سئو محتوا

سئو محتوا
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

سئو محتوا مجموعه ای از کارهایی است که باید روی محتوایی که می خواهید در سایت خود منتشر کنید انجام دهید تا محتوایی که ایجاد می کنید کاملاً سئو پسند باشد.

برای اینکه در اولین نتایج گوگل دیده شوید باید تمام اصول سئو محتوا را کاملا رعایت کنید تا بتوانید سایت خود را در اولین نتایج گوگل بالا ببرید.

با توجه به اینکه بسیاری از دوستان به دنبال یادگیری آموزش سئو برای بهینه سازی محتوا یا محصولات هستند، در این مقاله قصد دارم شما را با سئو سایت و بهینه سازی محتوا قدم به قدم و از صفر تا صد آشنا کنم.

طبق الگوریتم های جدید گوگل، مهم ترین عامل در سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا است. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا بدون رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت، محتوایی که تولید می کنید در اولین نتایج گوگل دیده می شود؟ یا اینکه می توانید با استفاده از محتوایی که ایجاد کرده اید مخاطبان و کاربران زیادی را به سایت خود جذب کنید؟

البته، اگر در مورد سئو محتوا یاد نگیرید، نمی توانید محتوایی را که ایجاد می کنید به اولین نتایج گوگل برسانید. اما شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چگونه موضوعات بهینه سازی محتوا را یاد بگیریم؟

در این مقاله آموزش سئو قصد دارم شما را به صورت گام به گام و از صفر تا صد به صورت کاملا کاربردی با بهینه سازی سئو محتوا آشنا کنم.

تمامی نکاتی که در این مقاله خواهید آموخت حاصل تجربه چندین ساله من در زمینه آموزش سئو و بهینه سازی سئو سایت است. به شما قول می دهم اگر تمام این نکات را قدم به قدم رعایت کنید، می توانید مقالات و مطالبی را بر اساس اصول سئو در سایت خود منتشر کنید و در اولین نتایج گوگل دیده شوید.

بنابراین، می خواهم با من همراه باشید تا شما را به طور کامل با موضوع بهینه سازی محتوا و سئو آشنا کنیم.

سئو برای محتوا چیست؟

به زبان ساده سئو محتوا به این معناست که محتوایی که در سایت خود منتشر می کنید باید با تمام اصول سئو و بهینه سازی سایت مطابقت داشته باشد و هدف اصلی ما از نگارش این مقاله آشنایی کامل شما با سئو محتوا است و به یاد داشته باشید سعی کنید محتوایی ایجاد کنید که تمامی فاکتورهای سئو را برآورده می کند و با انتشار آنها شانس بیشتری برای رسیدن به صفحه اول گوگل یا حتی اولین نتایج گوگل خواهید داشت.

به این لحظه توجه کنید، پس از طراحی سایت خود، برای اینکه مخاطبان و کاربرانی که به محصولات و خدمات شما نیاز دارند شما را بیابند، باید به فکر سئو و بهینه سازی سئو سایت خود باشید.

سئو چیست ؟ به زبان بسیار ساده، سئو به معنای نشان دادن سایت شما در اولین نتایج گوگل برای کلمات کلیدی مورد جستجوی مخاطبان است.

در سئو و بهینه سازی محتوا به این نکته توجه کنید که هدف اصلی شما باید رسیدن به رتبه اول گوگل باشد.

من یک فیلم آموزش کامل محتوای سئو را ضبط کرده ام که پیشنهاد می کنم آن را به طور کامل تماشا کنید. البته پیشنهاد می کنم علاوه بر تماشای ویدیو، نکاتی را که در ادامه به شما آموزش می دهیم مرور کنید.

در ویدیوی آموزش سئو شما را قدم به قدم با سئو و بهینه سازی محتوا آشنا کردیم. ویدیوهای آموزش سئو محتوا را حتما تا انتها ببینید و نکاتی که این مقاله هم به شما آموزش دادیم را بخوانید و به صورت دائمی در سایت خود پیاده سازی کنید.

مراحل مهم برای بهینه سازی محتوا و سئو

تا اینجا متوجه شده اید که منظور از سئو و بهینه سازی محتوا چیست. اما برای اینکه بتوانید محتوای حرفه ای تولید کنید باید تمامی فاکتورهای سئو و بهینه سازی سایت را در محتوای خود کاملا رعایت کنید.

یکی از بزرگترین دلایلی که باعث می شود سایت شما در اولین نتایج گوگل دیده نشود این است که اکثر افراد محتوای بی کیفیت تولید می کنند و هیچ یک از عوامل سئو و بهینه سازی محتوا را در محتوای تولیدی خود رعایت نمی کنند.

این باعث می شود که آنها نتوانند به اولین نتایج گوگل برای کلمات کلیدی مورد نظر خود برسند و ترافیک سایت خود را هدایت نکنند.

