استعلام کارت هوشمند رانندگان با کد ملی – وضعیت اعتبار smartcard
استعلام کارت هوشمند رانندگان با استفاده از کد ملی، میتوانید به سامانه رسمی سازمان راهداری و حملونقل جادهای به آدرس smartcard.rmto.ir مراجعه کنید. در این سامانه، با وارد کردن اطلاعاتی مانند کد ملی، شماره شناسنامه و شماره تلفن همراه، میتوانید وضعیت اعتبار کارت هوشمند خود را بررسی نمایید. در صورت ورود به حساب کاربری، امکان استعلام با وارد کردن تنها یکی از این اطلاعات نیز فراهم است.
سامانه استعلام کارت هوشمند ماشین
برای استعلام کارت هوشمند رانندگان با استفاده از کد ملی، سامانهای رسمی به رانندگان ارائه شده است که از طریق آن میتوانند وضعیت صدور یا فعالسازی کارت هوشمند خود را بررسی کنند. این سامانه به رانندگان این امکان را میدهد که از طریق وارد کردن کد ملی خود، اطلاعات مرتبط با کارت هوشمند رانندگی را مشاهده کنند. جزئیات مربوط به سامانه استعلام کارت هوشمند رانندگان در جدول زیر آمده است:
نام سامانه | آدرس سامانه |
---|---|
سامانه استعلام کارت هوشمند ماشین | smartcard.rmto.ir |
مراحل استعلام کارت هوشمند
مراحل پیگیری و ثبتنام کارت هوشمند پایه یک و دو در سال ۱۴۰۴ به رانندگان این امکان را میدهد که از وضعیت صدور و اعتبار کارت خود مطلع شوند. این استعلام میتواند از طریق سامانههای آنلاین سازمان راهداری و حملونقل جادهای انجام شود. در ادامه، مراحل استعلام کارت هوشمند راننده آورده شده است:
مرحله اول: به وبسایت رسمی سامانه صدور کارت هوشمند رانندگان به آدرس smartcard.rmto.ir مراجعه کنید.
مرحله دوم: در صفحه اصلی سامانه، گزینه “استعلام وضعیت کارت هوشمند رانندگان” را انتخاب کنید.
مرحله سوم: برای استعلام کارت هوشمند، شما باید اطلاعاتی مانند شماره کارت ملی، شماره گواهینامه رانندگی و شماره درخواست کارت را وارد کنید.
مرحله چهارم: پس از وارد کردن اطلاعات، وضعیت صدور کارت شما نمایش داده میشود. این اطلاعات شامل تاریخ درخواست، وضعیت صدور و زمان تقریبی دریافت کارت خواهد بود.
استعلام کارت هوشمند رانندگان باری با کد ملی
مرحله اول: ورود به سامانه ثبتنام کارت هوشمند ماشین سنگین smartcard.rmto.ir.
مرحله دوم: انتخاب گزینه پیگیری کارت هوشمند رانندگان باری با کد ملی.
مرحله سوم: انتخاب گزینه ثبتنام کارت هوشمند رانندگان مسافربری یا ناوگان باری بر اساس مشخصات راننده و پر کردن اطلاعات.
مشاهده اعتبار کارت هوشمند رانندگان بari
اعتبار کارت هوشمند معمولاً در قسمت پشتی این کارت حک شده است. البته برای تمدید و استعلام اعتبار کارت هوشمند با شماره ملی نیز میتوانید از روش زیر استفاده کنید:
مرحله اول: ورود به سامانه استعلام کارت هوشمند ناوگان باری و مسافری.
مرحله دوم: انتخاب گزینه تمدید کارت در سازمان حملونقل جادهای استعلام کارت هوشمند.
مرحله سوم: ورود اطلاعات راننده و درخواست تمدید کارت.
استعلام کارت هوشمند با پیامک
در صورتی که به اینترنت دسترسی ندارید یا ترجیح میدهید از روشی غیر از سامانههای آنلاین استفاده کنید، میتوانید با استفاده از استعلام کارت هوشمند با پیامک از وضعیت کارت خود باخبر شوید. برای اطلاع از آخرین وضعیت کارت هوشمند راننده کافی است شماره کارت هوشمند موردنظر را به شماره سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱ ارسال کنید. پس از ارسال، نتیجه استعلام (شامل وضعیت فعال یا غیرفعال بودن کارت) از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد. این روش برای رانندگان حوزه حملونقل باری و مسافری قابل استفاده است و نیازی به دسترسی به اینترنت ندارد.
جمعبندی
استعلام کارت هوشمند رانندگان از طریق سامانه اینترنتی سازمان راهداری و حملونقل جادهای به آدرس smartcard.rmto.ir امکانپذیر است. در این سامانه، با وارد کردن کد ملی، شماره کارت، یا اطلاعات شناسایی دیگر، میتوانید فعال بودن کارت هوشمند راننده را بررسی کنید.