لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

دانشگاه آزاد طبق روال هر سال به صورت بدون آزمون و با استفاده از سوابق تحصیلی در دو نیمسال تحصیلی دانشجو می‌پذیرد. لازم به ذکر است کلیه داوطلبان ثبت نام ارشد آزاد با سوابق تحصیلی که جزء نفرات برتر دانشگاه هستند می توانند از ‌طرح ثبت نام استعداد درخشان ارشد آزاد بهره ببرند.
در این طرح داوطلبان رشته های پزشکی و غیرپزشکی با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، می‌توانند پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد، دفترچه راهنما را مطالعه کرده و سپس خرید کارت اعتباری ثبت نام خود را انجام دهند و بعد اقدام به انتخاب رشته نمایند.
لازم به ذکر است که زمان ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد ۱۴ الی ۲۵ تیرماه می باشد و اصولا تا اوایل مرداد ماه نیز تمدید می‌شود.

کارشناسی ارشد بدون کنکور در دانشگاه آزاد به چه صورت است؟


ارشد بدون کنکور پیام نور  نیز یکی دیگر از گزینه ها برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارند، و تمایل دارند در دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل دهند. متقاضیان در صورت تمایل  و دارا بودن شرایط می توانند اقدام به ورود به این دانشگاه ها و تحصیل در مقطع ارشد بدون آزمون نمایند. البته ناگفته نماند که در این میان کسب اطلاعاتی در رابطه با شرایط پذیرش ارشد بدون آزمون پیام نور الزامی بسیار مهم است. زیرا ممکن است در صورت نداشتن شرایط، امکان ثبت نام برای هر فرد داوطلب وجود نداشته باشد. 

برای اطلاع از رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور  1402 باید به وبسایت رسمی هر دانشگاه مراجعه کنید. زیرا فراخوان های دانشگاه هایی که بر اساس سوابق تحصیلی و استعداد درخشان دانشجو می پذیرند متفاوت بوده و در وبسایت رسمی این دانشگاه ها به طور مستقل قابل مشاهده می‌باشد. دانشجویان در هر کدام از رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون گروه انسانی، ریاضی، تجربی و هنر می توانند پس از بررسی شرایط پذیرش و شهریه ثابت و متغیر هر کدام از رشته ها، در بازه زمانی مشخص شده برای انتخاب رشته اقدام کنند.

شرایط قبولی در رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور چگونه است؟

 

در واقع پذیرش در رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون براساس سوابق تحصیلی می‌باشد و در کد رشته محل هایی که هنوز دارای ظرفیت هستند می‌توان شرکت کرد. متقاضیان می‌توانند در صورت داشتن  یکسری شرایط عمومی و اختصاصی از این فرصت بهره ببرند. به دلیل اینکه آزمون کنکور دانشگاه آزاد و سراسری با هم ادغام شده است،  شرایط پذیرش کنکور کارشناسی ارشد برای هر دو یکسان می‌باشد. اما گفتنی است که برای دانشگاه آزاد و سراسری پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور فقط مخصوص استعداد درخشان یا بر اساس سوابق تحصیلی است و ما بقی دانشجویان باید به صورت شرکت در کنکور سراسری اقدام کنند.

شرایط لازم برای کارشناسی ارشد بدون آزمون در دانشگاه آزاد

پس از دوره های بدون آزمون دانشگاه سراسری، افراد زیادی برای ثبت نام در رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز شرکت می کنند.  شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد توجه داشته باشید که برای ورود به این مقطع نیز شرکت در آزمون ورودی الزامی است اما گرفتن پذیرش در رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون در این دانشگاه برای دانشجویان استعداد درخشان امکان پذیر است.

گفتنی است که رتبه کارشناسی داوطلبان، برای ثبت نام در نظر گرفته نمی شود.

دارا بودن معدل بالای 17 برای رشته های علوم انسانی و معدل 16 برای رشته های دیگر بسیاز حائز اهمیت است.