موتور جستجوی گوگل بسیار هوشمندتر از گذشته شده است و مانند آب خوردن محتوای بی کیفیت را از محتوای باکیفیت شناسایی می کند و سایت هایی با محتوای بی کیفیت را از نتایج خود حذف می کند و سایت هایی را جایگزین سایت هایی می کند که محتوای با کیفیت تولید می کنند.

بنابراین، در مورد یادگیری اصول اولیه محتوا سئو و ایجاد محتوایی که کاربر پسند باشد و تمام فاکتورهای سئو را از ابتدا دنبال کند، رعایت کنید.

برای اینکه بتوانید محتوای حرفه ای تولید کنید، باید از تمام عوامل سئو درون صفحه یا سئو داخلی آگاهی کامل داشته باشید.

در ادامه تمامی عوامل سئو محتوا یا سئو داخلی را در قالب یک چک لیست به شما معرفی می کنیم. من را دنبال کنید تا به اصل مطلب برسم.

1- انتخاب کلمه کلیدی هنگام بهینه سازی محتوا

اولین قدم در بهینه سازی محتوای سئو، انتخاب کلمات کلیدی هدف است.

کلمات کلیدی چیست؟

عبارات کلیدی یا کلمات کلیدی گروهی از کلمات هستند که مخاطبان و کاربران شما بر اساس نیاز خود در گوگل جستجو می کنند.

قبل از ایجاد هر محتوایی، باید به طور کامل بررسی کنید و ببینید که مخاطبان و کاربران شما چه مشکلاتی دارند و چه کلمات کلیدی را در گوگل جستجو می کنند تا نیازهای خود را برطرف کنند.

با توجه به کلماتی که در گوگل جستجو می شود، محتوای کامل و جامع را با توجه به اصول سئو محتوا بنویسید و نیاز آنها را برطرف کنید.

چگونه بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنیم؟

راه های زیادی برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی سئو وجود دارد. در زیر بهترین راه ها و بهترین ابزارها را به شما معرفی کرده ایم.

  1. یکی از راه های انتخاب کلمات کلیدی این است که یک سری عبارات کلیدی را با توجه به نیاز مخاطبان و کاربران خود حدس بزنید یا از دیگران بپرسید که مثلاً در زمینه آموزش سئو و بهینه سازی محتوا، افرادی که می خواهند خرید بک لینک را تکمیل کنند ممکن است کلماتی مانند «خرید بک لینک»، «بک لینک هرمی»، «بک لینک pbn» و … را جستجو کنند.
  2. روش دیگر انتخاب کلمات کلیدی استفاده از یک سری ابزار و سایت های آنلاین است. با استفاده از این ابزارهایی که در دوره آموزش سئو ارائه می کنیم، می توانید بهترین کلمات کلیدی را برای سایت خود انتخاب کنید.
  3. یکی از بهترین روش هایی که استفاده می کنم استفاده از خود گوگل برای انتخاب کلمات کلیدی است. البته در ویدیوی آموزش سئو نحوه انتخاب کلمات کلیدی با استفاده از گوگل را به شما آموزش دادیم.

اگر نمی دانید چگونه با ابزار کار کنید، پیشنهاد می کنم از همین روش برای انتخاب کلمات کلیدی برای سایت خود استفاده کنید.

نکات مهم در انتخاب کلمات کلیدی

حتما برای انتخاب کلمات کلیدی سایت خود وقت بگذارید و بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید

شما باید برای هر محتوایی که تولید می کنید فقط یک کلمه کلیدی انتخاب کنید، البته تکرار کلمات کلیدی از همان خانواده به عنوان کلمه کلیدی اصلی شما در محتوایتان اشکالی ندارد.

علاوه بر کلیدواژه هایی که انتخاب می کنید، حتماً کلیدواژه هایی را انتخاب کنید که با کلمه کلیدی اصلی شما هم خانواده هستند. در محتوایی که ایجاد می کنید، علاوه بر تکرار کلمه کلیدی اصلی خود، حتما کلماتی از همان خانواده را تکرار کنید.

این باعث می شود که نه تنها به اولین نتایج گوگل برای کلمه کلیدی اصلی خود برسید، بلکه برای کلمات کلیدی مرتبط نیز رتبه بندی کنید، که باعث افزایش تعداد بازدید سایت شما می شود.

محتوای سایت خود را برای دو یا چند قطعه محتوا بهینه نکنید. این باعث می شود که شما برای کلمه کلیدی اصلی خود رتبه بندی نکنید.

اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی سئو محتوا

یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی این است که بسیاری از افراد پس از ساخت سایت و طراحی سایت خود به سراغ کلمات کلیدی اصلی برای سئو و بهینه سازی سایت خود می روند که باعث می شود نتوانند سایت خود را در نتایج اول رتبه بندی کنند.

