چگونه فیلتر هوای ماشین را تمیز کنیم؟

چگونه فیلتر هوای ماشین را تمیز کنیم؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
تهران یکتا

بیایید در مورد نحوه تمیز کردن ماشین فیلتر هوا و چرایی نیاز به انجام این کار بحث کنیم. این عمل را در دو حالت انجام خواهید داد. اولین دلیل زمانی است که می خواهید طول عمر فیلتر هوا را افزایش دهید. باید هر 30000 مایل عوض بشه ولی اگه تمیزش کنی بعد از 50000 میتونی عوضش کنی دلیل دوم وقتیه که میخوای از سالم بودن فیلتر هوا مطمئن بشی و ماشینت هوای مورد نیازش رو تامین کنه.

تهران یکتا در زمینه فروش لوازم یدکی ماشین سنگین سابقه درخشانی دارد.

 

چگونه گام به گام فیلتر هوای خودرو را تمیز کنیم

برای اینکه مطمئن شوید فیلتر هوا به درستی تمیز و محافظت شده است، باید راهنمای زیر را دنبال کنید. به شما 10 دقیقه زمان و ابزار اولیه نیاز دارد.

 

چیزها و ابزارهایی که نیاز خواهید داشت:

 

پیچ گوشتی

صابون

اب

اسپری روغن فیلتر

قلم مو

جارو برقی

ماشین را محکم کنید و فیلتر هوا را پیدا کنید

شما نیازی به دانستن نحوه تمیز کردن فیلتر هوای کاغذی در ماشین خود ندارید؟ خوب، اولین کاری که باید انجام دهید این است که آن را پیدا کنید. یک فیلتر هوا در یک محفظه پلاستیکی در داخل محفظه موتور، معمولا در جلوی خودرو قرار دارد. مطمئن شوید که موتور را خاموش کرده و خودرو را با استفاده از ترمز دستی محکم کنید. یک محفظه یا شیلنگ عظیم خواهید دید که از ورودی هوا به محفظه فیلتر هوا منتهی می شود.

فیلتر هوا را بردارید

به سادگی 4 پیچ یا کمتر روی محفظه فیلتر هوا را باز کرده و فیلتر هوا را بردارید. این مرحله برای همه خودروها مانند BMW، مرسدس بنز، تویوتا و غیره یکسان است. فراموش نکنید که برخی از خودروها دارای 3 یا 2 پیچ و گیره هستند که پوشش فیلتر هوا را نگه می دارند. اطمینان حاصل کنید که گیره ها را نشکنید وگرنه باید کل محفظه فیلتر هوا را تعویض کنید.

 

فیلتر هوا را بشویید

استفاده از آب گرم و نه گرم با صابون بسیار مهم است. از برس برای مالش مخلوط در تمام انحناهای فیلتر هوا استفاده کنید و تمام گرد و غبار و زباله ها را از فیلتر پاک کنید. وقت بگذارید و در این مرحله عجله نکنید. زمانی که فیلتر هوای شما نو به نظر می رسد کارتان تمام شده است. علاوه بر این، می توانید از جاروبرقی برای جاروبرقی ذرات بزرگتر از سطح فیلتر هوا استفاده کنید. این اختیاری است و در بیشتر موارد، آب و صابون کافی خواهد بود. گفتیم آب گرم چون آب گرم می تواند به ساختار کاغذی فیلتر هوا آسیب برساند پس باید از آن خودداری کرد. پس از اتمام کار، اجازه دهید فیلتر هوا روی آفتاب خشک شود. از تفنگ هوای گرم یا هر چیز دیگری استفاده نکنید وگرنه به ساختمان آسیب خواهید رساند. محفظه مسکن را جاروبرقی بکشید

تقریباً همیشه مقداری گرد و غبار و ذرات بزرگ در داخل محفظه فیلتر هوا و اطراف فیلتر هوا مشاهده خواهید کرد. شما باید آنها را حذف کنید. استفاده از جاروبرقی بهترین و موثرترین روش است. اگر می خواهید نحوه تمیز کردن صحیح فیلتر هوای موتور را یاد بگیرید، باید از این مرحله استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که ورودی هوا کاملاً تمیز است زیرا مشخص است که برخی از حشرات و عنکبوت ها دوست دارند در آنجا لانه کنند. برای اطمینان از تمیز بودن این قسمت می توانید از شیلنگ لاستیکی به عنوان افزودنی به جاروبرقی استفاده کنید.

