رونمایی از سنسور 200MP سامسونگ ISOCELL HP2 برای گلکسی S23 Ultra

رونمایی از سنسور 200MP سامسونگ ISOCELL HP2 برای گلکسی S23 Ultra
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
bahram

سامسونگ به تازگی از یک حسگر جدید و رده بالای 200 مگاپیکسلی با نام ISOCELL HP2 رونمایی کرده و این حسگر احتمالا قرار است در گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S23 استفاده شود. در همین راستا شرکت کره‌ای سایز این حسگر را 1/1.3 عنوان کرده و همچنین سنسور جدید قرار است با رنج گسترده‌ای از فناوری‌های جدید مانند بازتولید رنگ و Dynamic Range بالا عرضه شود.

شاید نام‌گذاری این سنسور که با پسوند HP2 اعلام شده در واقع نشان دهنده نسخه‌ای ضعیف‌تر و رده پایین‌تر از سنسور دیگر 200 مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL HP3 باشد، اما واقیعت این است که این اعداد فقط به اندازه جداگانه سایز هر پیکسل اشاره دارد. Samsung در بیانیه خود در همین راستا اعلام کرده که سنسور جدید از فناوری رزولوشن بالای کمپانی استفاده می‌کند و ثبت تصاویر با جزئیات بالا نیز از دیگر خصوصیات این قطعه سخت افزاری است.

در همین راستا به نظر می‌رسد که این سنسور تا به اینجا بهترین سنسور دوربین کمپانی سامسونگ لقب گرفته است. سامسونگ در سنسور جدید تازه‌ترین فناوری Pixel-binning خود را به نام Tetra2pixel ارائه کرده و این حسگر در محیط‌های کم نور می‌تواند 4 به 1 پیکسل 1.2 میکرومتری را در وضوح 50 مگاپیکسل و یا 16 به 1 پیکسل با اندازه 2.4 میکرومتر در رزولوشن 12.5MP را با هم ترکیب کند.
پشتیبانی از فیلم‌برداری 8K با ترکیب کردن 4 به 1 پیکسل‌ها با سایز 1.2 میکرومتر از دیگر ویژگی‌های این سنسور به شمار می‌رود. این سنسور همچنین با پشتیبانی از تکنولوژی دروازه انتقال عمودی دوگانه (D-VTG) عرضه می‌شود که اثر نورهای بسیار برجسته و زیاد را کاهش می‌دهد.

شرکت کره‌لی همچنین اظهار کرده که هر پیکسل به صورت جداگانه می‌تواند نور بیشتری از قبل جمع‌آوری کند و این در نهایت بر کیفیت کار این سنسور تاثیرگذار است. پشتیبانی از فناوری Super QPD با استفاده از الگوهای عمودی و افقی، فوکوس خودکار سنسور را حتی در شرایط کم نور نیز بهبود داده است.

سامسونگ همچنین اذعان کرده که سنسور ISOCELL HP2 اولین حسگری است که از ویژگی Dual Slope Gain این کمپانی بهره می‌برد و این تکنولوژی با تبدیل دوگانه و مستقل سیگنال آنالوگ رسیده از پیکسل، قابلیت HDR پرفورمنس بالا را ارائه می‌کند.

هدف نهایی این فناوری ثبت دو نوردهی برای کاهش خطر از دست رفتن جزئیات در زمان استفاده از HDR معمولی است. این فناوری همچنین در بهبود ضبط ویدئوهای 4K HDR با سرعت 60 فریم موثر است. سنسور جدید و رده بالای سامسونگ در حال حاضر در مراحل پایانی تولید قرار دارد و احتمالا در اوایل فوریه همراه با گلکسی S23 Ultra که بهترین گوشی سامسونگ از نظر کاربران نیز است رونمایی خواهد شد. 

 

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/yREg
مطلب بعدی
روغن مازو چیست؟
نظرتان را بنویسید