یکی دیگر از اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی این است که بسیاری از افراد فکر می کنند برای رسیدن به اولین نتایج گوگل باید برای هر یک از کلمات کلیدی خود مقداری محتوا ایجاد کنند.

این یکی از خطرناک ترین اشتباهات است. البته اگر محتوای جدیدی برای کلمات هم خانواده با کلمه کلیدی اصلی خود بنویسید مشکلی ندارد. اما اگر برای یک کلمه کلیدی دو یا چند مطلب بنویسید، در اولین نتایج گوگل دیده نمی شوید.

بررسی سختی کلمات کلیدی در محتوای سئو

تعدادی از عوامل و معیارها برای بررسی رقابتی بودن یک کلمه کلیدی وجود دارد. برای بررسی سختی یک کلمه کلیدی، پیشنهاد می کنم مراحل زیر را دنبال کنید.

  • کلمه کلیدی اصلی خود را در گوگل جستجو کنید
  • تمام سایت های صفحه اول گوگل را بررسی کنید (طبق موارد زیر)
  • ببینید مطالبی که نوشته اند چند کلمه پر است
  • بررسی کنید و ببینید آیا از تصاویر و ویدیوها استفاده می کنند یا خیر
  • بررسی کنید و ببینید آیا سایت های عمومی در نتایج اول هستند یا سایت های تخصصی (یعنی سایت عمومی مانند دیجی کالا که در همه زمینه ها کار می کند و سایت تخصصی مانند فروشگاه تخصصی تلفن همراه)
  • بررسی کنید و ببینید آیا از تگ های H1 و H2 به درستی استفاده کرده است یا خیر
  • بررسی کنید و ببینید چند بار کلمه کلیدی اصلی شما را در محتوای خود تکرار کرده اند
  • بک لینک همه سایت ها را بررسی کنید.

استراتژی برای رتبه بندی کلمات کلیدی سخت و رقابتی

برای اینکه بتوانید به اولین نتایج گوگل برای کلمات کلیدی دشوار و رقابتی برسید، نه تنها باید تمام فاکتورهای محتوای سئو را زیر نظر داشته باشید، بلکه باید تمام عوامل سئو خارجی را نیز زیر نظر داشته باشید.

رتبه بندی برای کلمات کلیدی سخت و رقابتی، علاوه بر نیاز به در نظر گرفتن کامل تمام عوامل سئو داخلی و سئو خارجی، هدف اصلی شما باید این باشد که در ابتدا و پس از فهمیدن کلمات کلیدی به سراغ کلمات کلیدی متوسط ​​بروید، به راحتی روی کلمات کلیدی پیش بروید.

پس از رتبه بندی برای کلمات کلیدی متوسط، کلمات کلیدی سخت را انتخاب کنید. این یکی از قوی ترین استراتژی ها برای رتبه بندی کلمات کلیدی سخت و بسیار سخت است.

استفاده صحیح از کلمات کلیدی در محتوا

شما باید کلمات کلیدی را به درستی در محتوای خود تکرار کنید. پاراگراف اول در سئو و بهینه سازی سئو سایت بسیار مهم است. سعی کنید کلمه کلیدی اصلی خود را 2 تا 3 بار در پاراگراف اول یا 100 کلمه اول تکرار کنید.

البته بهتر است در پاراگراف اول علاوه بر تکرار کلیدواژه اصلی، کلمات کلیدی از همان خانواده کلیدواژه اصلی خود را نیز تکرار کنید. پس پاراگراف اول را در سئو و بهینه سازی سایت بسیار جدی بگیرید.

کلمه کلیدی خود را به درستی تکرار کنید، تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در محتوای شما مانع از رسیدن شما به اولین نتایج گوگل می شود و تاثیر منفی بر سئو سایت شما خواهد داشت.

سعی کنید کلمه کلیدی اصلی خود را 2 تا 3 بار برای هر 100 کلمه تکرار کنید. تکرار بیش از حد کلمات کلیدی باعث به هم ریختگی صفحه کلید می شود و تاثیر منفی بر سئو محتوا دارد.

در تگ H1 باید کلمه کلیدی اصلی خود را به درستی قرار دهید. در تگ های H2 علاوه بر تکرار کلمه کلیدی اصلی خود، باید کلمات کلیدی هم خانواده را با کلمه کلیدی اصلی خود تکرار کنید.

تکرار صحیح کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در سئو محتوا دارد. نحوه انتخاب کلمات کلیدی پولساز و استفاده از کلمات کلیدی را به صورت کاملا عملی در دوره کسب درآمد از کلیدواژه به شما آموزش دادم.

منبع: سئو محتوا

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ENY4
نظرتان را بنویسید