فراگیر پیام نور

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
فراگیر پیام نور یکی از روش های پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد می باشد که آزمون آن توسط سازمان سنجش برگزار می شود. ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در سایت sanjesh.org انجام شده و داوطلبان پس از تکمیل فرم اینترنتی و حضور در جلسه آزمون ، نتایج خود را در همین سایت مشاهده خواهند کرد.




دانشگاه پیام نور با ارائه روش های متعدد توانست به عنوان مانعی بر کنکور عمل کند و امکان تحصیل برای دانشجویانی که امکان حضور ثابت در کلاس های برگزار شده را ندارند، فراهم سازد. برای ثبت نام پیام نور با روش های کنکور و بدون کنکور می توانید اقدام کنید. 

هم از طریق کنکور سراسری و هم به صورت فراگیر امکان ثبت نام در دانشگاه پیام نور فراهم است. ثبت نام پیام نور هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن ماه بعد از گزارش و اطلاعیه ثبت نام از سایت رسمی سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود. در ادامه به بررسی مراحل مختلف آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 می پردازیم.



فراگیر پیام نور چیست؟
دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین شبکه آموزش عالی کشور علاوه بر کنکور کارشناسی ارشد به صورت فراگیر نیز دانشجو می پذیرد. در این روش که با برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور همراه است داوطلبان به عنوان دانش پذیر به مطالعه دروس ترم یک رشته انتخابی خود پرداخته و در صورت کسب حد نصاب علمی لازم ، به دانشجوی رسمی تغییر وضعیت داده و از ترم دوم وارد دانشگاه می شوند.



ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور به صورت مجزا توسط سازمان سنجش صورت گرفته و فرصت مناسبی برای داوطلبانی است که موفق به کسب رتبه قبولی در مرحله اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد نشده یا از رشته محل قبولی خود راضی نیستند. 



بیشتر بخوانید: راهنمای ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور




ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401
ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور به صورت اینترنتی و به منظور پذیرش دانشجو در نیمسال دوم تحصیلی 1400 - 1401 صورت می گیرد . از این رو کلیه علاقه مندان به ادامه تحصیل در یکی از رشته های کارشناسی ارشد گروه علوم انسانی ، علوم پایه ، فنی و مهندسی ، کشاورزی و هنر می بایست ضمن اطلاع از زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401 به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و علاقه مندی خود را اعلام نمایند.



بر اساس اطلاعیه ای که سازمان سنجش منتشر کرده گفته شده است که آزمون فراگیر پیام نور از سال 1400 برگزار نخواهد شد. به محض قطعی شدن این خبر از سوی سازمان، این مقاله بروز رسانی خواهد شد.



کلیه شرایط و ضوابط این آزمون به همراه لیست رشته های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در دفترچه راهنمایی منتشر شده و هم زمان با آغاز فرایند ثبت نام بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.



متقاضیان با دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و مطالعه آن از تمامی قوانین و مقررات این آزمون مطلع شده و در صورت واجد شرایط بودن می توانند نسبت به تکمیل فرم اینترنتی اقدام نمایند.



زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 در صورت برگزاری این آزمون در همین مقاله به اطلاع عموم خواهد رسید.



لینک ثبت نام آزمون فراگیر 1400 - 1401 در اینجا قرار خواهد گرفت.



بیشتر بخوانید: ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور


یکی از مهم ترین شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور داشتن مدرک کارشناسی ( لیسانس ) یا بالاتر و یا اشتغال به تحصیل در ترم آخر کارشناسی می باشد که بدون توجه به عنوان مدرک کارشناسی خود می توانند متقاضی ثبت نام در یکی از رشته های امتحانی ( به جز رشته های مهندسی معماری و طراحی شهری ) شوند.



گفتنی است شرکت در این آزمون مستلزم پرداخت هزینه ای تحت عنوان هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401 می باشد که از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب و رمز دوم قابل پرداخت است.



با توجه به این که هر ساله شاهد ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در اواخر مهر ماه هستیم به داوطلبان توصیه می کنیم با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد از زمان دقیق این فرایند مطلع شوند.



زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401


کلیه داوطلبانی که با مراجعه به سایت سازمان سنجش اطلاعات فردی و تحصیلی خود را در فرم اینترنتی مربوطه وارد می کنند باید به مطالعه منابع کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور پرداخته و آمادگی لازم را برای شرکت در این آزمون کسب نمایند.



به دلیل ساختار متفاوت آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور منابع مربوط به تمامی رشته های امتحانی در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.



از این رو متقاضیان این امکان را دارند که به جای تمرکز بر روی دروس 4 ساله کارشناسی ، دروس ترم یک کارشناسی ارشد را که شامل چندین کتاب مرجع می باشد مورد مطالعه قرار دهند.



