تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
مرکز سنجش پزشکی در آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 سهمیه های ایثارگران ، مربیان و رزمندگان برای داوطلبان واجد شرایط در نظر گرفته شده است که متقاضیان می توانند از این سهمیه ها در مراحل ثبت نام و انتخاب رشته کنکور دکترا علوم پزشکی دانشگاه های سراسری و آزاد استفاده کنند .




همه داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 را دارند، در هنگام ثبت نام باید یکی از سه سهمیه آزاد ، رزمندگان و مربیان که در دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1400 معرفی شده را انتخاب کنند . سهمیه های رزمندگان، ایثارگران و مربیان برای افرادی خاص با شرایط خاص تعریف شده اند و سایرین جزو سهمیه آزاد به شمار می آیند .

افراد مشمول سهمیه های خاص (رزمندگان، ایثارگران و مربیان) در زمان انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت امتیازاتی را دریافت می کنند، به این صورت که سهمیه های خاص درصد معینی از ظرفیت کل پذیرش هر رشته را در بر می گیرد و مشمولان به شرط کسب نمره حدنصاب در آن سهمیه پذیرش می شوند. در ادامه به بررسی تاثیر سهمیه رزمندگان ، مربیان و آزاد در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت می پردازیم .



تاثیر سهمیه رزمندگان و ایثارگران در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400
حداكثر 25 % از ظرفیت كل پذیرش در هر رشته تحت عنوان سهمیه ی رزمندگان و ایثارگران با توجه به شرایط ذکر شده در دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت به رزمندگان ، ایثارگران ، همسر و فرزند شاهد ، آزاده ، همسر و فرزند آزاده ، جانبازان ، فرزند و همسر جانباز 25 % و بالاتر و فرزند و همسر مفقود الاثر اختصاص دارد. همچنین حداکثر 5% از ظرفیت کل پذیرش به جانبازان زير 25 %و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص دارد.

با توجه به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحیه ی آن ، گزینش داوطلبان بر اساس قانون ، %25 از ظرفیت پذیرش به رزمندگان و ایثارگران به شرط کسب حد نصاب ( کسب حداقل 70% نمره ی آخرین فرد پذیرفته شده با سهمیه آزاد توسط ایثارگران ، و کسب حداقل 80 % نمره ی آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد توسط رزمندگان ) اختصاص دارد .



 كد رهگیری 12 رقمی ایثارگری برای استفاده از سهمیه ی رزمندگان و ایثارگران برای هر آزمون و هر سال متفاوت است . بنابر این ، داوطلبان باید برای هر آزمون كد رهگیری جدید از سازمان ذیربط دریافت نمایند . پیش كد هر یک از سازمان ها و مراجع ، جهت استفاده متقاضیان این سهمیه برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به شرح زیر می باشد :



سازمان پیش کد مثال
ستاد كل نیروهای مسلح 1 142525252525
ارتش 3 320036573159
سپاه پاسداران 4 420512002183
نیروی مقاومت بسیج 5 504122003883
وزارت دفاع 6 619954638591
ناجا 7 782140010661
وزارت جهاد كشاورزی 55 551234567890
10 رقم انتهایی كد وزارت جهاد كشاورزی ، كد ملی فرد رزمنده می باشد.


بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت





تاثیر سهمیه مربیان در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400
سهمیه مربیان آزمون دکتری وزارت بهداشت به منظور استفاده اعضای هیات علمی مربی رسمی دانشگاه های علوم پزشکی در نظر گرفته شده است . این سهمیه 10 درصد ظرفیت مازاد هر رشته ( حداقل یک نفر ) را به خود اختصاص داده است و به صورت شهریه پرداز می باشد و پذیرفته شدگانی که از این سهمیه استفاده کرده اند باید مطابق شرایط و ضوابط دانشگاه در هر ترم شهریه پرداخت کنند .

داوطلبان استفاده از سهمیه مربیان باید حداقل 80 درصد تراز ( نمره کل ) آخرین داوطلب پذیرفته شده با سهمیه آزاد را کسب کرده باشند . توزیع واجدین شرایط استفاده از سهمیه مربیان در هر رشته ، بین دانشگاه های پذیرنده و بر اساس نمره و انتخاب داوطلب خواهد بود .

بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت









تاثیر سهمیه آزاد در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400
تمامی داوطلبانی که شامل هیچ یک از سهمیه های ذکر شده در بالا نیستند ( سهمیه رزمندگان و سهمیه مربیان ) ، جزو سهمیه آزاد به شمار می روند . 70 درصد ظرفیت کنکور دکتری وزارت بهداشت 1400 متعلق به سهمیه آزاد می باشد ، كه همه داوطلبان در صورت داشتن حدنصاب می توانند از آن استفاده كنند .

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری علوم پزشکی نوبت به مرحله مصاحبه دكتری وزارت بهداشت می رسد. تاثیر نمره مصاحبه دکتری علوم پزشکی در نتایج نهایی این آزمون، برای تمامی داوطلبان سهمیه آزاد، رزمندگان و ایثارگران 50% می باشد.










اگر بعد از مطالعه این مقاله درباره تاثیر سهمیه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 ابهامی داشتید می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بپرسید .

در ادامه بخوانید: مصاحبه دکتری وزارت بهداشت



سوالات متداول


1- آیا مربیان رسمی دانشگاه های علوم پزشکی می توانند از سهمیه مربیان وزارت بهداشت استفاده کنند ؟
بله . اعضای هیات علمی مربی رسمی دانشگاه های علوم پزشکی دارای سهمیه هستند . جزئیات استفاده از سهمیه مربیان در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت به صورت جامع در متن مقاله اشاره شده است .




2- چند درصد ظرفیت آزمون دکتری وزارت بهداشت به داوطلبان دارای سهمیه آزاد تعلق دارد ؟
معمولا 70 درصد ظرفیت آزمون دکترا علوم پزشکی متعلق به داوطلبان دارای سهمیه آزاد می باشد که توضیحات مربوط به سایر سهمیه ها را می توانید در متن مقاله مطالعه کنید.




3- آیا برای استفاده از سهمیه های ایثارگران ور زمندگان نیازی به وارد کردن کد رهگیری می باشد ؟
بله . داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه های رزمندگان و ایثارگران در آزمون دکتری وزارت بهداشت باید دارای کد رهگیری 12 رقمی ایثارگری باشند که در متن مقاله به جزئیات این کد رهگیری پرداخته ایم .

منبع : تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/EEyN
نظرتان را بنویسید