نمونه شکواییه خیانت در امانت

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
در این مقاله به بررسی یک نمونه شکواییه خیانت در امانت و متن شکایت می پردازیم .





امانت داری یکی از مهمترین اصول اخلاقی است که در همه فرهنگ ها و مذاهب به آن اشاره شده است و مردم را به رعایت آن تشویق کرده اند . رعایت نکردن امانتداری و خیانت در امانت نه تنها یک اقدام غیر اخلاقی است بلکه رفتاری نا پسند است که قانون گذار به مرور آن را در دسته جرائم آورده است و برای آن مجازات تعریف کرده است . از این رو در قانون مجازات اسلامی ، خیانت در امانت یک عمل مجرمانه است که در صورت وقوع آن فرد زیان دیده می تواند به مراجع قضایی صالح مراجعه کند و با پر کردن شکواییه خیانت در امانت شکایت خود را مطرح کند تا به آن رسیدگی شود . اطلاع از اینکه یک نمونه شکایت نامه خیانت در امانت چگونه تکمیل می شود یکی از مهمترین موضوعاتی که اطلاع از آن می توانند رسیدگی به شکایت را تسریع بخشد . از این رو  ما در این مقاله ابتدا به توضیح مختصر درباره جرم خیانت در امانت و نمونه شکواییه خیانت در امانت می پردازیم . 




خیانت در امانت
جرم خیانت در امانت در مواد 673 و 674 قانون مجازات اسلامی آمده است و بیان شده است که این جرم وقتی واقع می شود که مالی به دیگری امانت داده شود و زمانی که صاحب مال درخواست استرداد مالش را می کند ، امانت دار یا امین از انجام این کار خودداری کند . هر گاه جرم خیانت در امانت احراز شود ، مجازات خیانت در امانت که از قرار حبس از شش ماه تا سه سال است ، برای مجرم در نظر گرفته خواهد شد .



نمونه شکواییه خیانت در امانت
کسی که از جرم خیانت در امانت شکایت دارد با مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب ، فرم شکواییه را دریافت می کند و با تکمیل آن شکایت خود را مطرح کند . در زیر یک نمونه شکواییه خیانت در امانت قرار گرفته است :





بعد از تکمیل اطلاعات فردی در قسمت شرح شکایت که قسمت سفید پایین صفحه است می توان متن زیر را وارد نمود که یک نمونه متن شکواییه خیانت در امانت است :

اینجانب دو عدد گلدان نفیس را به موجب رسیدی که فتوکپی آن ضمیمه شده است ، به منظور فروش و پرداخت مبلغ آن به بنده ، به مشتکی عنه که مغازه عتیقه جات دارد ، تحویل داده ام . بعد از یازده ماه از تاریخ تحویل ، ایشان از پرداخت وجه در صورت فروش  یا استرداد گلدان ها خودداری می کنند . اینجانب با وجود مراجعات مکرر ، اظهارنامه ای نیز به شماره …… تاریخ …… برای مشتکی عنه ارسال نمودم که ایشان هیچ اقدامی در جهت پرداخت وجه یا استرداد انجام نداده اند . لذا با توجه به ادله اینجانب که شامل شهادت شهود ، کپی اظهارنامه شماره …… تاریخ …… ، استشهادیه و … می باشد و به استناد ماده 674 قانون مجازات اسلامی تعزیرات ، تعقیب و مجازات مشتکی عنه را به اتهام خیانت در امانت استدعا دارم .



برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نمونه شکواییه خیانت در امانت و متن شکایت ​در کانال تلگرام حقوق کیفری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نمونه شکواییه خیانت در امانت و متن شکایت پاسخ دهند .

منبع : نمونه شکواییه خیانت در امانت
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wQJz
نظرتان را بنویسید