سازمان سنجش نیز در این بازه زمانی مقدمات لازم را فراهم کرده و با انتشار کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور مجوز حضور در جلسه آزمون را صادر می کند. داوطلبان پس از دریافت این کارت از زمان و مکان برگزاری آزمون مطلع شده و خود را برای رقابت با سایر متقاضیان آماده می کنند.



هر چند اخبار و اطلاعیه های مختلفی در خصوص زمان برگزاری آزمون ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401​ منتشر می شود اما داوطلبان می توانند برای پیگیری راحت تر و اطلاع به موقع عضو صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد شوند.





زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401 در همین مقاله اعلام خواهد شد.



بیشتر بخوانید: کارت ورود به جلسه ارشد فراگیر پیام نور









انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 - 1401
جالب است بدانید برای متقاضیان کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور مرحله جداگانه ای تحت عنوان انتخاب رشته در نظر گرفته نمی شود و این داوطلبان باید در مرحله ثبت نام، رشته محل های مورد علاقه خود را انتخاب نمایند.



به عبارت دیگر انتخاب رشته و ثبت سهمیه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور همزمان با ثبت نام این آزمون و در سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org انجام می شود.



از این رو داوطلبان در هنگام تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام علاوه بر درج اطلاعات فردی و تحصیلی به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود نیز می پردازند. سازمان سنجش امکان انتخاب 20 کد رشته محل را در اختیار داوطلبان قرار می دهد که چینش آن ها بر اساس چهار فاکتور علاقه ، مسیر ، هزینه و کیفیت دانشگاه صورت می گیرد.



از آن جا که شیوه پذیرش دانشجو در رشته محل های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 به دو صورت آموزشی پژوهشی و الکترونیکی می باشد، داوطلبان می بایست در چینش رشته محل های انتخابی، نهایت دقت خود را به کار گیرند.



گفتنی است در شیوه آموزشی پژوهشی دانشجو علاوه بر واحدهای درسی تعیین شده ملزم به گذراندن واحد پایان نامه می باشد اما شیوه الکترونیکی با استفاده از تکنولوژی های نوین آموزشی صورت گرفته و دروس و برنامه های آموزشی از طریق شبکه جهانی اینترنت ارائه می شود.



بیشتر بخوانید: رشته های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور







اعلام نتایج کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401


کلیه داوطلبانی که با حضور در جلسه آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور با یک دیگر به رقابت می پردازند نتایج خود را در سایت سازمان سنجش مشاهده خواهند کرد. داوطلبان به منظور اطلاع از زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401 باید پیگیر اخبار و اطلاعیه های مختلف بوده و در موعد مقرر نسبت به دریافت کارنامه خود اقدام نمایند .



بر اساس تجربیات سالیان گذشته احتمالا در اوایل بهمن ماه شاهد اعلام نتایج کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور خواهیم بود که بر اساس آن رتبه و تراز اکتسابی داوطلب به همراه محل قبولی وی منتشر می شود.



لازم به ذکر است ادامه تحصیل در رشته محل های دانشگاه پیام نور با پرداخت شهریه همراه بوده و پذیرفته شدگان باید در هنگام ثبت نام مبلغ مصوبی را که به عنوان شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در نظر گرفته می شود پرداخت نمایند.

مشاوره ارشد فراگیر پیام نور


آن دسته از داوطلبانی که علاقه مندی خود را به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور نشان می دهند باید بدانند که این آزمون همانند تحصیل معمول در دانشگاه می باشد، با این تفاوت که فرد به عنوان دانش پذیر ( نه دانشجو) در دانشگاه حاضر می شود.



کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز در کلیه مراحل کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور همراه داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پاسخگوی سوالات آن ها می باشند.



در ادامه بخوانید: اعتبار مدرک ارشد فراگیر پیام نور



سوالات متداول


1-  پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد به صورت آزمون فراگیر امکان پذیر می باشد ؟
 مطابق متن مقاله سازمان سنجش به عنوان مجری برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور از داوطلبان ثبت نام بعمل می آورد . 




2-  متقاضیان کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور مجاز به انتخاب چند رشته امتحانی می باشند ؟
 داوطلبان بر اساس علاقه خود می توانند یک رشته امتحانی را انتخاب نمایند که جزئیات مربوط به آن در متن مقاله شرح داده شده است . 




3-  داوطلبان کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور باید منابع مشخصی را مطالعه کنند ؟
 مطابق متن مقاله این داوطلبان باید دروس ترم یک مقطع کارشناسی ارشد رشته امتحانی انتخابی را مطالعه نمایند . 

منبع : فراگیر پیام نور
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/mDVr
نظرتان را بنویسید