تاثیر سرعت سایت در سئو چقدر است؟

تاثیر سرعت سایت در سئو چقدر است؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

تا سال 2010، سرعت سایت اهمیتی نداشت. اما سپس گوگل اعلام کرد که افزایش سرعت سایت یکی از عواملی است که بسیار مهم است و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به تدریج سرعت سایت برای گوگل و همچنین وب مسترها اهمیت بیشتری پیدا کرد. بنابراین در سال 2013 با به روز رسانی الگوریتم پنگوئن، تاثیر افزایش سرعت سایت بر سئو بسیار بیشتر شد.

مسلماً هنگامی که سئو محتوا مفید و مرتبط ایجاد می کنید، سرعت سایت شما برای سئو سایت شما موثر خواهد بود.

اما متأسفانه برخی از وب مسترها توجه چندانی به این مشکل ندارند و فکر می کنند عواملی مانند برچسب ها، تولید محتوا و …. اهمیت بیشتری دارند و با انجام این کارها اطلاعات بیشتری از گوگل دریافت خواهند کرد.

البته عوامل ذکر شده بسیار مهم هستند. اما سرعت سایت به همان اندازه مهم است و می تواند اطلاعات زیادی را از گوگل به شما برساند.

برخی از وب مسترها توجه زیادی به سرعت سایت خود ندارند. این باعث می شود سئو سایت آنها ضعیف باشد. از طرفی برخی از وب مسترها روی سرعت سایت خود بسیار حساس هستند و هر روز آن را بررسی می کنند.

باید بگوییم که حساسیت زیاد تاثیری در سئو نخواهد داشت. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا نکات مهم را توضیح دهیم.

تاثیر سرعت سایت بر سئو چیست؟

با توجه به اینکه امروزه بسیاری از کارها با اینترنت انجام می شود و در عین حال مردم با کمبود وقت مواجه هستند. گوگل سریع ترین و بهترین راه برای یافتن پاسخ سوالات است.

وقتی سرعت وب سایت شما بالا باشد، باعث می شود افراد از سایت شما خارج نشوند، از آن استفاده کنند و زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند.

در نهایت، همه اینها تجربه کاربری سایت شما را بهبود می بخشد. می دانید که هر چه تجربه کاربری بهتر باشد، گوگل نتیجه بهتری به شما می دهد و سئو سایت شما بهتر می شود.

بنابراین متوجه شدید که سرعت سایت در کنار تولید محتوای خوب و مفید یکی از مهمترین فاکتورهای سئو سایت است.

سرعت سایت چقدر باید باشد؟

باید بگوییم که گوگل زیاد طرفدار سایت های سریع نیست. ممکن است از شما بپرسند که چرا؟

اگر متوجه شده باشید، ما حد وسطی بین سرعت سریع یا کند سایت نداریم. یعنی اگر وب سایت شما خیلی سریع باشد گوگل آن را سریع و اگر خیلی کند باشد آن را کند می داند.

بنابراین صدم ثانیه برای گوگل تفاوت چندانی نمی کند و همه وب مسترها اهمیت سرعت سایت را برای رتبه بندی و سئو آن می دانند. بنابراین نباید زیاد در مورد سرعت سایت خود وسواس داشته باشید.

اهمیت سرعت سایت در فروش

امروزه رقابت زیادی بین سایت های فروشگاهی وجود دارد و مصرف کنندگان به دنبال بهترین سایت ها برای خرید یا فروش کالای خود هستند.

سرعت سایت در کنار سایر عوامل بسیار مهم است. طراحی سایت فروشگاهی بهینه کار دشواری است و نیاز به مهارت های خاصی دارد.

به عنوان مثال، اگر داده های سایت شما به کندی بارگذاری شوند، احتمالاً کاربر خسته می شود و سایت را ترک می کند. این کار باعث کاهش سئو سایت شما می شود.

چند صدم ثانیه روی سئو سایت شما تاثیری ندارد اما بر میزان فروش محصولات سایت شما تاثیر می گذارد. این فرآیند باعث بهبود تجربه کاربری و جلب اعتماد کاربران به شما می شود.

حتی اگر هنوز معتقدید که سرعت سایت تاثیر مستقیمی بر سئو و لیست سایت شما ندارد. به زودی متوجه خواهید شد که افزایش سرعت هر روز آن قطعاً می تواند تأثیر غیر مستقیمی در بهبود کسب و کار شما داشته باشد.

والمارت یکی از وب سایت های خرده فروشی است که سریع ترین رشد را دارد. اگرچه این وب سایت یکی از سریع ترین ها در رده خود بود، اما مسئولان این شرکت تصمیم گرفتند دوباره سرعت وب سایت را افزایش دهند و نتیجه شگفت انگیز بود. به ازای هر صد میلی ثانیه، تقریباً یک درصد افزایش درآمد داشتند. این اتفاق نشان داد که تغییر سرعت چند صدم ثانیه می تواند سایت و درآمد ما را تحت تاثیر قرار دهد.

