نمونه دادخواست مطالبه وجه

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
در این مقاله به بررسی یک نمونه دادخواست مطالبه وجه می پردازیم . 





حتما برای شما هم پیش آمده است که پولی را به دیگری قرض داده اید یا قراردادی مثل قرارداد خرید و فروش ماشین و خانه با دیگری بسته اید و به همین دلیل از دیگری طلبکارید . طبیعتا شما توقع دارید که بدهکار در زمان مشخص و تاریخی که توافق کرده اید وجه را به شما برگرداند یا بپردازد اما بسیار دیده شده است که طلبکاران به دلایل مختلفی از پرداخت وجه خودداری کرده اند و ما را با دردسر ناشی از عدم پرداخت به موقع رو به رو کرده اند . در این شرایط شما می توانید با ارائه دادخواست مطالبه وجه ، پرداخت طلب خود را از بدهکار بخواهید . ما در این مقاله به بررسی نمونه دادخواست مطالبه وجه می پردازیم .




دعوی مطالبه وجه
دعوی مطالبه وجه همانطور که گفته شد زمانی مطرح می شود که موعد پرداخت رسید باشد اما بدهکار هیچ اقدامی در راستای پرداخت وجه انجام نداده باشد . در این شرایط طلبکار می تواند با طی مراحل قانونی طلب خود را از طریق مراجع قضایی مطالبه کند به این ترتیب که ابتدا اظهارنامه برای بدهکار ارسال کند و بعد از آن در صورت عدم پرداخت در دادگاه حقوقی دادخواست مطالبه وجه را تکمیل کند .



نمونه دادخواست مطالبه وجه
برای تکمیل دادخواست مطالبه وجه باید در نظر داشته باشید که مطالبه را بر چه مبنایی صورت داده اید مثلا دادخواست مطالبه وجه چک ، دادخواست مطالبه وجه بر مبنای شهود ، دادخواست مطالبه وجه بر مبنای رسید عادی ، دادخواست مطالبه وجه کارت به کارت شده و ... در زیر یک نمونه دادخواست مطالبه وجه قرار گرفته است که با ورود به سامانه ثنا می توانید آن را تکمیل کنید . 







در قسمت دلایل و منضمات دلایل خود را برای اثبات بدهکار بودن وارد کنید مثلا شهادت شهود ، رسید ، اظهارنامه و سایر موارد . ضمنا دقت کنید که در صورتی که مبلغ بدهی کمتر از 20 هزار تومان باشد باید برای مطالبه آن بعد دادخواست خود را به شورای حل اختلاف خواهید داد . 



برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نمونه دادخواست مطالبه وجه به کانال تلگرام موضوعات حقوقی مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نمونه دادخواست مطالبه وجه پاسخ دهند .

منبع : نمونه دادخواست مطالبه وجه
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jzz4
نظرتان را بنویسید