آیا میشود با دیپلم یک رشته ، دو کنکور تجربی و انسانی را بطور همزمان داد ؟

آیا میشود با دیپلم یک رشته ، دو کنکور تجربی و انسانی را بطور همزمان داد ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

ایا با دیپلم انسانی میشود کنکور تجربی داد
کلیه دانش آموزانی که در رشته انسانی فارغ التحصیل شده اند ، یعنی دارای مدرک دیپلم نظام جدید و یا دیپلم نظام قدیم و پیش دانشگاهی هستند می توانند در کنکور سراسری تجربی شرکت کنند. علاوه بر کنکور سراسری تجربی امکان ثبت نام و شرکت در گروه های آزمایشی ریاضی ، زبان و هنر را نیز دارند.
با توجه به آنکه سوابق تحصیلی در کنکور سراسری دارای تاثیر است ، داوطلبانی که دارای دیپلم انسانی هستند ، در صورت شرکت در کنکور تجربی یا ریاضی میزان اعمال سوابق تحصیلی برایشان متفاوت خواهد بود و فقط ضریب دروس عمومی و مشترک محاسبه خواهد شد.
پس در مجموع ، داوطلبان دارای مدرک دیپلم نظام جدید انسانی و همچنین داوطلبان دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم انسانی ، می توانند در کنکور تجربی شرکت نمایند و علاوه بر کنکور تجربی امکان شرکت در گروه های آزمایشی شناور هنر و زبان را نیز دارند اما تاثیر سوابق تحصیلی این دسته از داوطلبان متفاوت خواهد بود زیرا دروس تخصصی رشته تجربی را مثل زیست شناسی ، شیمی و فیزیک را در دبیرستان نگذرانده اند و فقط مشمول اعمال سوابق تحصیلی دروس عمومی خواهند بود.
مرتبط بخوانید : آیا با رشته انسانی میشود پرستاری خواند و ایا با دیپلم کاردانش نظام جدید میشود کنکور تجربی داد

ایا با دیپلم انسانی میشود کنکور تجربی داد – دریافت مدرک تحصیلی
ایا با دیپلم انسانی میشود کنکور تجربی داد

یکی از شرایط شرکت در کنکور ، فارغ التحصیلی و اخذ مدرک دیپلم می باشد. آن دسته از داوطلبانی که موفق به اخذ مدرک خود ، تا خرداد ماه سال کنکور نشده اند اگر مدرک خود را تا شهریور همان سال اخذ نمایند ، به شرط قبولی در کنکور ، مجاز به ورود به دانشگاه خواهند شد.
احتمالا این را هم بپسندید  از کی برای کنکور 1402 شروع کنیم - قدم به قدم آمادگی برای کنکور 1402
اگر داوطلبان موفق به اخذ مدرک دیپلم خود در شهریور ماه نشوند ، چنانچه ورودی بهمن باشند و مدرک تحصیلی را تا دی ماه دریافت نمایند مجاز به ورود به دانشگاه خواهند شد ولی داوطلبان وروردی مهر ، امکان تحصیل در نیمسال اول تحصیلی را نخواهند داشت. چند راه برای تحصیل گروه دوم در دانشگاه وجود دارد که عبارت است از :
داوطلبانی که در دانشگاه غیر روزانه پذیرفته شده اند
اگر داوطلبی در دانشگاه غیر روزانه پذیرفته شده باشد ، باید به دانشگاه مورد نظر مراجعه کرده و فرآیند ثبت نام خود را انجام دهد و نیمسال اول را مرخصی بگیرد و تا دی ماه مدرک خود را تحویل دهد.
داوطلبانی که در دانشگاه روزانه پذیرفته شده اند
این دسته از داوطلبان باید با دقت بیشتری ، یک ترم مرخصی خود را ثبت نمایند زیرا اگر مرخصی آنها ثبت نشود ، از شرکت در کنکور سراسری سال آینده محروم خواهند شد و شرایط ثبت نام در کنکور را نخواهند داشت.
دروس رشته ریاضی ارتباط بیشتری با کنکور تجربی دارد و در کلیه دروس عمومی ، درس شیمی و بخش هایی از فیزک و ریاضیات با یکدیگر مشترک می باشند ولی داوطلبانی که دارای دیپلم انسانی می باشند اطلاعات کمتری در رابطه با دروس اختصصاصی رشته تجربی دارتند ، بنابراین برای قبولی در رشته تجربی و رسیدن به اهداف خود ، به مطالعه و تلاش دو چندانی نیاز خواهند داشت.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pGKN
نظرتان را بنویسید