تاثیر سرعت در ثبت صفحه گوگل

می دانید که گوگل با ربات های خود صفحات مختلف سایت شما را بررسی می کند. بنابراین سرعت سایت شما بر نحوه ایندکس شدن محتوا توسط روبات ها تاثیر دارد.

یعنی هر چه سرعت سایت شما بیشتر باشد سرعت بازرسی صفحات مختلف سایت شما بیشتر می شود. در نتیجه، هرچه سرعت سایت شما کمتر باشد، ممکن است گوگل به صفحات بیشتری دسترسی نداشته باشد.

این در دراز مدت به سایت شما آسیب می رساند. مخصوصا برای سایت های بزرگ بحث سرعت اهمیت بیشتری دارد. چون صفحات بیشتری دارند.

روش های افزایش سرعت سایت

کارهایی وجود دارد که می توانید برای افزایش سرعت سایت خود انجام دهید. مهمترین موارد پیشنهادی کارشناسان سئو و کارشناسان طراحی سایت به شرح زیر است:

از هاست صحیح استفاده کنید

انتخاب میزبان مناسب

انتخاب و استفاده از هاست مناسب تاثیر مستقیم و عمده ای بر سرعت وب سایت شما و همچنین سئو آن دارد. در واقع می توان گفت هاست پایه و اساس سایت است و عوامل تاثیرگذار زیادی به آن بستگی دارد.

پس ابتدا یک هاست خوب پیدا کنید که نیازی به تغییر آن ندارید. زیرا تغییرات هاست می تواند رتبه سایت شما را در گوگل کاهش دهد.

همچنین استفاده از هاست اشتراکی را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم. درست است که برای استفاده از آنها هزینه کمتری می پردازید و مقرون به صرفه تر به نظر می رسند.

اما از آنجایی که چندین وب سایت از یک سرور، رم و سی پی یو استفاده می کنند. سرعت سایت و بارگذاری فایل را کاهش می دهد. این امر تاثیر مستقیمی بر رتبه و سئو سایت شما خواهد داشت.

بنابراین با توجه به مشکلات و باگ هایی که هاست های اشتراکی دارند، توصیه می کنیم از آن ها برای سایت های بزرگ و محبوب استفاده نکنید.

طراحی وب سایت و کدنویسی

مسلماً کدنویسی دومین مورد مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت. پس در انتخاب شرکتی که برای شما وب سایت بسازد بسیار دقت کنید. زیرا کدنویسی و طراحی سایت یک کار حرفه ای است و نیاز به تخصص و تجربه دارد.

فشرده سازی خروجی سرور

کدهای CSS و JS دارای کامنت ها و فاصله هایی هستند که تاثیر خاصی روی سایت شما دارند.

سرعت سایت خود را افزایش دهید همچنین برنامه ها و ابزارهای رایگانی وجود دارد که می توانید از آنها برای کاهش حجم تصاویر و ویدیوها استفاده کنید.

قالب سایت

گاهی اوقات قالب هایی که برای سایت خود انتخاب می کنید خیلی پیچیده یا خیلی بزرگ هستند. مانند فرمت های گرافیکی یا متحرک که بسیار بزرگ هستند. این کار سرعت وب سایت شما را کند می کند. بنابراین به جای استفاده از قالب های سنگین، بهتر است از فرمت های بهینه، ساده و کوچکتر استفاده کنید.

امنیت سایت

اگر وب سایت امنی داشته باشید، سیستم امنیتی و حفاظتی وب سایت شما از هک شدن جلوگیری می کند و این امر باعث افزایش سرعت و استفاده بهینه از منابع سایت و در نتیجه افزایش سرعت بارگذاری سایت شما می شود.

بنابراین در انتخاب یک افزونه امنیتی بسیار مراقب باشید.

چگونه سرعت سایت خود را اندازه گیری کنیم؟

ابزارهای مختلفی برای بررسی و آنالیز سرعت سایت وجود دارد. از جمله Pingdom، GTmetrix، Google Page Speed، Website Speed​​​Test و … در میان ابزارهای معرفی شده، محبوب ترین آنها GTmetrix است. مدیر سایت باید هر از چند گاهی سرعت سایت شما را بررسی کند.

نتیجه گیری

پس از مطالعه این مقاله می دانید که سرعت سایت برای سئو و فروش شما موثر است. پس فراموش نکنید که هر از چند گاهی سرعت سایت خود را بررسی کرده و آن را افزایش دهید.

اگر به صورت اصولی و درست نمی توانید این کار را انجام دهید پیشنهاد می کنیم از خدمات افزایش سرعت سایت محمد جانبلاغی استفاده کنید تا بتوانید وب سایت خود را بهینه کنید.

منبع: تاثیر سرعت سایت در سئو چقدر است؟

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/z2rO
نظرتان را بنویسید