نقش رنگ ها در لوگو چیست؟

نقش رنگ ها در لوگو چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
طراح گرافیک

رنگ یکی از مهمترین عناصر طراحی لوگو است. اگر قصد ندارید یک لوگوی سیاه و سفید ایجاد کنید، رنگ ها نقش کلیدی در موفقیت لوگوی شما خواهند داشت. رنگ ها مسئول ایجاد اولین تاثیر حیاتی برای تبدیل بینندگان به خریداران محصولات یا خدمات شما هستند.

 

مهمتر از همه، رنگ ها به دلیل قدرتشان در برانگیختن احساسات ما شناخته شده اند. در جایی، وضعیت ذهنی ناخودآگاه ما هنگام فکر کردن یا خرید چیزی رنگ ها را به عنوان عنصر غالب دارد. کارشناسان بازاریابی و تبلیغات از این حالت ذهنی استفاده می کنند. آنها از رنگ ها برای برانگیختن مجموعه ای از احساسات و عواطف مورد نظر از ما با دیدن طرح یا شیئی استفاده می کنند.

به عنوان مثال، همه ما می دانیم که رنگ قرمز در چراغ راهنمایی باعث توقف ما می شود. همانطور که برای انجام آن شرط شده ایم متوقف می شویم. به طور مشابه قرمز نیز در ما هیجان ایجاد می کند، به همین دلیل است که در بسیاری از فرهنگ ها رنگ جشن است. بنابراین، طراحان گرافیک هر جا که نیاز داشته باشند از رنگ قرمز برای برانگیختن شور، گرما و عشق استفاده می کنند. به این ترتیب است که طراح پیام برند را از طریق استفاده از رنگ ها در یک لوگو ترکیب می کند. 

چگونه رنگ های مناسب لوگو را انتخاب کنیم؟

رنگ‌ها به دلیل قدرت منحصر به فردشان در برانگیختن احساسات ما، برای انتقال معانی متعدد نیز شناخته شده‌اند. معانی رنگ پیچیده است. این به این دلیل است که معنای رنگ ها از نظر فرهنگ و منطقه بسیار متفاوت است. وقتی رنگ‌ها را در لوگوی خود قرار می‌دهید، مطمئن شوید که می‌دانید یک رنگ به طور کلی چه احساساتی را می‌تواند برانگیزد. با اصول طراحی لوگو با رنگ های مختلف در ادامه آشنا می شوید. در اینجا لیستی از چند رنگ آمده است:

 قرمز

قرمز رنگی برای انتقال شور، هیجان و خشم است. اگر مخاطبان هدف شما جوان و پر سر و صدا هستند، باید رنگ قرمز را انتخاب کنید. 

نارنجی 

رنگ نارنجی بیشتر برای بیان انرژی جوانی و امید به کار رفته است. همچنین یک رنگ بازیگوش و پر جنب و جوش است.

 رنگ زرد

زرد انرژی جوانی، نشاط و دوستی را برمی انگیزد. 

سبز

اگر به دنبال رنگی همه کاره هستید که با اکثر هویت های برند هماهنگ باشد، رنگ سبز مناسب است. اما اگر برند شما می خواهد طبیعت را به عنوان یک عنصر طراحی برای نشان دادن رشد به تصویر بکشد، حتما از این رنگ استفاده کنید.

آبی 

آبی اثر آرام بخشی بر بینندگان دارد. همچنین نشان دهنده بلوغ و قابل اعتماد بودن است.

 رنگ بنفش 

بنفش رنگی برای انتقال تجمل است. همچنین رنگی از رمز و راز و زنانگی است.

 رنگ صورتی 

اگر برند شما با محصولات مرتبط با زنان سروکار دارد، پس صورتی انتخاب مناسبی برای لوگوی شماست، آن را در رنگ‌های مختلفی مانند رز، رز پاستلی، سرخابی نئون و صورتی هزاره می‌بینید.

 رنگ قهوه ای 

آیا به طراحی لوگو با رنگ قهوه ای فکر می کنید؟ این رنگ را برای ظاهر خشن، دست ساز، قدیمی، منحصر به فرد و قدیمی طراحی ترکیب کنید. 

سیاه 

مشکی بیشتر انتخابی برای ایجاد ظاهری مدرن و لوکس از لوگو و هویت برند است. 

سفید

اگر می خواهید ظاهری مینیمال، مدرن و تمیز به لوگوی خود بدهید، رنگ سفید انتخاب مناسبی است. از آنجایی که یک رنگ خنثی است، با رنگ های دیگر عالی کار می کند. 

خاکستری 

خاکستری احساس بلوغ، کلاس و جدیت را برمی انگیزد. از خاکستری تیره برای دادن حسی مرموز به لوگو استفاده کنید اما از سایه روشن تر استفاده کنید تا در دسترس تر به نظر برسد. می توانید دو یا چند رنگ را برای جلوه بهتر روی لوگوی خود ترکیب کنید. به این ترتیب، می توانید داستان برند را منتقل کنید. 

چگونه فونت های مناسب را انتخاب کنیم؟

یکی دیگر از عناصر اصلی که باید هنگام فکر کردن به نحوه طراحی لوگو به آن توجه کنید، فونت است که گاهی به آن فونت نیز می گویند. امروزه بسیاری از انواع فونت ها در گردش هستند. اما، ما می توانیم آنها را بیشتر در چهار دسته طبقه بندی کنیم: 

فونت های سریف 

فونت های سریف فونت هایی هستند که در انتهای یک حرف سریف یا "پای" کوچک دارند. لبه ها بیرون می آیند و کمی از حروف کشیده می شوند. این به این فونت ها ظاهری قدیمی می دهد.بنابراین، طراحان از این فونت‌ها استفاده می‌کنند تا به لوگوها ظاهری قدیمی، کلاسیک و ظریف ببخشند. اکثر برندهایی که مایلند این تصور را ایجاد کنند که یک محیط رسمی دارند، مانند لوگوی مدافع، معمولاً فونت های سریف دارند. 

