زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
پس از اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد 1400، ظرفیت برخی از رشته محل های با آزمون دانشگاه آزاد خالی می ماند. بر این اساس آن دسته از داوطلبان که موفق به کسب قبولی در این آزمون نشده و یا از رشته محل قبولی خود رضایت ندارند، می توانند زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400 نسبت به انتخاب رشته مجدد اقدام نمایند. 



امسال هم مانند هر سال بعد از اعلام نتایج نهایی، دانشگاه آزاد به بررسی ظرفیت های خالی خود پرداخته و لیست رشته های دارای ظرفیت خود را به وزارت علوم اعلام کرد تا در صورت کسب مجوز از این سازمان نسبت به پذیرش دانشجو از طریق تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400 اقدام نماید.

از این رو داوطلبانی که در جلسه کنکور سراسری 1400 حضور داشته و بر اساس کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد شدند، می توانند در مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400، نسبت به انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام کرده و شانس خود را مجددا برای قبولی در رشته محل های با آزمون بیازمایند.

متقاضیان با اطلاع از زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400 می توانند به سایت مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه مراجعه کرده و با اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود شانس دوباره ای برای ورود به رشته مورد علاقه شان بیابند. با توجه به اهمیت این مرحله برای آن دسته از داوطلبانی که تمایل به امتحان کردن شانس دوباره جهت پذیرش در رشته دلخواهشان هستند، در ادامه به بررسی تاریخ تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400 پرداخته شده است.



زمان برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400
دانشگاه آزاد معمولا با توجه به ظرفیت خالی هر رشته محل و مجوز صادر شده از طرف وزارت علوم، اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت می کند. به این نحو که این مرکز دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را بر روی سایت خود به آدرس azmoon.org منتشر کرده و داوطلبان می توانند با مطالعه لیست رشته های ارائه شده فرم اینترنتی انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را تکمیل کنند.



تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در سال گذشته تنها در گروه علوم پزشکی برگزار شد. هنوز زمان مشخصی برای تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400 داده نشده است.





به محض مشخص شدن زمان قطعی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400 این مقاله بروز رسانی خواهد شد.



مطالعه مقاله زیر می تواند، در تمامی مراحل تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400 مفید واقع گردد.

در ادامه بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400





مشاوره تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400
قابل توجه داوطلبانی که تصمیم به شرکت در مرحله انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400 را دارند: ملاک پذیرش در این مرحله نیز بر اساس تراز و رتبه داوطلب انجام می شود. هر داوطلب واجد شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت، مجاز به انتخاب 100 رشته محل می باشد، بنابراین بهتر است چینش انتخاب رشته بر اساس علاقه داوطلب صورت گیرد.



همانطور که در دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد 1400 مشخص است، ظرفیت پذیرش در این مرحله نیز بسیار کم است و بسیاری از داوطلبان ممکن است موفق به قبولی در این مرحله و در رشته دلخواهشان نشوند، بنابراین شانس خود را در تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری نیز امتحان کنند.

بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد









کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا در طول فرآیند انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400، آماده خدمت رسانی به شما داوطلبان هستند. این کارشناسان از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پاسخگوی سوالات بوده و می توانند به بهترین شکل ممکن انتخاب های شما را برایتان انجام دهند. به منظور اطلاع از آخرین اخبار مربوط به تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400 پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید.

در ادامه بخوانید: تکمیل ظرفیت کنکور سراسری









سوالات متداول


1- واحدهای دانشگاه آزاد چه زمانی برای تکمیل ظرفیت های خالی خود اقدام می کنند ؟    
پس از انتشار لیست رشته محل های دارای ظرفیت که احتمالا در مهر ماه صورت می گیرد تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد برگزار می شود که به محض اطلاع از زمان دقیق مقاله بروزرسانی خواهد شد .   






2- شرط اصلی برای شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400 چیست ؟    
طبق مطالب ذکر شده در متن مقاله ، حضور در جلسه کنکور 1400 اصلی ترین شرط شرکت در این فرایند می باشد .  






3- تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد چند بار در سال برگزار می شود ؟      
جزئیات برگزاری این فرایند به تصمیمات وزارت علوم و ظرفیت های خالی واحدهای دانشگاهی بستگی دارد که به محض انتشار اطلاعیه از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد .   

منبع : زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/9kv3
نظرتان را بنویسید