نکات نگهداری از ماشین در هوای گرم

نکات نگهداری از ماشین در هوای گرم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
تهران یکتا

بسیاری از دارندگان خودرو احساس می‌کنند که زمستان‌ها ماه‌های سختی برای خودروی آنهاست. به همین دلیل، آنها دوست دارند ماشین خود را با تعویض قطعات یدکی تهران یکتا و سایر قطعات آلترناتور Valeo آماده کنند، اما چیزی که در واقع فراموش می کنند این است که ماه های گرم به همان اندازه برای ماشین شما سخت است. در اینجا ما به چند روش اشاره کرده ایم که ماشین شما واقعاً گرما را احساس می کند و خراب می شود. ما همچنین به اقدامات پیشگیرانه آن اشاره کرده ایم تا خودرو را در بهترین حالت ممکن حفظ کنیم.

در تابستان چه اتفاقی می تواند برای ماشین شما بیفتد؟شما می توانید برای خرید قطعات جانبی اتوبوس و چراغ اتوبوس اسکانیا از تهران یکتا اقدام کنید.

 در تابستان چه اتفاقی می تواند برای ماشین شما بیفتد؟

1. گرما می تواند عمر باتری های شما را از بین ببرد

اکثر رانندگان بر این باورند که مشکلات باتری فقط برای زمستان است، اما آنها نمی دانند که باتری می تواند بیش از حد فعال شود. این می تواند به شدت بر وضعیت باتری شما و همچنین خودرو تأثیر بگذارد. این به دلیل گرما و لرزش اتفاق می افتد. 

هر دوی این عوامل بدترین دشمنان خودرو هستند و به راحتی می توانند باعث خرابی داخلی و از کار افتادن خودرو شوند. اکنون نمی‌توانیم کار زیادی در مورد گرما انجام دهیم، اما مطمئناً می‌توانیم روی ارتعاشی که باتری می‌تواند دریافت کند، کار کنیم.سعی کنید باتری خود را به طور ایمن در مکانی نصب کنید که حداقل لرزش را دریافت کند. همچنین، اگر احساس می‌کنید که باتری شما دمای مناسبی برای کار کردن ندارد، قطعات دینام Valeo آن را بررسی کرده و آنها را تعویض کنید.

2. موتورهای اتومبیل شما می توانند گرم شوند

در بین قطعات یدکی خودرو، موتور باید در تابستان بیشترین کار را انجام دهد. اگرچه دارای یک سیستم خنک‌کننده است که سعی می‌کند از موتور در برابر گرمای بیش از حد محافظت کند و برخی از مواد افزودنی خاص برای محافظت از رادیاتور و اجزای داخلی موتور با مایع خنک‌کننده، می‌تواند فرو بریزد و در تابستان آسیب طولانی‌مدت به موتور وارد کند. سعی کنید خنک کننده ها را پس از شستشو سالم نگه دارید و قطعات یدکی لاستیکی موتور را که می تواند باعث ساییدگی و پارگی شود، بررسی کنید.

3. گرمای بیش از حد ممکن است در هنگام برخورد لاستیک با جاده ایجاد شود

لاستیک ها باید فشار هوای مناسبی داشته باشند تا سیستم هندلینگ و ترمز را سریع نگه دارد. گرم شدن بیش از حد لاستیک های باد شده می تواند باعث باد شدن شود. بنابراین رانندگی در جاده های گرم در تابستان به یک مشکل بزرگ تبدیل می شود.برای جلوگیری از مواجه شدن با این مشکل، رانندگان باید فشار باد لاستیک‌های خود را به‌درستی بررسی کنند، طبق نرخ تعیین‌شده در دفترچه راهنمای ارائه شده با لاستیک‌ها. برخی از خودروها فشار متفاوتی روی لاستیک‌های عقب و جلو دارند، قبل از پر کردن هوا آن را بررسی کنید.

4. تخلیه مایعات از ماشین

همانطور که قبلا ذکر شد، مایعات ماشین شما ممکن است تمام شود. این مایعات وظیفه دارند خودرو را روان نگه دارند زیرا این خنک کننده ها با انتقال گرما وظیفه خنک نگه داشتن موتور را بر عهده دارند. بنابراین هنگامی که مایع خنک کننده کم است، سرعت خنک کننده کاهش می یابد و در نتیجه گرمای بیش از حد ایجاد می شود.رانندگان باید تمام مایعات را به درستی بررسی کنند و آنها را در سطح مناسب نگه دارند.

5. مسافران ناراضی به دلیل گرما

گرما محیط ناخوشایندی را حتی برای راننده ایجاد می کند زیرا باعث خستگی می شود که می تواند ایمنی و هوشیاری راننده را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین تهویه مطبوع نقش مهمی در حفظ خلق و خوی دلپذیر دارد.اما درست مانند بسیاری از قطعات خودرو، تهویه مطبوع نیز ممکن است با خرابی آلترناتور Valeo از کار بیفتد. به همین دلیل، باید دینام خود را چک کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

 همچنین باید به تکنسین ها اجازه دهید تا قبل از شروع تابستان سیستم تهویه هوای شما را بررسی کنند.تابستان نزدیک است، بنابراین امیدواریم که این وبلاگ به موقع باشد تا شما و ماشینتان را آماده نگه دارد. اگر به دنبال قطعات یدکی ماشین سنگین تهران یکتا هستید، با ما تماس بگیرید. ما بهترین تامین کننده قطعات یدکی خودرو واقعی در ایران هستیم. 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gAr9
نظرتان را بنویسید