 

اسپری روغن فیلتر هوا بزنید

در اینجا یک مرحله مهم است که به شدت توصیه می شود. شما به اسپری نیاز دارید که در تمام اندازه های ممکن و با ویژگی های مختلف عرضه شود. همه آنها روی پایه روغنی هستند و توسط برندهای معروفی مانند Motul و یا غیره ساخته می شوند. شما از این اسپری برای اعمال یک لایه نازک پوشش در اطراف فیلتر هوا استفاده می کنید. این پوشش برای جذب کوچکترین ذرات گرد و غبار از هوا استفاده می شود. فیلتراسیون هوا بسیار بهتر خواهد بود و خطر رسیدن برخی ذرات ریز به موتور خودرو را از بین خواهید برد.

 

اسپری روغن فیلتر هوا

همچنین اضافه می کنیم که فیلترهای هوای KN یا با کارایی بالا به انواع مختلف اسپری نیاز دارند. آنها دو جزء دارند. اولی برای تمیز کردن سطح و دومی برای اعمال پوشش چسبنده استفاده می شود. ما باید این مرحله را به همه رانندگانی که در منطقه ای با جاده های خاکی زندگی می کنند یا آفرود را دوست دارند توصیه کنیم. این مرحله باید بخشی از تعمیر و نگهداری منظم باشد و باید در فیلترهای هوای جدید نیز استفاده شود.

فیلتر هوا را دوباره به محفظه نصب کنید

قدمی که در اینجا داریم واضح است. هنگامی که فیلتر هوا را تمیز کردید و کاملا تمیز شد، با پوشش اعمال شده از ترکیب چسبنده، باید آن را دوباره به محفظه سوار کنید. تنها یک موقعیت دقیق وجود دارد که فیلتر هوا در آن قابل نصب است و باید مطمئن شوید که آن را به درستی برگردانید. دلیلش واضح است. اگر اشتباه کنید، بین فیلتر هوا و محفظه ای که هوا از آن عبور می کند، فیلتر نشده و به موتور می رسد فاصله ایجاد می شود. این می تواند آسیب های مختلفی به موتور وارد کند و عملکرد آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

موتور را روشن کن

اگرچه این یک مرحله اجباری نیست، احتمالاً می خواهید نتایج کار خود را ببینید. پس از انجام تمام مراحل ذکر شده در بالا. موتور را روشن کنید و متوجه واکنش بهتر دریچه گاز، قدرت بیشتر و موتور ساکت تر خواهید شد. موتور شما همانطور که باید محافظت می شود و شما آماده هستید تا هر تعداد مایل که دوست دارید طی کنید. بعد از 20000 مایل تمام مراحل را تکرار کنید و ماشین شما به آرامی به کار خود ادامه خواهد داد.

نتیجههنوز هم می خواهید بدانید چگونه فیلتر هوای ماشین را تمیز کنید؟ ما شما را در کل فرآیند راهنمایی کردیم و به شما کمک کردیم تا بدانید چرا این یک کار مهم است. آزادانه فیلتر هوا را تا حد امکان تمیز کنید، اما در صورت مشاهده آسیب و ترک در سطح آن را تعویض کنید. فیلتر هوا ارزان ترین نقطه تعمیر و نگهداری خودرو شما است که تاثیر زیادی بر عملکرد و دوام موتور دارد.

 

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/568A
نظرتان را بنویسید