3 دلیل که چرا لوگوی شما باید وکتور باشد

3 دلیل که چرا لوگوی شما باید وکتور باشد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
طراح گرافیک

به عنوان یک طراح یا بازاریاب، ضروری است که بتوانید بین ویژگی های تصاویر شطرنجی و برداری تمایز قائل شوید. گرافیک های شطرنجی به روشی کاملاً متفاوت از همتایان وکتوری خود استفاده می شوند. رسترها معمولاً در عکاسی و برنامه های آنلاین استفاده می شوند، در حالی که گرافیک های برداری به شدت در برندسازی، لوگوها و نمادها استفاده می شود.

در این مقاله به سوال وکتور چیست پاسخ داده و 3 دلیل اصلی که چرا باید لوگو برند شما وکتور باشد را با هم بررسی می کنیم.

گرافیک رستر چیست؟

اگر عکس یا تصویری را در وب جستجو کرده اید، یا با تلفن خود عکس می گیرید، به احتمال زیاد با تصاویر شطرنجی تعامل داشته اید. گرافیک های مبتنی بر شطرنجی حاوی پیکسل های کوچکی هستند که رنگ ها، لبه های اشکال و جزئیات را در تصاویر مشخص می کنند.

اگر روی یک تصویر شطرنجی زوم کنید، متوجه خواهید شد که آن پیکسل ها رایج تر و مشخص تر می شوند. با بزرگتر شدن آن پیکسل ها، لبه ها و جزئیات تار و ناهموار می شوند. این "پیکسل سازی" یک هدیه کلیدی برای تشخیص اینکه آیا یک تصویر در فرمت شطرنجی است یا برداری است.

پیکسل‌سازی در یک گرافیک شطرنجی تقویت‌شده

لبه های ناهموار و خطوط مه آلود ناخوشایند هستند، به خصوص در یک لوگوی حرفه ای. گرافیک های شطرنجی را فقط می توان برای جلوگیری از پیکسل های سنگین کوچک کرد، که می تواند کاربرد لوگوی شما را به طور جدی محدود کند - اگر برای تبلیغات اتوبوس یا حتی یک بیلبورد به آن نیاز داشته باشید چه؟

برای اینکه بفهمید یک لوگو در قالب شطرنجی یا برداری است، به نام فایل آن نگاهی بیندازید. فایل هایی که به PNG، JPG، TIFF، PSD یا BMP ختم می شوند، گرافیک شطرنجی هستند.

گرافیک برداری چیست؟

از سوی دیگر، گرافیک برداری از منحنی های فرمولی تشکیل شده است. با توجه به ساختار ریاضی یک بردار، هر مسیر، خط یا منحنی در هر اندازه دقیق به نظر می رسد. این اشکال و خطوط پیچیده را می توان منحصراً در برنامه های مبتنی بر برداری مانند Adobe Illustrator یا Sketch تولید کرد. برنامه های مبتنی بر شطرنجی مانند Adobe Photoshop نمی توانند بردار تولید کنند.

عناصری مانند آیکون ها، لوگوها و تایپوگرافی به طور ایده آل با وکتور طراحی شده اند تا کیفیت واضح را در ابعاد مختلف حفظ کنند.

برای تشخیص وکتور بودن یک تصویر به فرمت فایل نگاه کنید. فایل‌هایی که به AI، EPS، PDF یا SVG ختم می‌شوند معمولاً حاوی گرافیک برداری هستند. اگر فایل ها به EPS، AI یا SVG ختم می شوند، سند را می توان در Illustrator ویرایش کرد.مجموعه Shutterstock شامل هزاران گرافیک وکتور رایگان است که برای دانلود در دسترس است، مانند فونت ها، الگوها و تصاویر. برای مشاهده انحصاری تصاویر برداری، نوع تصویر واقع در زیر نوار جستجو را تغییر دهید و Vectors را انتخاب کنید.

اکنون که تفاوت بین رستر و وکتور را می دانید، وقت آن است که در مورد اینکه چرا باید از گرافیک برداری هنگام ایجاد لوگو استفاده کنید صحبت کنید. سه دلیل اصلی وجود دارد که چرا یک لوگوی برداری حرکت درستی است.

1. یک لوگوی برداری بی نهایت مقیاس پذیر است

مزیت اصلی یک بردار نسبت به همتایان شطرنجی خود مقیاس پذیری بی نهایت آن است. آرم‌های برداری را می‌توان به‌طور نامحدود برای تناسب با طرح‌های چاپی بزرگ یا کوچک‌تر کرد تا متناسب با فرمت‌های کوچک‌تر باشد. وکتورها روزی را که نیاز دارید لوگوی خود را متناسب با یک کارت ویزیت و یک پوستر یا بیلبورد بزرگ نمایش دهید، نجات می دهند.

لوگوهای برداری بی نهایت مقیاس پذیر هستندفرمول‌های الگوریتمی شکل‌ها را در یک بردار تشکیل می‌دهند، بنابراین می‌توانید آرم‌ها را بدون از دست دادن وضوح و کیفیت، بزرگ یا کوچک کنید. آن لبه‌های تیز که در لوگوی وکتور اصلی دیده می‌شوند، حتی زمانی که بزرگ‌نمایی می‌شوند یا به ابعاد ظالمانه تبدیل می‌شوند، واضح باقی می‌مانند.

2. لوگوی برداری به راحتی قابل ویرایش است

لوگوهای برداری علاوه بر مقیاس پذیر بودن، به راحتی قابل ویرایش هستند. شاید بخواهید رنگ لوگو را تغییر دهید یا اجزای لوگو را دوباره مرتب کنید. در برنامه‌های مبتنی بر برداری مانند Adobe Illustrator، می‌توانید به سرعت رنگ لوگوی خود را در منوی Color تغییر دهید یا با ابزار Selection آن اجزا را به اطراف منتقل کنید.این توانایی برای انجام سریع اصلاحات یا تغییر کلی لوگو به ویژه هنگام برخورد با مشتریان یا هنگام کار در یک محیط مهلت‌محور مهم است.

3. یک لوگوی برداری گزینه های صادراتی زیادی دارد

هنگام کار در برنامه های مبتنی بر برداری مانند Illustrator، می توانید به راحتی یک لوگوی بردار را به هر فرمت برداری یا شطرنجی در صورت نیاز صادر کنید. به سادگی Shift + Command + S را فشار دهید تا منوی Save As ظاهر شود. از آنجا می‌توانید سند Illustrator خود را در قالب‌های برداری مختلف (AI، EPS، PDF و SVG) ذخیره کنید. این فرمت ها هنگام صادرات پیش نویس نهایی لوگو یا هنگام ارسال بسته برند برای مشتریان ایده آل هستند.اگر می خواهید پیش نویس لوگو یا سایر عناصر طراحی خود را ارسال کنید، باید آن را در قالب شطرنجی صادر کنید. بسیاری از مشتریان به نرم افزارهای مبتنی بر برداری دسترسی ندارند و نمی توانند فایل های برداری بومی را باز کنند.

لوگوهای برداری را می توان در قالب های شطرنجی و برداری ذخیره کردبا رفتن به File > Export > Export As، گزینه های صادرات شطرنجی را بیاورید. در منوی کشویی Format، می توانید از بین PNG، JPG یا TIFF انتخاب کنید. این سه فرمت به صورت جهانی قابل دسترسی هستند و اغلب هنگام حمل و نقل بیشتر کیفیت را حفظ می کنند.

 

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/V4X1
نظرتان را بنویسید