دریافت کردن کد منطقه برای سوابق تحصیلی

دریافت کردن کد منطقه برای سوابق تحصیلی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

داوطلبان فارغ التحصیل در نظام (1+3) و نظام (6-3-3) ، جهت شرکت در کنکور می بایست نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام نمایند. کد منطقه دانش آموز، یکی از مدارک لازم برای دریافت کد سوابق تحصیلی به شمار می رود. این کد با توجه به منطقه آموزش و پرورش محل تحصیل داوطلب تعریف شده و از طریق سازمان سنجش قابل دریافت می باشد.

 

 

برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۱، داشتن کد سوابق تحصیلی الزامی می باشد. داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت dipcode.medu.ir نیاز به کد منطقه محل دریافت مدرک تحصیلی خود دارند. هر سال زمان ثبت نام کنکور، امکان دریافت کد منطقه آموزش و پرورش از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org فراهم می شود.

کد برخی از مناطق تحصیلی سالانه تغییر می کند و این تغییر از سوی آموزش و پرورش اعمال می شود، بنابراین متقاضیان شرکت در کنکور 1401 می بایست در وارد کردن این کد دقت کنند تا دچار اشتباه نشوند. برای اطلاع از آخرین تغییرات کد مناطق می توانید از نرم افزاری که توسط سازمان سنجش تهیه شده و در ادامه این مقاله قرار گرفته، استفاده کنید.

 

مشمولین اعمال سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۱

با توجه به تغییراتی که در نظام آموزشی مدارس، تاکنون اعمال شده است، تمامی افراد متقاضی شرکت در کنکور 1401، مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند. در این قسمت لیست مشمولین اعمال سوابق تحصیلی کنکور سراسری ۱۴۰۱ که برای دریافت کد سوابق تحصیلی خود، می بایست کد منطقه آموزش و پرورش محل تحصیل را نیز دریافت نمایند، گفته شده است:

کلیه داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را در رشته های گروه نظری (ریاضی، انسانی، تجربی) از سال 84 به بعد و مدرک پیش دانشگاهی حود را از سال 91 به بعد دریافت کرده اند، مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی از سایت dipcode.medu.ir هستند.

دانش آموزان سال آخر پایه دوازدهم که تا تاریخ 31 شهریور ۱۴۰۱ مدرک پایه دوازدهم خود را دریافت می کنند، مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در کنکور 1401 هستند. 

بیشتر بخوانید : دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور سراسری

 

 

نحوه دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۱

تمامی داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 1401 می باشند، می بایست پیش از شروع ثبت نام کنکور سراسری، از طریق سایت دیپ کد به نشانی dipcode.medu.ir برای دریافت کد سوابق تحصیلی خود اقدام نمایند. این دسته از افراد همزمان با شروع ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱، می توانند وارد سایت سنجش شده و با توجه به مراحل گفته شده اقدام به دریافت کد منطقه خود نمایند.

 

مراحل دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی کنکور

 

ورود به سایت سنجش sanjesh.org

انتخاب گزینه سراسری از منوی سمت راست

کلیک روی سامانه ثبت نام کنکور سراسری

انتخاب گزینه منطقه آموزش و پرورش از منوی سمت راست

وارد کردن اطلاعات خواسته شده و دریافت کد منطقه​

 

برای اطلاع از نحوه ثبت نام کنکور سراسری 1401 مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام کنکور سراسری

 

 

 

 

 

صفحه دریافت کد منطقه سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۱

همانطور که گفته شد، یکی از اطلاعات مورد نیاز جهت دریافت کد سوابق تحصیلی، کد منطقه اخذ مدرک دیپلم (نظام جدید، نظام قدیم) و کد منطقه اخذ مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان فارغ التحصیل نظام ترمی واحدی-سالی واحدی می باشد.

سازمان سنجش، برای دسترسی راحت تر متقاضیان کنکور سراسری به این کد، زمان ثبت نام کنکور سراسری سامانه دریافت کد منطقه آموزش و پرورش را فعال می کند تا داوطلبان با وارد کردن شهر محل اخذ مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود، کد منطقه مورد نظرشان را دریافت نمایند.

 

برای دریافت کد منطقه تحصیلی آموزش و پرورش کلیک کنید

 

در صورتی که پس از مطالعه مقاله دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی، سوال یا ابهامی در خصوص نحوه دریافت کد منطقه خود دارید، می توانید از طریق سامانه خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط بوده و سوالات خود را در این زمینه از این کارشناسان جویا شوید. همچنین پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید تا از تمامی اخبار مربوط به کنکور سراسری 1401 مطلع گردید.

در ادامه بخوانید: دریافت کد محل تولد برای کنکور

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ برای دریافت کد منطقه سوابق تحصیلی به کجا باید مراجعه کرد؟

✔️ از طریق سازمان سنجش می توان این کد را دریافت نمود که البته در این مقاله به منظور سهولت دسترسی داوطلبان لینک دریافت کد منطقه سوابق تحصیلی قرار داده شده است.



 

2- ✔️ امکان دریافت کد سوابق تحصیلیدر چه سایتی وجود دارد؟

✔️ برای دریافت این کد می توان به سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری مراجعه کنید که اطلاعات بیشتر در این خصوص در متن مقاله ارائه شده است.



 

3- ✔️ آیا داوطلبانی که در سال های گذشته برای ثبت نام کنکور سراسری کد منطقه دریافت نموده اند، مجددا می بایست این کد را دریافت کنند؟

✔️ همانطور که در متن مقاله گفته شد، کد برخی از مناطق تحصیلی سالانه از سوی آموزش و پرورش تغییر می کند برای اطمینان لازم است تا داوطلبان در این خصوص مجددا اقدام نمایند.

منبع : دریافت کردن کد منطقه برای سوابق تحصیلی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/J52K
نظرتان را بنویسید