها هویت برند خانه‌های تجاری کوچک تا بزرگ هستند. لوگوی مونوگرام دارای یک تا سه حرف است که برای انتقال پیام برند و شخصیت برند ایجاد شده است. مطمئن شوید که لوگو ساده و برجسته باشد. طرح‌های رنگی و فونت‌ها را به همراه شکل و طرح‌بندی با دقت انتخاب کنید.

 

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/mK5r
نظرتان را بنویسید