ثبت نام آزمون کاردانی فنی حرفه ای

ثبت نام آزمون کاردانی فنی حرفه ای
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو

ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ به صورت اینترنتی از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام میشه. ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی همزمان با هم انجام میشه و داوطلبایی که شرایط ثبت نام رو دارن، می تونن علاوه بر ثبت نام کنکور کاردانی 1401 که از 14 تا 21 تیرماه صورت می گیره، انتخاب رشته خودشون رو هم انجام بدن.

 

 

چند سالیه که نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه های فنی حرفه ای تغییر پیدا کرده و تموم دانش آموزا و فارغ التحصیلای شاخه فنی حرفه ای و کاردانش که تصمیم به شرکت در کنکور کاردانی ۱۴۰۱ رو دارن باید قبل از ثبت نام، از نحوه پذیرش رشته امتحانی خودشون باخبر بشن. چون فقط برای 9 رشته از مجموعه امتحانی کنکور کاردانی، آزمون برگزار میشه و برای ادامه تحصیل در بقیه رشته ها نیازی به شرکت در آزمون نیست و نحوه پذیرششون بر اساس سوابق تحصیلی داوطلباست.

از اونجایی که زمان ثبت نام و انتخاب رشته تموم رشته های کاردانی با کنکور و بدون کنکور، با هم از تاریخ 14 تیر ماه تا 21 تیر ماه انجام میشه، اکثر داوطلبا نمی دونن که این ثبت نام رو باید به چه نحوی انجام بدن. برای همین در ادامه این مقاله در مورد زمان، نحوه و شرایط شرکت در کنکور کاردانی 1401 صحبت کردیم.

 

زمان ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱

سازمان سنجش، به عنوان مجری برگزار کننده آزمون کاردانی فنی حرفه ای هر سال یک جدول زمان بندی منتشر و در اون، زمان شروع و پایان ثبت نام و زمان برگزاری آزمون رو مشخص می کنه. مطابق این جدول، ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی 1401 از تاریخ 14 تیر ماه شروع میشه و داوطلبا فرصت دارن تا تاریخ 21 تیر ماه ثبت نام خودشون رو انجام بدن. هر سال، زمان ثبت نام چند روزی هم تمدید میشه تا داوطلبایی که در زمان مقرر موفق به ثبت نام کنکور کاردانی نشدن، بتونن اقدام به ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای کنن.

 

 

تاریخ شروع ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 14 تیر ماه و تاریخ اتمام مهلت ثبت نام 21 تیر ماه می باشد.

 

به محض شروع تاریخ ثبت نام و یا اعلام مهلت تمدید نام نویسی کنکور کاردانی فنی حرفه ای، این مقاله رو به روزرسانی می کنیم. برای اینکه فورا از اخبار ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای و زمان برگزاری کنکور کاردانی فنی حرفه ای با خبر بشین، در کانال تلگرامی تحصیلیکو عضو بشین.

 

شاید این سوال براتون پیش اومده باشه که ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای چه زمانی انجام میشه. برای اطلاع از جزئیات کنکور کاردانی فنی حرفه ای میتونین به لینک زیر سری بزنین.

حتما بخوانید : دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

 

 

 

 

شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱

همونطور که گفته شد، پذیرش بعضی از رشته های کنکور کاردانی از طریق آزمون و بعضی ها بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبا انجام میشه. برای پذیرفته شدن در کنکور کاردانی 1401 شرایط و ضوابط خاصی گذاشته شده و فقط کسایی که تموم شرایط گفته شده رو داشته باشن، می تونن ثبت نام و انتخاب رشته خودشون رو انجام بدن.

 

در ادامه شرایط لازم برای ثبت نام رو گفتیم:

 

داشتن مدرک فنی حرفه ای و کاردانش نظام جدید یا دیپلم فنی حرفه ای نظام قدیم

 

داوطلبایی که مدرک دیپلم متوسطه نظری هم دارن، می تونن با توجه به رشته تحصیلی خودشون فقط رشته های مقطع تحصیلی کاردانی ناپیوسته رو انتخاب کنن.

 

داوطلبایی که حد نصاب قبولی در یکی از کد رشته های اعلام شده برای نیمسال اول تحصیلی رو کسب کنن، ولی نتونن تا شهریور سال 1400 دیپلمشون رو بگیرن، پذیرششون لغو میشه.

 

پذیرفته شده های رشته های بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای نیمسال دوم تحصیلی، در صورتی مجاز به ثبت نام هستن که مدرک فارغ التحصیلی خودشون رو تا پایان نیمسال اول تحصیلی بگیرن.

 

پذیرفته شده های دانشگاه های روزانه دوره کاردانی فنی حرفه ای سال 1400، مجاز به ثبـت نام برای سال ۱۴۰۱ نیستن.

 

اگه علاقه ای به ادامه تحصیل در رشته خودتون ندارین، می تونین شانستون رو برای ثبت نام در دانشگاه های بدون آزمون مثل دانشگاه علمی کاربردی امتحان کنید. بر ای اطلاع از جزئیات ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی می تونین به لینک زیر مراجعه کنین.

