ازمون نظام مهندسی و روش تست زنی

ازمون نظام مهندسی و روش تست زنی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع
قبل از اینکه به مفهوم ازمون مهندسی بپردازیم قصد داریم در ابتدا به طور مختصری راجب سازمان نظام مهندسی ساختمان توضیح دهیم. سازمان نظام مهندسی ساختمان یک ازمان غیر دولتی است که هدف از راه اندازی این سازمان اجرای قوانین نظام مهندسی و کنترل ساختمان است .
سازمان نظام مهندسی در هفت رشته مهندسی به ازائه خدمات مهندسی میپردازد این که هفت رشته عبارت اند از عمران، معماری، برق، مکانیک، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک. شاید بتوان گفت بخشی از بازار کار رشته های مهندسی در دست این ازمون است. قطعا بازار کار رشته عمران ، معماری ، برق و ... برای متقاضیان این رشته حائز اهمیت است. برای استخدام در این سازمان متقاضیان باید عضو شوند که باتوجه به مدرک لیسانس و یا بالاتر میتوانند با پرداخت حق عضویت سالانه ، عضو این سازمان شوند.
شایان ذکر است که برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی باید با توجه به ضوابط در ازمون نظام مهندسی شرکت کنند و پس تایید صلاحیت از مزایای این سازمان بهره مند شوند.
مدارک لازم جهت عضوت در سازمان نظام مهندسی ساختمان عبارت اند از :
• اصل و تصویر فیش واریزی به مبلغ 100000 تومان
• عکس رنگی 4*3
• تکمیل فرم درخواست عضویت در سازمان نظام مهندسی استان تهران
• دو نسخه از مدارک تحصیلی معتبر
• تصویر کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی

مسئولیت و وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان چیست؟

1. استفاده از هویت اسلامی در معماری و شهرسازی
2. پیشرفت و بالا بردن سطح کیفیت و دانش فنی در تمامی بخش های مربوط به ساختمان و شهرسازی
3. برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی و همچنین ایجاد پایگاه‌های علمی و فنی و نشر کتب به منظور رشد مشاغل مرتبط با صنعت ساختمان‌
4. همکاری و هماهنگی با سازمان‌ها و مراجع مرتبط بجهت کنترل و اجرای درست و دقیق ساختمان بر اساس ضوابط مباحث مقررات ملی ساختمان
5. کنترل، نظارت، شناسایی متخلفان و ارجاع به مراجع قانونی ذی صلاح در حین انجام خدمات مهندسی
6. ارزشیابی، تعیین صلاحیت و صدور پروانه اشتغال بکار مهندسان.
7. دفاع ازحقوق اجتماعی و حیثیت حرفه‌ای اعضا و تشویق و حمایت از فعالیت‌های با ارزش
8. تنظیم روابط بین صاحبان حرفه‌های مهندسی ساختمان و کارفرمایان و کمک به مراجع مسوول در بخش ساختمان و شهرسازی در زمینه ارجاع مناسب کارها به صاحبان صلاحیت و جلوگیری از مداخله اشخاص فاقد صلاحیت در امور فنی
9. همکاری و هماهنگی با شهرداری‌ها و همچنین وزارت مسکن و شهرسازی
10. ترویج اصول صحیح مهندسی از طریق مباحث مقررات ملی ساختمان
11. ارائه گزارشات مرتبط با ساخت و ساز و همچنین نظارت به اجرای صحیح و اصولی طرحهای ساختمانی، عمرانی و شهرسازی
12. داوری در اختلافات مربوط به حوزه ساختمان در مراجع قضایی
13. همکاری با مراجع استان در هنگام بروز سوانح وبلایای طبیعی
14. تایید ترازنامه سازمان و ارایه آن به مجمع عمومی
15. معرفی نماینده هیئت مدیره سازمان استان جهت عضویت در کمیسیون‌های حل اختلاف مالیاتی در رسیدگی و تشخیص مالیات فنی و مهندسی اعضای سازمان
16. تهیه و تنظیم مبانی قیمت گذاری خدمات مهندسی در استان و پیشنهاد به وزارت مسکن و شهرسازی

آزمون نظام مهندسی چیست؟

سازمانی که مسئولیت برگزاری این ازمون را بر عهده دارد سازمان نظام مهندسی کل کشور با همکاری دفتر مقررات ملی ساختمان است. ازمون نظام مهندسی OPEN BOOK است به این معنی که تمام منابع را میتوانید با خود سر جلسه ازمون ببرید. ازمون در هقت رشته بجز رشته معماری به صورت تست چهار گزینه ای است. در این ازمون 60 سوال تستس وجود دارد که برای قبولی حداکثر کسب نمره 50 درصدی است.
شایان ذکر است که هیچ رقابتی بین مهندسان وجو ندارد و این بدلیل عدم محدودیت ظرفیت است. باید دقت داشته باشید که این ازمون نمره منفی هم دارد به این معنی که به ازای هر 3 غلط امتیاز یک پاسخ صحیح را از دست میدهید.
ثبت نام ازمون بصورت اینترنتی در سایت inbr.ir امکانپذیر است . هرساله این ازمون برگزار میشود پس از تاریخ ثبت نام و زمان برگزاری ازمون اطلاعات کافی را کسب کنید.
برای اینکه بتوانید در این ازمون موفق شوید باید با روش مطالعه و حتی روش تست زنی این ازمون اشنا شوید. ازمون نظام مهندسی هم مانند سایر ازمون های دیگر نیلزمند مهارت و توانایی است و open book بودن این ازمون دلیل بر این نمیشه که شما نیازی به امادگی در این ازمون را ندارید اتفاقا روش تست زنی در ازمون نظام مهندسی یکی از موثرترین راه های قبولی در این ازمون است که بکل سرنوشت شما با نتیجه قبولی در این ازمون تغییر خواهد کرد.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oxy3
نظرتان را بنویسید