آیا میتوان ایستگاه فضایی را از پشت بام دید؟

آیا میتوان ایستگاه فضایی را از پشت بام دید؟
ذخیره سازی
5
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
را لطف الله زاده
به جرأت میتوان گفت یکی از مهمترین و پر عظمت و در این حال پر هزینه ترین وسیله ساخت بشر ایستگاه بین المللی فضایی می باشد این سازه غول پیکر و پیشرفته که در دور کره زمین می چرخد به انسان کمک میکند تا بهتر درباره زمین و فضا تحقیق کند و البته مشاهده زمین از ارتفاع بالا و استراحت کردن در آن میتواند لذت بخش باشد البته برای من که تجربه زندگی در ایستگاه فضایی را نداشته ام شاید فکر میکنم لذت بخش است. شاید از دانشمندان ایستگاه فضایی سوال کنید نظر من را نداشته باشند ولی یکی از ارزوهای من زندگی در این ایستگاه هرچند برای مدت زمان کم می باشد.

سوالی که خیلی ها شاید در رذهن خود بپرسند این است: چرا ما تاحالا موفق نشدیم این سازه غول پیکر را از پشت بام منزل خود مشاهده کنیم؟ درجواب شما باید بگم اگر وقت الودگی نوری اجازه دهد شما میتوانید درزمانی که از بالاسر شما عبور میکند آن را مشاهده کنید فقط مقداری وقت و دقت می خواهد.
ایستگاه بین المللی فضایی
آیا میتوان ایستگاه فضایی را از پشت بام دید؟

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

ایستگاه فضایی بین المللی هر 90 دقیقه یک بار به دور مدارکره زمین می‌چرخد و به دلیل درخشش خود افراد با استفاده از ابزار‌های ویژه و صرف اندکی وقت می‌توانند آن را درآسمان شب مشاهده کنند.

برخی تجهیزات فضایی که در مدار‌های نزدیک به سطح کره زمین قرار دارند را می‌توان بدون نیاز به استفاده از دوربین دو چشمی یا تلسکوپ از روی زمین مشاهده کرد.

امروزه بسیاری عوامل از جمله آلودگی هوا، ساخت ساختمان‌های بزرگ درکلان شهر‌ها و وضعیت جوی مانع از توان رصد بالای انسان برای مشاهده اجرام آسمانی می‌شود.
ایستگاه فضایی



شاید سوالی که ذهن شمارو درگیر کرده این باشه که از کجا متوجه بشویم قراره از بالا سر ما عبور کنه؟

جواب سوال خیلی ساده است همیشه میتوانید به صورت آنلاین حرکت ایستگاه فضایی را مشاهده کنید فقط کافیه به سایت https://spotthestation.nasa.gov مراجعه کنید.

تقریبا؛ هر هفته دوبار ایستگاه فضایی از یک نقطه عبور میکند به این علت نوشتم به دقت و وقت نیاز می باشد و از همه مهمتر نبود آلودگی نوری و تاریک بودن هوا معمولا؛ سفر هایی که به کویر میروم قبل آن زمان عبور ایستگاه فضایی را چک میکنم تا بتوانم در آسمان زیبا و تمیز کویر ایستگاه فضایی را مشاهده کنم.

امیدوارم از مطلب لذت برده باشید و تا زمانی که موفق شوید با چشم غیر مسلح این سازه غول پیکر را مشاهده نمایید دعوت میکنم از ویدیو دیدن فرمایید و نهایت لذت را ببرید.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jmxP
نظرتان را بنویسید