در صورت دارا بودن شرایط داوطلبان امکان انتخاب حداکثر 100 رشته را خواهند داشت.

شایان به ذکر ایست که امکان پذیرش داهنشجویان واجد شرایط فقط یک بار در هر سال تحصیلی و در رشته های هم نام وجود دارد.

حتملا به این نکته توجه کنید که دانشجویان پذیرفته شده امکان تغییر رشته و یا تغییر محل تحصیل را نخواهند داشت.

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی

دانشگاه غیر انتفاعی نیز همانند دانشگاه آزاد از میان استعداد های برتر و فارغ التحصیلان ممتاز در رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشجو می پذیرد. از جمله شرایطی که برای تحصیل در این دانشگاه می بایست داشته باشید عبارت است از:

  • معتقد بودن به دین اسلام یا یکی از ادیان آسمانی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ذکر شده است.  
  • نداشتن خصومت، عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است.
  • احترام به قوانین و مقررات دانشگاه انتخابی و پذیرش آنها
  • دارا بودن گواهی فراغت از تحصیل از مقطع قبلی
  • برای متقاضیان آقا مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه الزامی است.

شرایط عمومی ثبت نام بدون آزمون ارشد پیام نور

  • نداشتن فساد اخلاقی بسیار اهمیت دارد.
  • دارا بودن توانایی های جسمی متناسب با رشته انتخابی نیز مهم است.
  • پایبند به نظام جمهوری اسلامی ایران 
  • عدم ارتکاب به اعمال خلاف شئون تحصیلی  نیز بسیار حائز اهمیت است.

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون آزمون ارشد پیام نور به چه صورت است؟

داوطلبانی که شرایط عمومی را دارا بودند بعد از بررسی شرایط عمومی و دارا بودن آنها، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

  1. متقاضیان آقا باید نسبت به وضعیت نظام وظیفه را شرایط مشخصی داشته باشند.
  2. داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر که به تائید وزارت علوم رسیده باشد حائز اهمیت است.
  3. فارغ التحصیل شدن دانشجویانی که در سال آخر کارشناسی تحصیل می کنند نیز بسیار مهم است.

 لیست رشته های مجاز برای کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد

روانشناسی ورزشی، مدیریت ورزشی، تاریخ اسلام، تاریخ انقلاب اسلامی، جامعه شناسی، فلسفه، برنامه ریزی درسی، زبان و ادبیات انگلیسی، علوم سیاسی، روانشناسی عمومی، شیمی آلی، مخابرات میدان و موج، شبکه‌های مخابراتی، زیست فناوری و...

شایان به ذکر است که لیست رشته‌های ارائه شده برای دانشگاه آزاد بسیار بیشتر است که شما برای اطلاع از تمامی رشته‌های کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402 به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

لیست رشته‌های ارشد بدون آزمون پیام نور

علوم سیاسی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک گرایش‌های مختلف، مهندسی معماری، بیوشیمی، مدیریت آموزشی، مهندسی عمران گرایش‌های مختلف و...

برای اطلاع از کلیه رشته‌های مجاز برای شرکت در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور می‌توانید به مراجعه به سایت ایران تحصیل و مطالعه  تمامی رشته‌ها به همراه شرایط و مراحل را بررسی کنید.

چه زمانی برای ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد می‌توان اقدام کرد؟

زمان مشخصی برای نام‌نویسی در این دوره جهت جذب دانشجو در سال آینده مشخص نشده است اما آنطور که پیش بینی می شود این زمان طبق روال سال گذشته از 14 تا 25 تیر است.

برای ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد باید به چه سامانه ای مراجعه کنیم؟

برای ثبت نام ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد باید به آدرس azmoon.org مراجعه کنید و تمامی مراحل ثبت‌نام را در همین سایت انجام دهید.

اگر در هر یک از این مراحل دچار مشکل شدید و یا احتیاج به راهنمایی داشتید می‌توانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ تماس گرفته و از راهنمایی مشاوران ایران تحصیل بهره‌مند بشوید.

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gvY9
نظرتان را بنویسید