نحوه ثبت نام برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی

نحوه ثبت نام برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

افراد بسیاری از فارغ التحصیلان کارشناسی تمایل دارند تا تغییر رشته بدهند و به دنبال علاقه خود رفته و در رشته پزشکی ادامه تحصیل بدهند. به همین دلیل بسیار منتظر اعلام زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی که توسط معاونت آموزشی دانشگاه تهراناعلام می‌شود، هستند. افراد متقاضی می توانند در موعد مقرر برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی به سایت مراجعه کنند و در صورتی که شرایطشان با وضعیت اعلام شده، تطبیق داشت، نام نویسی خود را با مراجعه به سامانه مربوطه به آدرس الکترونیکی education.tums.ac.ir انجام دهند.

برای ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی سال 1402-1403 از ۱ دی ماه 1401  تا 10 بهمن ماه می‌توانید اقدام کنید. افراد متقاضی زیر ۲۵ سال که علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی می‌باشند می‌توانند از رشته های زیر شاخه ریاضی و تجربی با مراجعه به education.tums.ac.ir و تکمیل فرآیند ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی شانس خود را برای فارغ التحصیل شدن در این رشته پر طرفدار محک بزنند.

مهلت ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

مهلت ثبت نام و برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی 1402 و همچنین تکمیل ظرفیت آزمون لیسانس به پزشکی پس از انتشار اطلاعیه ای در سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام خواهد شد. زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی طبق روال هر سال از دی ماه آغاز می‎‌شود و تا یکماه این فرآیند ادامه خواهد داشت. البته نا گفته نماند مهلتی برای جاماندگان از ثبت نام در نظر گرفته می شود که  حدود یک هفته می‌باشد و شما میتوانید از طریق همان سایت معاونت پزشکی دانشگاه تهران از این اطلاعیه با خبر بشوید.

 

 

نحوه ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی

ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ طبق روال سال های قبل، تماما به صورت اینترنتی بوده و دانشجویان باید در بازه زمانی مشخص شده برای تکمیل مراحل نام نویسی در این آزمون اقدام کنند. توجه داشته باشید برای انجام فرایند ثبت نام باید وارد سایت معاونت پزشکی دانشگاه تهران به نشانی education.tums.ac.ir بشوید و اگر در هر یک از این مراحل احتیاج به راهنمایی داشتید با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید تا فرآیند ثبت نام شما سریع‌تر انجام شود. برای تماس با مشاورین ایران تحصیل می‌توانید با شماره 9099071647 تماس بگیرید.

شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در مرحله اول باید با مطالعه تمامی شرایط آزمون لیسانس به پزشکی و کسب اطمینان ازداشتن شرایط نسبت مناسب برای ثبت نام در این آزمون اقدام کنند. شرکت کنندگان باید منابع تایین شده را مطالعه کنند تا بتوانند خود را برای آزمون لیسانس به پزشکی آماده بکنند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

 

 


  1. داوطلبان حتما باید فارغ التحصيل مقطع كارشناسی پيوسته يا ناپيوسته باشند، همچنین يكی از رشته های گروه های آزمايشی علوم تجربی و علوم رياضی و فنی تحصیل کرده باشند.
  2. حداكثر سن قابل پذیرش در زمان ثبت نام آزمون 25 سال تمام است
  3. همچنین باید معدل كل ديپلم 18 و بالاتر و معدل مقطع كارشناسی 16 و بالاتر باشد.
  4. یک خبر خوب برای دانشجويان استعدادهای درخشان این است که، مشمول آيين نامه استعدادهای درخشان در رشته های مورد پذيرش و برگزيدگان المپيادهای علمی دانشجويی از شرط معدل معاف هستند.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ 

  1. واریز مبلغ یک میلیون ریال از طریق سامانه ثبت نام به صورت پرداخت الکترونیکی

 

  1. برگ ثبت نام تكمیل شده (در ضمن درج شده در این اطلاعیه - یك قطعه عكس 4*3 روی فرم ثبت نام الصاق گردد).
  2. داشتن یک مدرک معتبر كه نشان دهنده معدل كل مقطع دیپلم متوسطه شرکت کننده باشد. (معدل پیش دانشگاهی مد نظر نمی‌باشد)
    همچنین مدرک معتبر كه نشان دهنده معدل مقطع كارشناسی باشد.
  3. برای داوطلبان مرد، كارت پایان خدمت نظام وظیفه یا كارت معافیت دائم الزامی است.

    مدرک پایان و یا معافیت از طرح برای مشمولان طرح نیروی انسانی مهم است. دانشجویانی كه مشغول گذراندن طرح نیروی انسانی می‌باشند در صورت قبولی، هنگام ثبت نام در دانشگاه ملزم به ترخیص از طرح هستند.

 آیا شرکت در ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی شرایط سنی و شرط معدل دارد؟ 

داوطلبان علاقمند باید توجه کنند که در این ثبت نام حتما باید دارای سن 25 سال تمام و معدل دیپلم 18 به بالا باشند که تمام موارد درباره شرط سنی و شرط معدل به طورمفصل توضیح دادیم.

شرایط سهمیه ایثارگران در ازمون لیسانس به پزشکی به چه صورت است؟

در رابطه سهمیه ایثارگران اطلاعیه ای مبنی بر شرایط سهمیه ایثارگران در ازمون لیسانس به پزشکی هنوز منتشر نشده است. البته با توجه به اینکه تعداد پذیرش در این آزمون ظرفیت بسیار محدودی دارد، تا به امروز شرایط ویژه ای برای ایثارگران و شاهد مشخص نشده است.

همچنین برای اطلاع می‌توانید با مشاورین مجموعه ایران تحصیل تماس گرفته تا از تمامی شرایط و ضوابط مطلع بشوید و اگر تغییری در شرایط و سهمیه‌ها رخ داد مشاورین این مجموعه شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد.

 

منبع: https://irantahsil.org//ثبت-نام-آزمون-لیسانس-به-پزشکی/

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/y0ZP
نظرتان را بنویسید