ساخت درب اتوماتیک

ساخت درب اتوماتیک
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهر صنعت طهران
ساخت درب اتوماتیک و سهولت استفاده از آن موجب گسترش دامنه کاربرد آن گردیده است. امروزه انواع درب های اتوماتیک به اشکال گوناگون برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. درب های اتوماتیک کشویی، لولایی، دو لنگه، گردان، سکشنال و صنعتی از انواع پرکاربرد آن بشمار می روند. سازنده درب اتوماتیک با توجه به سهولت کاربری و صرفه جویی در مصرف انرژی در قرن بیستم رواج زیادی یافت. امروزه انواع درب اتوماتیک با کاربریهای اختصاصی برای مکانهای مختلف بکار می روند. به دلیل وجود حسگرهای چشمی و یا امکان استفاده از ریموت کنترل جهت باز و بسته کردن درب امکان کنترل ورود و خروج افراد براحتی میسر است. در ادامه به بررسی تاریخچه مختصری از ساخت درب اتوماتیک می پردازیم.
تاریخچه ساخت درب اتوماتیک

درباره مختصری در تاریخچه تولید درب اتوماتیک باید گفت که سابقه ساخت درب اتومات به یونان باستان و 2000 سال قبل باز می گردد. در آن زمان برای باز و بسته کردن درب معبد و دروازه های شهر با استفاده از نیروی بخار آب و فشار حاصل از آن عمل می نمودند. بعدها در قرن بیستم میلادی اولین حرکت جدی برای ساخت درب اتوماتیک در دهه 70 میلادی در آمریکا صورت گرفت. در آن زمان برای ساختن درب اتوماتیک از تکنولوژی ساخت هیدرولیکی استفاده گردید که هزینه بالایی را به مشتری تحمیل می کرد.

در دهه های بعد بتدریج دربهای گردان، کشویی و سنسورهای حرکتی به وجود آمدند. درب اتوماتیک با تکنولوژی ساخت هیدولیکی بدلیل هزینه بالای تعمیر و نگهداری بتدریج منسوخ و انواع دربهای اتوماتیک الکترومکانیکی جایگزین آن گردید. در حال حاضر انواع دربهای اتومات برقی بدلیل مزایای آن نسبت به سایر دربها متداول است.

انواع تکنولوژی سازنده درب اتوماتیک

انواع تکنولوژی ساخت درب اتوماتیک به سه نوع درب اتوماتیک هیدرولیک، درب اتوماتیک پنوماتیک و درب اتوماتیک مکانیکی تقسیم می گردد. درب اتوماتیک هیدرولیکی بر اساس تغییرات در میزان فشار سیالات و روغن و تبدیل به آن انرژی حرکتی کار می کند. نمونه اولیه ساخت درب اتوماتیک که در یونان باستان اختراع شد از همین نوع بود.

درب اتوماتیک پنوماتیکی فشار گاز موجب تامین انرژی حرکتی لازم برای باز و بسته کردن درب می شود. تکنولوژی ساخت درب اتوماتیک مکانیکی بر اساس چرخ دنده و گیربکس خواهد بود. با توجه به رواج موتورهای برقی انواع درب های اتوماتیک الکترومکانیکی رواج زیادی یافته است. این نوع دربهای از نیروی برق جهت تامین انرژی استفاده می گردد.

تجهیزات ساخت درب اتوماتیک برقی

تجهیزات ساخت درب اتوماتیک برقی شامل موتور الکتریکی، ریموت کنترل، سنسور چشمی، چرخ دنده و گیربکس، قفل برقی و مکانیکی، تجهیزات ایمنی و … می شود. اجزای فوق بر حسب مدل درب اتوماتیک بر روی آن نصب می گردد.

یکی از اجزای اصلی درب اتوماتیک سنسور و حسگر درب است. بطور کلی سه نوع سنسور در تولید درب اتوماتیک بکار می رود. سنسور مایکرو ویو، سنسور مادون قرمز و سنسور ترکیبی از انواع حسگرهای معمول بوده که هر کدام دارای مزیت خاصی هستند. به عنوان مثال سنسور ترکیبی که ترکیبی از دو سنسور دیگر است از ایمنی بالایی برخوردار است، از اینرو در مواقع وجود اجسام در میانه درب از بسته شدن آن جلوگیری می نماید.

انواع درب اتوماتیک که از تکنولوژی الکترومکانیکی در ساخت درب اتوماتیک استفاده می شود، بدلیل مزایای بیشمار آن متداول بوده و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ZE1v
نظرتان را بنویسید