بیشتر بخوانید : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

 

نحوه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱

ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 به صورت اینترنتی انجام میشه و تموم داوطلبایی که شرایط ثبت نام کنکور فنی حرفه ای رو دارن صفر تا صد ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به این صورته که باید در زمان ثبت نام وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org بشن و بعد از پرداخت هزینه ثبت نام، فرم ثبت نام و انتخاب رشته خودشون رو پر کنن.

 

مراحل ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱

 

۱ورود به سایت سازمان سنجش و بخش کاردانی

 

۲انتخاب گزینه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

۳انتخاب گزینه ثبت نام جدید

 

۴خرید کارت اعتباری

 

۵پر کردن فرم ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی​

 

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401

 

1وارد سایت سازمان سنجش بشید و از منوی سمت راست صفحه روی بخش کاردانی کلیک کنین.

 

راهنمای تصویری ثبت نام کنکور کاردانی قنی حرفه ای 1401

 

2گزینه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای و موسسات غیرانتفاعی سال ۱۴۰۱ را انتخاب کنین.

 

راهنمای تصویری ثبت نام کنکور کاردانی قنی حرفه ای 1401

 

3گزینه " ثبت نام جدید " رو از منوی سمت راست انتخاب کنین.

 

راهنمای تصویری ثبت نام کنکور کاردانی قنی حرفه ای 1401

 

4در این مرحله سریال کارت اعتباری خریداری شده رو وارد کنین.

 

راهنمای تصویری ثبت نام کنکور کاردانی قنی حرفه ای 1401

 

5سپس اطلاعات لازم و رشته محل های انتخابی رو در فرم ثبت نام وارد کنین.

 

راهنمای تصویری ثبت نام کنکور کاردانی قنی حرفه ای 1401

 

با انجام روند بالا و تکمیل فرم ثبت نام و در نهایت تایید اطلاعات ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1401 شما به پایان می رسه و می تونین منتظر اعلام زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ باشید.

 

شاید براتون این سوال پیش اومده باشه که پذیرش با آزمون و پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی چه فرقی دارن؟ برای اینکه جواب سوال خودتون رو بگیرین میتونین به لینک زیر مراجعه کنین.

بیشتر بخوانید: تفاوت پذیرش با آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی

مشاوره ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۱ 

از اونجایی که انتخاب رشته کنکور کاردانی همزمان با ثبت نام در سایت سازمان سنجش انجام میشه، پس دقت زیای برای مرتب کردن انتخاب های خودتون در زمان ثبت نام داشته باشین. اگه رشتتون جزو اون رشته های با آزمون هست مثل( الکتروتکنیک، تأسیسات مکانیکی، تربیت بدنی، حسابداری، شبکه و نرم افزار، صنایع غذایی، گرافیک، مکانیک خودرو و نقشه کشی معماری مقطع کاردانی پیوسته) باید طبق منابعی که در دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای نوشته شده خودتون رو برای شرکت در اون آزمون آماده کنین.

 

نکته مهم دیگه ای هست که خوبه ذکر کنیم. فارغ التحصیلای رشته های فنی حرفه ای از سال 98 به بعد، به علت یکسان شدن دوره تحصیلیشون با سایر رشته ها، شرایط گرفتن مدرک کارشناسی پیوسته نیز براشون فراهم شد. با این حساب داوطلبای دیپلم نظام جدید، می تونین علاوه بر ثبت نام در دوره کاردانی، ثبت نام کارشناسی پیوسته دانشگاه های بدون آزمون رو هم انجام بدین و به جای گرفتن مدرک فوق دیپلم، یک ضرب یک دوره 4 ساله خونده و مدرک لیسانس بگیرین.

 

اگه دوست دارین بدونین که آیا دانشگاه های سراسری هم ثبت نام بدون کنکور دارن یا نه، بهتون پیشنهاد می کنم مقاله ثبت نام بدون کنکور دانشگاهای سراسری رو از طریق لینک زیر مطالعه کنین.

در ادامه بخوانید : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو صفر تا صد فرایند ثبت نام دانشگاهتون رو به این کارشناسا بسپارین.

 

 

 

 


 

سوالات متداول


 

1- ✔️ ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای چه زمانی انجام میشه؟

✔️ این ثبت نام از تاریخ 14 تیر تا 21 تیر ماه 1401 انجام میشه که جزئیات اون در مقاله توضیح داده شده.

 

2- ✔️ ثبت نام کنکور کاردانی به چه نحوی انجام میشه؟

✔️ این ثبت نام به صورت اینترنتی توسط سایت سازمان سنجش انجام میشه که راهنمای تصویری ثبت نام رو در این مقاله گذاشتیم.

 

3- ✔️ برای ثبت نام در کنکور کاردانی فنی حرفه ای چه شرایطی لازمه؟

✔️ یکی از شرایط لازم داشتن مدرک فنی حرفه ای و کاردانش نظام جدید یا دیپلم فنی حرفه ای نظام قدیمه و بقیه شرایط لازم برای ثبت نام در این مقاله گفته شده.

منبع : ثبت نام آزمون کاردانی فنی حرفه ای

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/VwWo
نظرتان را بنویسید