بهترین روش یادگیری طراحی سایت

بهترین روش یادگیری طراحی سایت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

بهترین راه برای یادگیری طراحی وب چیست؟ طراحی سایت با یا بدون برنامه نویسی؟

قبلا در مورد اینکه طراحی سایت با برنامه نویسی بهتر است یا وردپرس صحبت کردیم. اما حالا جدا از بحث وردپرس، این سوال پیش می آید که آیا می توان بدون نیاز به دانش برنامه نویسی، یک طراح وب سایت خوب بود؟!

در این مقاله بهترین روش یادگیری طراحی سایت کدام است؟ در مورد آن صحبت خواهم کرد.

بهترین راه برای یادگیری طراحی سایت سوالی است که دیر یا زود ذهن شما را به خود مشغول می کند.

اگر به این رشته طراحی سایت علاقه دارید، می خواهید به عنوان طراح سایت مشغول به کار شوید، شاید این تابو در ذهن شما وجود داشته باشد که بدون کدنویسی می توان طراحی سایت را انجام داد؟

در پاسخ به این سوال به ظاهر پیچیده و مبهم باید بگوییم که بله، در حال حاضر این امکان به کمک ابزارهایی وجود دارد که باید آن ها را بیاموزید و با آنها آشنا شوید.

بهترین روش یادگیری طراحی سایت به دو حوزه اصلی تقسیم می شود که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد

ساخت سایت با کدنویسی یا بدون برنامه نویسی

سوال دیگری که مطرح می شود این است که از دوراهی طراحی وب سایت برنامه نویسی یا غیر برنامه نویسی کدام را انتخاب کنیم؟ کدام سطح ما را بیشتر می برد؟ مشتریان ما به کدام یک بیشتر نیاز دارند و کدام یک بازار کار قوی تری دارد؟

زندگی ما به عنوان یک طراح وب تحت تاثیر کدام روش آسان تر می شود و آیا حتی می توان بدون برنامه نویسی از صفر تا صد وب سایت طراحی کرد؟ بهترین راه برای یادگیری طراحی وب را به این سؤالات متداول اضافه کنید.

حتی ممکن است در دنیای توسعه شنیده باشید که یک طراح وب سایت که به عنوان توسعه دهنده جلویی (طراح قالب یا طراح سبک) نیز شناخته می شود، یک طراح و توسعه دهنده وب سایت نیست یا اینکه یک طراح حرفه ای صرفاً یک برنامه نویس است.

شروع به طراحی سایت بدون برنامه نویسی کنید

در پاسخ به سوال فوق که در عنوان مطرح کردیم، باید گفت که بله، شما می توانید بدون برنامه نویسی طراح سایت شوید، اما اگرهایی پشت انجام این فرآیند وجود دارد که باید به آنها پاسخ دهید.

زمانی که قصد دارید یک طراح وب شوید، انتخاب های زیادی دارید. مسلماً بهترین راه برای یادگیری طراحی وب سایت به پتانسیل و نیازهای شما و البته دامنه مورد نیاز دامنه وب شما بستگی دارد.

حالت اول – طراحی CMS سفارشی

در حالت اول قصد دارید یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی طراحی کنید. پلتفرمی که توسط سایت های بزرگی مانند علی بابا، آمازون و غیره استفاده می شود.

به عنوان مثال، شما می توانید یک طراح وب سایت شوید که یک CMS یا سیستم مدیریت محتوای خود را از ابتدا می نویسد. به عنوان مثال، چیزی مانند وردپرس را دوباره طراحی کنید.

در این زمینه باید برنامه نویسی را به طور کامل یاد بگیرید. هیچ راه دیگری پیش روی شما نیست.

حالت دوم – با استفاده از یک CMS آماده

در حالت دوم پروژه ای به شما پیشنهاد می شود که بر اساس آن نیاز به طراحی وب سایت دارید که در قالب توابع CMS آماده مانند وردپرس امکان پذیر است.

در این صورت نیازی به نوشتن کد از ابتدا نخواهید داشت. برای وردپرس، از قبل تم ها، فرم ها و قالب های آماده ای وجود دارد که به شما این امکان را می دهد. به عنوان مثال، می توانید این کار را با ساختار المان قالب مانند Ahura انجام دهید.

قالب و ساختاری که در این مورد طراحی می کنید چیزی شبیه به دیوار نیست که پلتفرمی جدا از تمامی وب سایت های مشابه باشد و عملکردهای خاص خود را دارد.

به عنوان مثال، شما قصد دارید یک وب سایت پزشکی ساده طراحی کنید، می خواهید یک وب سایت برای یک پزشک ایجاد کنید تا خدمات خود را به نمایش بگذارد.

به طور کلی، بیش از 90 درصد از مشتریان طراحی وب به این شکل از کار نیاز دارند و درصد کمی از آنها به محیطی برای تحقق ایده خود نیاز دارند.

اگر می خواهید در چنین ساختاری کسب درآمد اینترنتی کنید، قطعا نیازی به برنامه نویسی نخواهید داشت. با وردپرس، المنتور و آموزش طراحی وب سایت که قبلا در وردپرس ارائه شده بود، می توانید به راحتی وب سایت خود را از ابتدا طراحی کنید.

اما بحث تکمیلی در پاسخ به این سوال کلیدی و مبهم، بهترین راه برای یادگیری طراحی سایت چیست؟

گاهی اوقات ممکن است طراح وب سایت شوید، اما در مقطعی با مشکل مواجه شوید و نیاز به طراحی یک قالب و افزونه خاص داشته باشید.

به عنوان مثال، شما جعبه ای طراحی می کنید که دارای عناصر رنگی و یک قاب است. اما نمی توانید رنگ قاب را از قرمز به سیاه تغییر دهید. در این مورد، شما باید از یک قطعه کد ساده CSS استفاده کنید تا تغییرات لازم را به درستی اعمال کنید.

در این مورد، شما باید یک کدنویس معمولی باشید. البته ممکن است این فقط کد CSS نباشد، گاهی اوقات حتی تغییر کدهای HTML و جاوا اسکریپت نیز مورد نیاز است. برای این کار می توانید از بسیاری از سایت های آموزشی و دانشگاهی که در اینترنت کار می کنند اعم از فارسی و بین المللی استفاده کنید. یکی از معروف ترین ها در این زمینه www.w3schools.com است.

یادگیری برنامه نویسی اولیه به شما کمک می کند تا به سطح بالاتری از درآمد برسید.

نتیجه

در ادامه مبحث بهترین روش یادگیری طراحی وب، باید یک بار دیگر تمامی مفاهیم ذکر شده را مرور کنیم و به این نکته اشاره کنیم که در نهایت دو گروه علاقه مند به ورود و بقا در عرصه توسعه وب هستند.

منبع: بهترین روش یادگیری طراحی سایت

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/AJRp
نظرتان را بنویسید