فونت های Sans-Serif

فونت‌های Sans-serif بیشتر برای بیان یک محیط آرام در مقابل یک محیط رسمی، به عنوان مثال، Govt استفاده می‌شوند. سازمان های. بنابراین، از فونت های sans serif استفاده کنید تا نشان دهید که برند شما برای مصرف کننده پسند است.این فونت ها ظاهری تمیز و براق به لوگو می بخشد. اکثر برندهای مدرن فونت‌های sans-serif نیز دارند تا ظاهری مینیمال به لوگو ببخشند. 

فونت های اسکریپت 

فونت های اسکریپت شبیه به حروف دست نویس هستند. شما می‌توانید از میان طیف وسیعی از فونت‌های اسکریپت مانند فونت‌های خوشنویسی و اسکریپت‌های ساده انتخاب کنید. شما باید این فونت را ترجیح دهید تا به لوگوی خود سبک فردی بیشتری ببخشید.

 نمایش فونت ها

فونت‌های نمایشگر فونت‌های تزئینی هستند که می‌توانید برای جلب توجه بیننده آن‌ها را سبک کنید. 

نمایش فونت ها

به ترکیب دو فونت فکر کنید تا به لوگوی خود سبک و طراحی منحصر به فردی بدهید. 


 

اندازه ایده آل لوگو یا اندازه آرم وب چیست؟

صاحبان مشاغل همچنین باید بدانند که اندازه آرم ایده آل برای وب سایت آنها چیست. آنها تمام تجارت آنلاین را از طریق وب سایت خود انجام می دهند. بنابراین، اندازه لوگوی وب سایت اهمیت زیادی برای جلب توجه بازدیدکنندگان دارد.

 اصول اندازه گیری لوگو

لوگوها در ابعاد پیکسل اندازه گیری می شوند. یعنی با ابعادی مانند 500px در 500px مواجه خواهید شد. فایل های برداری فایل اصلی هستند - فایل های برداری برای مقیاس، ویرایش و ارسال آنها ضروری است. به این ترتیب می توان آنها را به هر فرمتی مانند JPG یا PNG تبدیل کرد. اندازه های لوگو در نسخه های افقی، مربعی و عمودی موجود است. آنها را می توان به راحتی در وب سایت ها و پس زمینه های مختلف قرار داد. برای نمایش آنلاین لوگوی خود، از یک فایل PNG استفاده کنید. که زمان بارگذاری سریع را مشخص می کند زیرا این فایل ها فایل های فشرده بدون تلفات هستند.

 اندازه آرم ایده آل برای وب سایت شما

پس از اینکه طراحی لوگو شما در نهایت آماده شد، اکنون زمان آن است که آن را در وب سایت خود نمایش دهید. برای یک صفحه وب، ابعاد بهینه لوگو 250 پیکسل (عرض) x 100 پیکسل (ارتفاع) است. اما ممکن است بخواهید اندازه را مطابق با نیازهای خاص خود در طرح‌بندی صفحه وب سفارشی کنید. برای چیدمان افقی، ابعاد رایج مورد استفاده عبارتند از:250 پیکسل × 150 پیکسل. 350 پیکسل × 75 پیکسل. 400 پیکسل در 100 پیکسل. برای چیدمان عمودی (مربع) این بعد را در نظر بگیرید: 160 پیکسل × 160 پیکسل. 

باید و نباید برای طراحی لوگو

هنگام طراحی لوگوی خود، نباید مرتکب برخی اشتباهات رایج شوید و در عوض، نکات اثبات شده برای ایجاد لوگوهای مسحورکننده برای هدف قرار دادن مخاطبان خود را رعایت کنید. در اینجا چیزی است که باید هنگام ایجاد لوگو انجام دهید و انجام ندهید:

 انجام دهید

درباره بازار و مخاطبان هدف خود تحقیق کنید. از نظر طراحی لوگو نسبت به رقبای خود متفاوت باشید. برای ایجاد یک لوگوی منحصر به فرد تلاش کنید. ابتدا لوگو را سیاه و سفید در مرحله طراحی ایجاد کنید. سپس در صورت رضایت رنگ ها را پر کنید. طراحی را ساده اما منحصر به فرد نگه دارید. به ترکیب بندی، فاصله و فضای منفی توجه کنید. مطمئن شوید که لوگو قابل اندازه و خوانا باشد. فونت ها را هوشمندانه انتخاب کنید تا به لوگو شخصیت ببخشید. رنگ ها را برای انتقال پیام برند مورد نظر انتخاب کنید. دریافت انتقادات و پیشنهادات

 نبایدها

از عناصر کلیشه ای مانند تصاویر سهام قرضی، نمادهای معمولی، نمادها یا چیزهای دیگر استفاده نکنید. جزئیات زیادی اضافه نکنید. طراحی لوگو را خیلی پیچیده نکنید. سادگی کلید است. خیلی شیک نباشید زیرا روندها به زودی تغییر می کنند و نماد را دوباره طراحی خواهید کرد. 

تقلید نکنید.

 خیلی تحت اللفظی نباشید. به عنوان مثال، لوگوی کلینیک پزشک دارای گوشی پزشکی است. بیش از یک یا دو رنگ و فونت استفاده نکنید. 

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/9xD3
نظرتان را بنویسید