نوع دوم ویروس کرونا کشف شد

نوع دوم ویروس کرونا کشف شد
ذخیره سازی
3
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
را لطف الله زاده
بیگ بنگ: دانشمندان چینی که بر روی شیوع ویروس «کووید-19» تحقیق می‌کنند، اعلام کردند، تاکنون دو نوع مختلف از این ویروس را شناسایی کرده‌اند.

پژوهشگران چینی اعلام کردند، نتایج تحقیقات اولیه آن‌ها نشان می‌دهد که دو نوع از ویروس کرونا در حال انتقال میان مردم است و بیشتر مردم هم گرفتار تهاجمی‌ترین نوع ویروس کرونا شده‌اند. به گفته یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه پکن، شانگهای و آکادمی علوم چین، 70 درصد از مبتلایان به ویروس کرونا از نوع تهاجمی‌تر آن را مبتلا شده‌اند و 30 درصد ِ مبتلایان توسط نوعی کم‌خطرتر از این ویروس دچار بیماری شده‌اند.

به گفته پژوهشگران چینی، نوع مهاجم‌تر ویروس کرونای جدید تا ابتدای ژانویه 2020 در ووهان، مرکز استان هوبِی غالب بود، اما پس از آن نوع خفیف‌تر ویروس غالب شده است. این محققان نوید داده‌اند که حال، گونه خفیف‌تر آن شیوع پیدا می‌کند. این دانشمندان هشدار داده‌اند که تحلیل آنها مبتنی بر مجموعه محدودی از داده‌ها است و برای فهم تکامل بهتر ویروس باید مجموعه‌داده‌های بزرگ‌تری بررسی شوند.

یکی از محققان گفته که این یک امر طبیعی است که زمانی‌که یک ویروس از حیوان به انسان منتقل می‌شود، دچار جهش شود. محققان چینی دو سویه کشف شده ویروس کرونای جدید را شاخه‌های ” L” و ” S” نامگذاری کردند و مدعی شدند که 70 درصد مردم مبتلا به شاخه “L” ویروس کرونا شده‌اند که تهاجمی‌تر بوده و انتشار آن سریع‌تر از شاخه “S” است.

ولی خوشبختانه شیوع شاخه “L” کرونا ویروس با روند کندتری در حال پیشروی است و هم‌اکنون ابتلا به شاخه “S” شایع‌تر شده است. ولی نکته قابل توجه این است که شاخه‌ای از ویروس که سبب شد این کرونا ویروس از حیوان به انسان منتقل شود، شاخه “S” بوده و در حال حاضر افراد جدیدی را درگیر بیماری می‌کند.

این خبر بسیاری تلخی می باشد یعنی پیشگویی بابا وانگا و کارتون سیمپسون ها مبنی بر شیوع بیماری واگیر به حقیقت خواهد پیوست؟ و خدایی نکرده جمعیت زمین از بین خواهد رفت؟ البته تمامی اینها شایعه و پیشگویی می باشد و امیدوارم به واقعیت نرسد و نسل بشر همانند گذشته و پر شتاب تر نیز پیشرفت کند و بتواند دنیای اطراف را کشف نماید.

یعنی باید منتظر کرونا نوع جدید باشیم؟ جالبه بدانید جدیدا؛ سازمان بهداشت جهانی نیز نرخ مرگ و میر کرونا را از 2 درصد به 3.4 درصد تغییر داده است که این خبر تلخی برای تمامی مردم کره زمین می باشد.

از شما دعوت میکنم از ویدیو زیر که مربوط به کرونا ویروس در زیر میکروسکوپ می باشد دیدن فرمایید.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/9wlB
نظرتان را بنویسید