درباره انتخاب واحد بیشتر بدانید

درباره انتخاب واحد بیشتر بدانید
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

انتخاب واحد تمام دانشجویان ترم اولی توسط دانشگاه انجام می گیرد اما از ترم دو به بعد دانشجو خود باید انتخاب واحد کند. هر سال شامل دو ترم است و اگر بخواهید دروس بیشتری را بگذرانید تا زود تر فارغ التحصیل شوید ، می توانید ترم تابستان نیز بردارید اما اجباری نیست.
انتخاب واحد ترم های فرد یعنی ترم های 1 ، 3 ، 5 و 7 در شهریور ماه انجام می گیرد و از مهر ماه شروع می شود و انتخاب واحد ترم های زوج یعنی ترم های 2 ، 4 ، 6 و 8 اواخر دی ماه صورت می پذیرد و شروع ترم از نیمه دوم بهمن ماه است.
زمانبندی دقیق انتخاب واحد برای ورودی سال های مختلف در سایت دانشگاهتان اعلام می شود و البته شما می توانید از طریق تماس با کارشناسان مرکز مشاوره پاسخ با ما ، از تاریخ آن مطلع شوید و در صورت تمایل با کمک مشاوران انتخاب واحد را انجام دهید.
معدل و انتخاب واحد
انتخاب واحد هر ترم بر اساس معدل ترم قبل انجام می گیرد یعنی هر دانشجو باید اول بر اساس تعداد واحد هایی که طبق معدل مجاز شده است ، انتخاب واحد کند.
دانشجویان با معدل بالاتر از 17 در هر ترم مجاز به انتخاب حداکثر 24 واحد درسی هستند.
دانشجویان با معدل 12 تا 17 مجاز به انتخاب حداکثر 20 واحد درسی هستند.
دانشجویان مشروط شده که معدل کمتر از 12 دارند ، مجاز به انتخاب حداکثر 14 واحد درسی هستند.
ترم تابستان حداکثر 8 واحد درسی معارف و عمومی به دانشجو ارائه می شود.
دانشجویان ترم آخر که واحد های درسی کمی دارند ، می توانند معرفی به استاد بگیرند.
منظور از پیش نیاز در انتخاب واحد چیست
برای هر درس یک پیش نیاز تعریف شده است که اول باید دروس پیش نیاز را بگذرانید تا بتوانید درس مد نظر خود را بردارید. مثلا در رشته حسابداری ، اصول حسابداری 1 پیش نیاز اصول حسابداری 2 است و اگر اصول حسابداری 1 را پاس نکرده باشید ، نمی توانید 2 را بردارید.
دروس پیش نیاز در چارت درسی و در سایت دانشگاه موجود هستند و در زمان انتخاب واحد حتما باید این موضوع را رعایت کنید. البته در صورتی که پیش نیاز درسی را پاس نکرده باشید ، سیستم به شما اجازه اخذ آن درس را نمی دهد و با اخطار سامانه مبنی بر عدم رعایت دروس پیش نیاز ، مواجه می شوید.
مرتبط بخوانید : چگونه انتخاب واحد کنیم – راهنمای کامل انتخاب واحد دانشگاه ها

منظور از همنیاز در انتخاب واحد چیست
احتمالا شما هم چند بار به گوشتان خورده است که دانشجویی دو درس را هم نیاز کرده است و برایتان سوال پیش آمده باشد که منظور از همنیاز کردن در انتخاب واحد چیست ؟ برای متوجه شدن این موضوع یک مثال ساده میزنیم :
احتمالا این را هم بپسندید  زمان انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ورودی جدید 1401 - زمان و راهنمای انتخاب واحد
دو درس ریاضی  1 و ریاضی 2 را در نظر بگیرید که ریاضی 1 پیشنیاز درس ریاضی 2 است یعنی شما اول باید درس ریاضی 1 را پاس کنید تا بتوانید ریاضی 2 را بردارید. حال ممکن است شما ریاضی 1 را اخذ کرده باشید و در امتحان نیز شرکت کنید اما نتوانید نمره لازم را در این درس به دست آورید و در نتیجه مردود می شوید. در ترم تحصیلی بعدی شما می توانید دو درس ریاضی 1 و ریاضی 2 را همزمان اخذ کنید و با اینکه ریاضی 1 را پاس نکرده اید اما چون یکبار قبلا آن را برداشته اید ، می توانید همنیاز کنید.

مرتبط بخوانید : کد ارائه در انتخاب واحد چیست – کد ارائه چیست و چه به منظور استفاده میشود

سایت انتخاب واحد چیست
انتخاب واحد دانشگاه ها از طریق سامانه های مختص به خودشان انجام می گیرد و دانشجویان باید با ورود به پروتال دانشجویی خود و درج نام کاربری و رمز عبور ، انتخاب واحد را انجام دهند.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qJ5G
نظرتان را بنویسید