آیا از ویژگی های سنگ مزار مرمر چیزی می دانید ؟

آیا از ویژگی های سنگ مزار مرمر چیزی می دانید ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
البرز

نکات کلیدی برای گرانیت برای سنگ قبر


سنگ مرمر یک سنگ با منشاء داخلی است و باید با ماشین های سخت پردازش شود. این سنگ ها بسیار سخت،  با دوام هستند و فشار مقاومت بالا را در برابر تأثیرات دارند، به طوری که در برابر یخ، جرم حجم متوسط ​​در مرمر حدود 22.6 تن متر مکعب است. این سنگ در برابر تابش گرما و یا سرما مقاومت خوبی را نشان می دهد به همین دلیل یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب سنگ قبر ، سنگ قبر مرمر می باشد. 

امروزه، با پیشرفت علم مواد و بحث در مورد تکنولوژی  و کاربرد آن در صنعت سنگ، گرانیت را می توان در قالب یک صفحه مورد سوء استفاده قرار داد و مصرف آن بسیار محبوب شده است، به خصوص در صنعت سنگ قبر .

سنگ های مرمر به 4 دسته کلی از لحاظ رنگ تقسیم می شوند:

1 سنگ قبر مرمر سفید

2 سنگ قبر مرمر صورتی

3 سنگ قبر مرمر سیاه

4 سنگ مرمر سبز

در میان این دسته بندی ها، مرمرهای سیاه بیشتر در صنعت سنگ قبر مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از اولین سنگ ها ی لاکچری هستند.

نکات کلیدی در انتخاب سنگ مرمر به عنوان سنگ قبر


نوع دیگری از سنگ قبر را باید مرمر نامید.

سنگ مرمر در واقع نوعی سنگ آهک است که در رنگ های مختلف وجود دارد. هنگامی که سنگ آهک برای مدت طولانی در اعماق زمین در معرض دما و فشار بالا قرار می گیرد، به سنگ مرمر تبدیل می شود.

سنگ مرمر دارای رنگ های سفید-سبز-مشکی و طوسی  است.

سنگ مرمر در واقع یک سنگ رنگ روشن است زیرا حاوی ناخالصی هایی مانند خاک رس، اکسید آهن یا مواد قیر است. دارای نوارهای آبی، خاکستری، سبز، صورتی، زرد و حتی سیاه است.

بسیاری از تیله ها در مواجهه با آب و هوا دوام و استحکام خود را از دست می دهند. برخی از انواع سنگ مرمر حاوی 99 درصد کربنات کلسیم هستند.

سنگ مرمر به دلیل زیبایی خاصی که دارد همواره مورد توجه هنرهای تزئینی بوده و حتی هنرمندانی مانند میکل آنژ و لئوناردو داوینچی در بسیاری از آثار خود از سنگ مرمر استفاده کرده اند.

سنگ مرمر هرات را باید مهم ترین نوع مرمر مورد استفاده در صنعت سنگ قبر نامید. مرمریت هرات یکی از بهترین سنگ های زینتی جهان است که در منطقه چست شریف در صد کیلومتری جنوب شرقی هرات قرار دارد.

نظرتان را بنویسید