اعلام نتایج آزمون سردفتری

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
تاریخ اعلام نتایج آزمون سردفتری 1400 از جمله مواردی است که با توجه به زمان برگزاری این آزمون متغیر خواهد بود. اعلام نتایج آزمون سردفتری دارای دو مرحله نتایج اولیه و نهایی بوده و جواب آن از طریق سایت اسناد و املاک کشور منتشر خواهد شد.




آزمون سردفتری یکی از امتحانات بسیار مهمی است که هر چند سال یک بار، در فواصل زمانی متفاوت در کشور برگزار شده و توانایی داوطلبانی که دانش حقوقی برای کار در دفاتر ثبت اسناد رسمی را دارند، به چالش می‌ کشد. اعلام نتایج آزمون سردفتری در دو مرحله اعلام نتایج اولیه و نهایی انجام می‌ شود.

معمولا طی مدت زمانی کوتاه پس از برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی، نتایج آن مشخص شده و در اختیار متقاضیان قرار داده می شود. مانند هر آزمون کشوری و مهم دیگری، جواب آزمون سردفتری 1400 نیز پر اهمیت بوده و آگاهی سریع و زود هنگام از این نتیجه برای داوطلبان واجب می باشد. به همین دلیل در ادامه مقاله به بررسی زمان اعلام نتایج آزمون سردفتری و نحوه مشاهده آن می پردازیم.



زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سردفتری 1400
آزمون سردفتری از مهم‌ ترین امتحاناتی است که در سطح کشور و برای فارغ التحصیلان رشته‌ های حقوقی و الهیات و همچنین افرادی که سابقه دفتریاری دارند. برگزار می‌ شود. این آزمون طی سالیان گذشته در فواصل زمانی مختلف برگزار شده است.



آخرین آزمون سردفتری در تیر ماه سال 97 برگزار شد. تاریخ اعلام نتایج آزمون سردفتری از جمله مواردی است که با توجه به زمان برگزاری آزمون سردفتری متغیر خواهد بود. اعلام نتایج آزمون سردفتری در هر دوره به صورت نتایج اولیه و نهایی منتشر می شود.



داوطلبان پس از شرکت در جلسه آزمون با پاسخ به سوالات تستی، حداکثر پس از 3 ماه قادر به اطلاع از نتیجه آزمون خواهند بود. داوطلبان طی مدت زمان مشخصی امکان مشاهده نتایج اولیه آزمون و آمادگی برای شرکت در مراحل بعدی آزمون سردفتری را دارند. در آخرین دوره برگزاری آزمون، 2 ماه پس از برگزاری آزمون سردفتری، نتایج اولیه منتشر شد. 



می‌ توان پیش بینی کرد که زمان اعلام نتایج آزمون سردفتری 1400 نیز، حدودا دو تا سه ماه پس از برگزاری این آزمون خواهد بود. داوطلبان برای آگاهی از نتایج اولیه آزمون سر دفتری خود، می‌ توانند به سامانه آنلاین ssaa.ir مراجعه و جواب خود را مشاهده نمایند.





زمان اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی سردفتری 1400 به محض انتشار در اینجا قرار می گیرد.



بیشتر بخوانید: اعلام نتایج آزمون استخدامی اسناد و املاک کشور



نحوه اعلام نتایج اولیه آزمون سردفتری 1400
همانطور که اشاره شد، اعلام نتایج آزمون سردفتری در دو مرحله انجام می‌ شود. یعنی اعلام نتایج اولیه و اعلام نتایج نهایی. با اعلام نتایج آزمون سردفتری 1400 در مرحله اولیه، با توجه به این که روش اعلام به چه شکل است، هر یک از متقاضیان می‌ توانند از راهی مناسب برای دریافت نتایج اولیه آزمون خود اقدام کنند.



پس از زمان اعلام نتایج آزمون سردفتری که معمولا نتایج اولیه آن دو ماه بعد از برگزاری آزمون موکول می‌ شود، داوطلبان می‌ توانند با مراجعه به سایت ssaa.ir یا سامانه آنلاین ثبت اسناد رسمی و املاک کشوری که ثبت نام خود را برای شرکت در آزمون سردفتری در آن انجام دادند، نتایج آزمون خود را مشاهده کنند.



لازم به ذکر است که جواب درج شده در این سایت، پس از گذشت 20 روز از روی سایت برداشته می‌ شود و به همین دلیل بهتر است هر یک از داوطلبان برای اعلام نتایج آزمون خود، سریعا اقدام کنند. بعد از آگاهی از نتایج اولیه، لازم است که داوطلبان مدارک خود را جهت تحویل و بررسی مدیران و مسئولان ذیربط آماده سازند.



هر یک از متقاضیان هنگام اعلام نتایج آزمون سردفتری با مراجعه به سایت مورد نظر برای مشاهده نتایج اولیه آزمون خود، لازم است اطلاعات مهم نظیر کد ملی یا شماره شناسنامه و همچنین کد کاربری خود که از طریق پیامک برای آن‌ ها ارسال می‌ شود وارد ‌کرده تا بتوانند به پنل کاربری خود در این سامانه دسترسی پیدا کنند.



مورد مهمی که وجود دارد این است که آگاهی از نتایج اولیه آزمون سردفتری در سریع‌ ترین زمان برای داوطلبان واجب است. چرا که برای پیگیری نتایج نهایی آزمون به شکل سریع، لازم است تا داوطلبان از وضعیت خود آگاهی پیدا کرده و سریع‌ تر برای آماده کردن مدارک مورد نیاز اقدام کنند.



