زمان برگزاری آزمون MHLE

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
برنامه زمان برگزاری آزمون MHLE در سال 99 از طریق سایت مرکز سنجش پزشکی منتشر شده که داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری رشته های علوم پزشکی می توانند در آن شرکت نمایند . این آزمون امسال 5 بار برگزار می شود و داوطلبان فرصت دارند با توجه به شرایط خود یکی از تاریخ های برگزاری را انتخاب نمایند .

داشتن سطح بالای دانش زبان انگلیسی برای افرادی که قصد تحصیل در مراکز آموزش عالی وزارت بهداشت را دارند لازم است ؛ چرا که این افراد می بایست کتب مرجع و مقالات علمی معتبر به زبان انگلیسی مربوط به رشته تخصصی خود را مطالعه نمایند و با به روز نگه داشتن دانش خود ، احاطه بیشتری به آخرین دستاوردهای علمی رشته تحصیلی خود داشته باشند . 
از این رو  مرکز سنجش آموزش پزشکی به منظور سنجش تسلط داوطلبان به زبان انگلیسی ، آزمون MHLE را در حدود 6 نوبت در سال برگزار می کند . تقویم برگزاری این آزمون هر سال از طریق سایت sanjeshp.ir منتشر شده و نتایج هر نوبت حدودا یک هفته پس از برگزاری بر روی این سامانه قرار می گیرد . لازم به ذکر است که داشتن مدرک MHLE برای ثبت نام دکتری وزارت بهداشت الزامی نیست اما در زمان مصاحبه و حین تحصیل در مقطع دکتری مورد نیاز می باشد .
در سال 99 زمان برگزاری تمام آزمون های وزارت بهداشت دستخوش تغییر شده و مرکز سنجش پزشکی به تازگی تقویم جدید برگزاری آزمون MHLE را منتشر نموده است . در ادامه جدول زمان برگزاری آزمون MHLE 99 برای داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند ، ارائه شده است .




زمان برگزاری زمان برگزاری آزمون MHLE
بر اساس تقویم آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت در سال 99 ، اولین آزمون MHLE امسال در مرداد ماه برگزار خواهد شد و همچنین در مجموع 5 آزمون در سال جاری برگزار می شود که داوطلبان می بایست با مراجعه به سایت sanjeshp.ir در این آزمون ثبت نام نمایند . بر اساس اطلاعیه مرکز سنجش پزشکی جدول زمان برگزاری آزمون MHLE در سال 99 به شرح زیر است :

ردیف    نام آزمون    تاریخ برگزاری آزمون
1    آزمون MHLE در مرداد ماه    2 مرداد 99
2    آزمون MHLE در شهریور ماه    13 شهریور 99
3    آزمون MHLE در مهر ماه    10 مهر 99
4    آزمون MHLE در آذر ماه    20 آذر 99
5    آزمون MHLE در بهمن ماه    16 بهمن 99
حتما بخوانید: صفر تا صد آزمون MHLE

داوطلبان تحصیل در رشته های علوم پزشکی می توانند علاوه بر آزمون MHLE در آزمون زبان MSRT که توسط وزارت علوم برگزار می شود نیز شرکت نمایند چرا که مدرک آزمون MSRT از نظر وزارت بهداشت قابل قبول است .
داوطلبانی که در زمینه برگزاری آزمون های زبان وزارت علوم و وزارت بهداشت سوالاتی در ذهن دارند می توانند از طریق خدمات مشاوره تلفنی هیوا با مشاوران تحصیلی این مرکز ارتباط برقرار کرده و پاسخ پرسش های خود را دریافت نمایند .


سوالات متداول

1- آزمون MHLE چه زمانی برگزار می شود ؟
آزمون MHLE در سال 99 در 5 نوبت برگزار می شود که تاریخ دقیق برگزاری هر یک در متن مقاله ارائه شده است .

2- آیا داشتن مدرک زبان MHLE برای ثبت نام دکتری وزارت بهداشت الزامی است ؟
خیر . طبق متن مقاله هنگام ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت نیازی به ارائه مدرک MHLE نیست ، اما این مدرک در زمان مصاحبه دکتری و حین تحصیل در این مقطع مورد نیاز می باشد .

3- آزمون MHLE چه تفاوتی با آزمون MSRT دارد ؟
همان طور که در متن مقاله اشاره شده آزمون MHLE توسط وزارت بهداشت و آزمون MSRT توسط وزارت علوم برگزار می شود .

منبع : زمان برگزاری آزمون MHLE
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7KlQ
نظرتان را بنویسید