مقایسه دینام و استارت ماشین

مقایسه دینام و استارت ماشین
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
تهران یکتا

وقتی ماشین شما صبح روشن نمی‌شود، اولین فکری که به ذهن ما می‌رسد این است که باتری تمام شده است، که ممکن است اینطور نباشد. اگر عاشق رانندگی های طولانی با ماشین خود هستید، باید آن را به خوبی بشناسید و دانش اولیه در مورد قطعات یدکی خودرو داشته باشید. اگر قطعات استارت یا دینام Valeo ماشین شما Lucas TVS است، باید بدانید که مراکز خدمات زیادی برای کمک به شما وجود دارد، اما دانستن در مورد تعمیر و نگهداری ماشین شما بسیار کمک می کند. قطعات یدکی خودروهای مختلفی در راه اندازی خودرو نقش دارند. دینام، استارت، باتری و شمع را می توان به عنوان چهار جزء کلیدی در نظر گرفت. بیایید امروز در مورد دینام و استارت بحث کنیم.

برای گرفتن قیمت لوازم یدکی اتوبوس اسکانیا و همچنین لوازم یدکی اتوبوس مان به تهران یکتا مراجعه کنید.

 

بسیاری از ما فکر می کنیم که باتری انرژی الکتریکی مورد نیاز ماشین برای عملکرد را تامین می کند. واقعیت این است که دینام کسی است که این کار را انجام می دهد. انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند تا خودرو از آن استفاده کند. استارترها کاملا برعکس عمل می کنند. آنها انرژی الکتریکی ماشین را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند.

 

استارت ها و دینام ها با گذشت زمان فرسوده می شوند، بنابراین نیاز به تعویض دارند. آلترناتورها معمولاً زمانی از کار می‌افتند که سیستم‌های شارژ نیازهای الکتریکی بیشتری دارند. دینام را مرتب چک کنید زیرا علائم خرابی همیشه قابل مشاهده نیست. از طرفی تزریق سوخت باعث افزایش طول عمر استارت ها شده است.

 

تفاوت بین دینام و استارتر

دینام یک ماشین الکتریکی است. وظیفه آن شارژ منظم باتری است. اما اگر باتری تمام شده باشد، دینام نمی تواند آن را شارژ کند. ولتاژ را تنظیم می کند و برق مورد استفاده برای کارکرد ماشین را تامین می کند. الکتریسیته مورد استفاده در قسمت های مختلف خودرو توسط دینام تولید می شود. نه با باتری که ما معمولاً معتقدیم.با کمک تسمه به موتور متصل می شود. با روشن شدن موتور، دینام برق تولید می کند که برای شارژ مجدد باتری خودرو استفاده می شود.معمولا دینام ها هیچ نشانه ای از آسیب را نشان نمی دهند. 

آنها می توانند به طور ناگهانی و بدون هیچ هشداری کار را متوقف کنند. یکی از نشانه هایی که می تواند مشکل دینام را برجسته کند، چراغ نشانگر است که زمانی روشن می شود که اولی قادر به شارژ باتری نیست. طول عمر طبیعی یک دینام 8-12 سال است.استارت یک موتور الکتریکی است که در کنار موتور قرار می گیرد. در اینجا از مکانیزم Bendix استفاده شده است. این به طور خودکار به چرخ دنده پینیون اجازه می دهد تا چرخ طیار موتور را درگیر کند. استارت می چرخد ​​و موتور را روشن می کند. این نام در واقع بهترین گزینه را دارد زیرا استارتر دقیقاً همان چیزی است که انجام می دهد. ماشین را روشن می کند.از این رو، نشانه اصلی عدم عملکرد صحیح یک استارت زمانی است که موتور برای روشن شدن زمان می برد.چند نشانه از یک جایگزین بدچراغ ALT روشن می شود - 

ممکن است در ابتدا سوسو بزندچراغ های جلو و داشبورد کم نور می شوندبوی بد - مانند بوی سوختن لاستیک - این کمربند است که آسیب می بیندصدای عجیب و غریب - دینام می تواند صدای خراش را هنگامی که در شرف خراب شدن است ایجاد کندموتورها مشکل راه اندازی دارندچند نشانه از شروع بدصدای عجیب – با کلید شروع، صدای کلیک نشان دهنده مشکل با استارت استماشین روشن نمی شود - چراغ های داشبورد روشن می شوند اما ماشین روشن نمی شودموتور حتی پس از استارت روشن نمی شوداگر دینام یا استارت نگران کننده است، 

ماشین خود را به ایستگاه خدمات ببرید زیرا در نهایت ممکن است به باتری و سایر قسمت های الکتریکی ماشین شما آسیب برساند. وسیله نقلیه خود را خوب بشناسید تا به اندازه کافی از آن مراقبت کنید!ما قطعات یدکی خودرو با کیفیت بالا توسط برندهای بزرگ داریمدر تهران یکتا، ما تلاش می‌کنیم بهترین خدمات را ارائه دهیم و طیف گسترده‌ای از قطعات یدکی باکیفیت برای خودروها از جمله آلترناتور لوکاس تی‌وی‌اس، قطعات آلترناتور لوکاس تی‌وی‌اس استارت، و قطعات دینام Valeo را در اختیار داشته باشیم.

 ما تجربه و تخصص لازم را داریم تا در مورد نگهداری خودرو در شرایط عالی، شما را به درستی راهنمایی کنیم.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ما و قطعات یدکی خودرویی که عرضه می کنیم، حتما با ما تماس بگیرید.

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/V4Y5
نظرتان را بنویسید