روغن مازو چیست؟

روغن مازو چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
bahram

 

روغن مازو از روغن های گیاهی است که در طب سنتی از قدمت و کاربرد بالایی برخوردار بوده است. استفاده از روغن مازو به تنهایی یا با ترکیب آن با گیاهان دیگر، خواص درمانی فوق العاده ای داشته و در طب سنتی برای درمان بیماری های مختلف کاربرد دارد. در ادامه شما را با خواص روغن مازو و  و نحوه خرید آن آشنا می کنیم.

روغن مازو چیست؟


روغن مازو از گیاهی به نام مازو استخراج می شود. گیاه مازو،گیاهی کروی شکل است که در اثر تخم گذاری حشره ای روی جوانه های درختان مازو ایجاد می شود. نوزادان این حشره از شیره این درختان تغذیه کرده و رشد می کنند و در ماه دوم تابستان تغییر شکل داده و از سوراخ این گیاه پرواز می کنند. گیاه مازو دو نوع است: نوع سبز رنگ که کوچک و دارای سوراخ است و نوع زرد رنگ که سبک وزن است و خاصیتش کمتر است. بهترین نوع مازو مازوی سبزرنگ است و قوتش بیشتر است. مزاج این گیاه سرد و خشک بوده و استفاده آن برای افراد با مزاج گرم و تر مناسب بوده و باعث تعادل مزاج می شود. روغن مازو به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و ترکیبات مفید دیگر در درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات پوست و مو کاربرد دارد.

ترکیبات روغن مازو


ترکیبات مفیدی در گیاه مازو وجود دارد که به این گیاه خواص درمانی ویژه ای بخشیده است. موارد زیر از جمله مهم ترین ترکیبات موجود در این گیاه می باشد :

مس
اسید تانیک
ویتامین ث
ویتامین A
قند
بتاسیتوسترول
آمنتوفلاون
منگنز
روی
خواص روغن مازو 
سفت کننده پوست
قابض پوست و منافذ آن
تنگ کننده دهانه واژن
تیره کردن موهای سفید
از بین برنده بوی بد دهان و بدن
درمان زخم دهان
درمان بیماری پروستات
بهبود سرما خوردگی در نوزادان
درمان زخم دهان نوزادان
ضد التهاب و خارش
خواص آنتی باکتریال
کمک به بهبود زخم ها
تقویت لثه و دندان
درمان بواسیر
تقویت موی سر
قطع کننده خونریزی به صورت موضعی
کاربرد در محصولات آرایشی
درمان اسهال
درمان بیماری های گوارشی
درمان خار پاشنه
درمان زخم روده
آنتی اکسیدان
ضد التهاب
ضد ویروس
تسکین درد
روشن شدن پوست
ضد زهر
درمان جوش
رفع عفونت پا
درمان سوختگی
ضد باکتری و ضد قارچ


خواص روغن مازو برای واژن 


یکی از بیماری های شایع در زنان ، عفونت و التهاب واژن همراه با ترشحات، خارش و درد است. استفاده از روغن مازو در درمان این بیماری بسیار مفید می باشد. این روغن خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و به رفع عفونت و بوی بد واژن کمک می کند. 

یکی از مشکلاتی که با افزایش سن و بعد از زایمان طبیعی برای بانوان ایجاد می شود مشکلات واژنی است که تبدیل به یک دغدغه برای بانوان شده است و بسیاری از بانوان برای رفع این مشکل و تنگ کردن واژن، به سراغ عمل های جراحی می روند. یک روش طبیعی و مؤثر برای تنگ کردن واژن، استفاده از روغن مازو به همراه گل انار فارسی، گیاه مورد و پوست انار می باشد.

از دیگر خواص روغن مازو ، رفع اختلالات مربوط به سیکل قاعدگی می باشد که بسیاری از بانوان درگیر آن هستند. به خاطر داشته باشید که برای درمان بیماری های واژینال به دلیل حساس بودن ناحیه واژینال هیچ گاه خودسرانه از روش های مختلف اقدام نکنید. برای آشنایی با اینکه روغن oem چیست کلیک کنید.

 

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/LNoj
نظرتان را بنویسید