سهمیه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400

سهمیه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
مرکز سنجش پزشکی سهمیه های خاص را برای متقاضیان شرکت در کنکور دکتری وزارت بهداشت 1400 در نظر گرفته است . این سهمیه ها عبارتند از سهمیه ایثارگران 5 و 25 درصدی ، رزمندگان و مربیان که داوطلبان باید برای استفاده از هر سهمیه شرایط خاصی را دارا باشند .




مرکز سنجش پزشکی سهمیه های مختلفی را برای داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت در نظر گرفته است که شرایط ، ضوابط و میزان تاثیر هر یک از آن ها در دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ذکر شده است . متقاضیان هر یک از سهمیه های ایثارگران ، رزمندگان و مربیان در کنکور دکتری وزارت بهداشت 1400 می بایست نوع سهمیه خود را در هنگام ثبت نام مشخص کرده و پس از تائید نوع سهمیه توسط مرکز سنجش پزشکی ، در گروه مربوط به سهمیه خود قرار خواهند گرفت و نسبت به افراد آن گروه سنجیده می شوند .

از آن جا که اطلاع دقیق از انواع سهمیه های خاص به داوطلبان واجد شرایط کمک می کند تا در زمان ثبت نام اطلاعات لازم را به درستی وارد کنند، در ادامه به مشمولان ، میزان و نحوه تاثیر سهمیه های 5 و 25 درصدی ایثارگران ، رزمندگان و مربیان در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400 می پردازیم .





مشمولان سهمیه در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400
متقاضیان استفاده از سهمیه های آزاد ، رزمندگان و ایثارگران و مربیان می بایست در صورت داشتن شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1400 ، از سهمیه های مذکور استفاده نمایند . در ادامه شرایط مشمولان هر سهمیه را ذکر می کنیم :

 مشمولان سهمیه آزاد :

همه داوطلبان در صورت داشتن حد نصاب ( 50 درصد میانگین کل نمرات شرکت کنندگان و 30 درصد نمره کل آزمون ) می توانند از آن استفاده كنند . سهمیه آزاد در مجموع حدود 70% ظرفیت کد رشته محل های آزمون دکتری وزارت بهداشت را به خود اختصاص می دهد.

​ مشمولان سهمیه ایثارگران و رزمندگان :

سهمیه 25 درصدی ایثارگران به (( همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر )) ، (( آزادگان و همسر و فرزندان آنان )) ، (( جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان  )) و سهمیه 5 درصدی ایثارگران به (( جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن )) و (( همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه )) اختصاص دارد .

سهمیه رزمندگان به رزمندگان بسیجی ، جهادگران جهاد كشاورزی و رزمندگان ستاد كل نیروهای مسلح که حداقل شش ماه پیوسته یا ناپیوسته سابقه حضور در جبهه های دفاع مقدس از سال 1359 تا 1367 را داشته باشند .

​ مشمولان سهمیه مربی :

اعضای هیات علمی مربی رسمی دانشگاه های علوم پزشكی ( حداقل یک نفر ) می توانند از سهمیه مربیان در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400 استفاده کنند .

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400





میزان تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400
میزان تاثیر هر یک از سهمیه های ایثارگران ، رزمندگان و مربیان در انتخاب رشته دکتری علوم پزشکی 1400 متفاوت است . در ادامه جدول میزان تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت را مشاهده می کنید :


سهمیه های موثر در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت  میزان تاثیر شرایط
سهمیه 25 درصدی ایثارگران 25 درصد ظرفیت کسب حداقل 70% نمره آخرین فرد ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه در گزینش آزاد
سهمیه رزمندگان کسب حداقل 80% نمره آﺧﺮﻳﻦ ﻓﺮد ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه در گزینش آزاد
سهمیه 5 درصدی ایثارگران 5 درصد ظرفیت کسب حداقل 70% نمره آخرین فرد ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه در گزینش آزاد
سهمیه مربیان 10% مازاد بر ظرفیت کسب حداقل 80% نمره آﺧﺮﻳﻦ ﻓﺮد ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه در گزینش آزاد











نحوه اعمال سهمیه در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400
متقاضیان استفاده از سهمیه های ایثارگران ، رزمندگان و مربیان موظف اند که نوع سهمیه خود را برای مرکز سنجش پزشکی مشخص کنند . در ادامه روش ثبت سهمیه داوطلبان در آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 را ذکر می کنیم .
متقاضیان استفاده از سهمیه های مذکور ابتدا در فرم ثبت نام نوع سهمیه خود را مشخص کنند ( آزاد ، رزمندگان و ایثارگران 25 درصد و رزمندگان و ایثارگران 5 درصد ) . سپس در قسمت (( نوع سهمیه رزمندگان / نسبت با ایثارگر )) باید یکی از گزینه ها را انتخاب نمایند و در قسمت (( نوع سازمان مربوط به سهمیه رزمندگان یا ایثارگران )) ، اسم سازمان مربوطه را ذکر کنند .


متقاضیان سهمیه رزمندگان می بایست مدت حضور در جبهه را به روز وارد نمایند و داوطلبان ایثارگر باید کد ایثارگری خود را که از طریق سایت ایثار به نشانی www.isaar.ir دریافت کرده اند ، وارد نمایند .

متقاضیان سهمیه مربیان می بایست قسمت (( واجد شرایط استفاده از ظرفیت مازاد ویژه اعضای هیات علمی مربیان رسمی )) را علامت بزنند .
مرکز سنجش آموزش پزشکی بعد از اتمام مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1400، تمامی سهمیه ها را بررسی کرده و در کارنامه اولیه کنکور دکتری علوم پزشکی مشخص می شود که سهمیه شما مورد قبول واقع شده است یا خیر و نیازی به انجام هیچ اقدامی از سوی داوطلبان واجد استفاده از سهمیه نیست .



اگر بعد از مطالعه این مقاله درباره تاثیر سهمیه در آزمون دکتری وزارت بهداشت ابهامی داشتید می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بپرسید . همچنین برای اطلاع از رویدادهای آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 و اخبارهای پیرامون این رخداد تحصیلی مهم به صورت دست اول و کاملا معتبر ، می توانید عضو کانال تلگرام دکتری تخصصی هیوا شوید . 

در ادامه بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400









سوالات متداول


1- در آزمون دکتری وزارت بهداشت چه سهمیه هایی موثرند؟
سهمیه های آزاد ، ایثارگران 5 و 25 درصدی ، رزمندگان و مربیان از جمله سهمیه های تاثیر گذار در کنکور دکتری بهداشت هستند که در این مقاله توضیح داده شده اند .




2- تاثیر سهمیه ایثارگران بر انتخاب رشته آزمون دکتری علوم پزشکی چگونه است ؟
25 درصد ظرفیت هر رشته محل به داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران و رزمندگان تعلق می گیرد که در این مطلب به طور کامل توضیح داده شده است .




3- سهمیه مربیان بر مراحل آزمون دکتری وزارت بهداشت چه تاثیری دارد ؟
10 درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) در هر رشته محل به داوطلبان سهمیه مربیان اختصاص می یابد که جزئیات کاملتر در متن مقاله ارائه شده است .

منبع : سهمیه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/XNVA
نظرتان را بنویسید