زمان برگزاری کنکور دکتری وزارت بهداشت 1402

زمان برگزاری کنکور دکتری وزارت بهداشت 1402
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

اطلاع از زمان برگزاری کنکور دکتری وزارت بهداشت 1402 برای داوطلبانی که مایل به شرکت در این آزمون هستند، بسیار اهمیت دارد. آزمون دکتری پژوهش و تخصصی یکی از مهمترین آزمون‌هایی است که هر ساله از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور برگزار می‌شود. افرادی که واجد شرایط هستند باید در موعد مقرر برای ثبت‌نام آزمون دکتری وزارت بهداشت اقدام کنند و از زمان برگزاری این آزمون آگاهی داشته باشند تا برای شرکت در آن آمادگی پیدا داشته باشند.

این آزمون برای رشته‌های بهداشت و تخصصی، داروسازی، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی به صورت جداگانه در طی دو روز برگزار می‌گردد. از آنجا که اطلاع از زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت 1404 برای داوطلبان بسیار اهمیت دارد، در ادامه اطلاعاتی در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

تاریخ برگزاری کنکور دکتری تخصصی وزارت بهداشت 1402

کنکور دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت هر سال در گروه‌های مختلف علوم پایه پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و بهداشت تخصصی به شکل جداگانه در طی دو روز برگزار می‌شود. مطابق با آخرین اطلاعیه منتشر شده از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، افرادی که مراحل ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت را انجام داده‌اند، می‌توانند در زمان مقرر در جلسه آزمون حاضر شوند. آزمون دکتری وزارت بهداشت مجموعه داروسازی ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲ و آزمون دکتری گروه بهداشت و درمان پزشکی و علوم پایه پزشکی در تاریخ ۴ آبان ماه برگزار می‌گردد. از آنجا که هنوز تاریخ دقیق برگزاری هر کدام از این رشته‌ها مشخص نشده، به محض اطلاع‌رسانی دقیق روز آزمون مطالب مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شرایط پذیرش دانشجویان مقطع دکتری وزارت بهداشت 1402

همانگونه که اشاره شده آزمون دکتری وزارت بهداشت یکی از سرنوشت‌سازترین آزمون‌های کشور می‌باشد یکی از شرایط مهم برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری وزارت بهداشت، کسب نمره حد نصاب قبولی در آزمون کتبی و موفقیت در مصاحبه علمی می‌باشد. در جدول زیر میزان تأثیر آزمون کتبی، سوابق پژوهشی، آموزشی و فناوری و مصاحبه علمی و تهیه طرح برای قبولی داوطلبان ارائه شده است.

شرایط پذیرش داوطلبان در دوره دکتری تخصصی
تاثیر آزمون کتبیتاثیر سوابق پژوهشی، آموزشی و فناوریتاثیر مصاحبه علمیتاثیر تهیه طرح واره
50 درصد20 درصد30 درصد
شرایط پذیرش داوطلبان در دوره دکتری پژوهشی
به میزان 30 درصدبه میزان 20 درصدبه میزان 30 درصدبه میزان 20 درصد

آگاهی از زمان برگزاری کنکور دکتری وزارت بهداشت به داوطلبان کمک می‌کند تا یک برنامه‌ریزی دقیق برای کنکور دکتری داشته باشند و بیشترین بهره را از فرصت‌هایی که در جلوی روی آنها است داشته باشند. افرادی که متقاضی شرکت در این آزمون هستند، می‌توانند از مشاوره تحصیلی دکتری استفاده کنند و خود را برای حضور در این آزمون سرنوشت‌ساز آماده کنند. علاوه بر این برای حضور در مصاحبه دکتری وزارت بهداشت شما می‌توانید منابع مختلف را در ارتباط با این مرحله مهم مطالعه کنید. چنانچه نیازمند کسب اطلاعات بیشتر از موارد مذکور هستید، کافیست با کارشناسان مجرب آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

منبع: https://irantahsil.org/%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa/

نظرتان را بنویسید