بیشتر بخوانید: اعلام نتایج آزمون وکالت









زمان اعلام نتایج نهایی آزمون سردفتری 1400
پس از اعلام نتایج آزمون سردفتری در مرحله اولیه، لازم است که داوطلبان سریع‌ تر مدارک خود را برای تحویل به مدیران و مسئولان جهت بررسی‌ های نهایی و اعلام جواب نهایی آماده سازند. در صورتی که متقاضیان بتوانند در آزمون کتبی برگزار شده نمره قبولی دریافت کرده و آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند، می‌ توانند به مرحله نهایی آزمون یعنی انجام مصاحبه به شکل حضوری راه پیدا کنند.



با در نظر گرفتن آزمون سردفتری در دوره قبل که در تیر ماه سال 97 برگزار شد و تاریخ اعلام نتایج این آزمون که به چند ماه بعد از برگزاری آن موکول شد، می‌ توان پیش بینی کرد که تاریخ اعلام نتایج نهایی آزمون سردفتری 1400 نیز ممکن است در همین بازه زمانی باشد. نتایج نهایی آزمون سردفتری بر روی سایت ssaa.ir منتشر خواهد شد. البته اعلام نتایج با استفاده از تماس تلفنی و ارسال پیامک برای داوطلبان و یا از طریق ارسال ایمیل امکان پذیر است.





زمان اعلام نتایج نهایی استخدامی سردفتری 1400 به محض انتشار در اینجا قرار می گیرد.



بیشتر بخوانید: اعلام نتایج آزمون مشاوران خانواده







نحوه اعلام نتایج نهایی آزمون سردفتری 1400
گفتیم که پس از اعلام نتایج اولیه و موفقیت هر یک از داوطلبان در کسب نمره قبولی در آزمون سردفتری، هر یک از پذیرفته شدگان باید مدارک مورد نیاز را جهت بررسی و در نهایت انجام مصاحبه به شکل حضوری برای مسئولان تهیه کنند. در صورتی که مدارک مورد نظر مورد تایید واقع شوند و فرد داوطلب بتواند مصاحبه خود را به درستی پشت سر بگذارد، در نهایت معرفی وی به مراکز اصلی برای استخدام نهایی انجام خواهد شد.



نحوه اعلام نتایج نهایی آزمون سردفتری 1400، بسته به روند طی کردن این مراحل ممکن است طی چندین ماه انجام شود و مدت زمانی طولانی را به همراه داشته باشد. پس از به اتمام رسیدن مراحل و انجام شدن کارها، اعلام نتایج آزمون سردفتری در مرحله نهایی از طریق سامانه اصلی ثبت نام در این آزمون صورت می‌ گیرد.



اعلام نتایج نهایی این آزمون به غیر از سایت اصلی یعنی ssaa.ir، ممکن است از طریق ارسال پیامک و یا ایمیل به داوطلبان و یا در آخر به وسیله برقراری یک تماس تلفنی با آنان نیز انجام شود. پس از اعلام نتایج نهایی از طریق سایت اصلی در زمان ثبت نام آزمون سردفتری، داوطلبان می‌ توانند با ورود به پنل کاربری خود در این سایت نتیجه نهایی آزمون و مصاحبه را مشاهده کنند که برای این کار لازم است اطلاعاتی نظیر شماره ملی و شماره شناسنامه خود به همراه کد کاربری که در حین ورود به سایت برای آن‌ ها ارسال می‌ شود را در کادرهای مربوطه وارد کنند.



پس از ورود به پنل کاربری، با ورود با قسمت نتیجه آزمون، امکان مشاهده کارنامه نهایی آزمون سردفتری برای آن‌ ها وجود خواهد داشت. پس از اعلام نتایج نهایی و پذیرفته شده داوطلبان در هر یک از مراحل آزمون و مصاحبه و گزینش، در صورتی که فرد مورد تایید رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور واقع شود، در نهایت به عنوان سردفتر مراکز ثبت اسناد رسمی منصوب می‌ شود.



کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص اعلام نتایج آزمون سردفتری را به داوطلبان ارائه داده و آنان را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرامی هیوا می توانید از آخرین اخبار این حوزه مطلع شوید.



در ادامه بخوانید: اعلام نتایج آزمون قضاوت



سوالات متداول


1- زمان اعلام نتایج اولیه و نهایی آزمون سردفتری چه تاریخی می باشد ؟
نتایج اولیه و نهایی آزمون سردفتری معمولا به ترتیب پس از گذشت 2 و 3 ماه از زمان برگزاری آزمون اعلام خواهد شد که تاریخ آن در متن مقاله درج شده است.




2- نحوه اعلام نتایج آزمون استخدامی سردفتری چگونه است ؟
برای مشاهده نتایج اولیه و نهایی آزمون سردفتری باید با در دست داشتن نام کاربری و کلمه عبور به سایت اعلام جواب مراجعه کرده و مطابق متن مقاله به دریافت نتیجه بپردازید.




3- سایت اعلام نتایج آزمون سردفتری اسناد رسمی چیست ؟
نتایج آزمون استخدامی سردفتری در سایت اسناد و املاک کشور که آدرس اینترنتی آن در متن مقاله موجود می باشد منتشر می شود.

منبع : اعلام نتایج آزمون سردفتری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kAVE
نظرتان را بنویسید