میزان توجه والدین به کودک پس از طلاق

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
همان طور که تا کنون و در مقالات دیگر به آن اشاره شده است طلاق والدین برای کودکان بسیار سخت و آسیب زاست . کودکان بعد از طلاق دچار ترس ازتنهایی می شوند و یکی از مهم ترین مشلات کودکان در این دوره وحشت از دست دادن عشق والدین است و این عدم امنیت مشکلات زیادی را برای کودک به وجود می آورد مثل چسبیدن کودک به یکی از والدین ، ترس از تنهایی ، کابوس دیدن ، بی قراری و ...

میزان توجه والدین به کودک پس از طلاق با هم تفاوت زیادی دارد زیرا هر کدام دغدغه های جداگانه ای در زندگی دارند که ناشی از نقش های انهاست و این تفاوت ها قطعا روی کودک نیز تاثیر می گذارد و اهمیت زیادی دارد . در ادامه این مقاله به بیان میزان توجه والدین به کودک پس از طلاق می پردازیم . 




میزان توجه مادر به کودک پس از طلاق
فشارهای زندگی پس از طلاق و فعالیت هایی که مادر ناچار است به عنوان پدر و مادر داشته باشد باعث می شود زمان زیادی را از فرزندش دور باشد ؛ این مساله و عدم حضور منظم پدر در زندگی کودک باعث می شود کودک خودش را از والدین دور بداند و از نظر او وقتی پدر و مادرش از هم جداشدند هر دوی آنها را از دست داد !

پس از طلاق مادر ممکن است آنچنان درگیر مسائل شخصی خود باشد که دیگر نتواند مثل گذشته برای فرزندش موثر و مفید باقی بماند و این در دسترس نبودن او امری طبیعی و قابل درک است زیرا به دلیل جدایی عصبی و ناراحت است و احتمالا در تنگناهای مالی هم قرار دارد .

تحمل دگرگونی های ناگهانی در این موقعیت خاص برای زن بسیار دشوار است چون همه یک مرتبه و با هم اتفاق می افتد و فشار اضافی که به علت داشتن نقش های اضافی به زن وارد می شود سبب می شود نتواند مثل دوران قبل از طلاق به فرزندانش محبت و توجه کند . 

گرچه در دسترس نبودن مادر از نظر عاطفی به کودک آسیب می زند ولی این کمبود کم کم با سازش کودک با شرایط جدید از بین می رود و اغلب در سال دوم جدایی مادر اعتماد به نفس و حس احترام خود را به دست می آورد و به سطح کارایی سابق خود بر می گردد و وقت بیشتری را صرف توجه و محبت به بچه های خود می کند .

حتما بخوانید: کودکان و رویای ازدواج والدین


میزان توجه پدر به کودک پس از طلاق
میزان توجه والدین به کودک پس از طلاق تفاوت زیادی با هم دارد و این تفاوت اغلب ناشی از نقش هایی است که از قبل در خانواده بر عهده داشته اند . پس از طلاق ارتباط پدر و فرزندی تا حد زیادی کم می شود به طوری که یک پژوهش نشان داده است که 5 سال پس از جدایی فقط 30 % کودکان از حمایت عاطفی پدر برخوردار هستند و این بسیار نگران کننده است.

زیرا توانایی کودک برای سازش با محیط مستقیما به قابل دسترس بودن پدر و تماس داشتن با او پس از طلاق ارتباط دارد . این نقش کم رنگ پدر ها اغلب به این دلیل است که پدرها نقش محدودی در زندگی کودک داشته اند و بعد از طلاق نمی دانند برای تربیت کودک باید جه کاری انجام دهند . 

در ادامه بخوانید: زندگی بعد از طلاق



سوالات متداول


1- میزان توجه مادر به کودک بعد از طلاق چگونه است؟
پس از طلاق به دلیل فشار ها و استرس های زیادی که بر مادر وارد می شود، مادر نمی تواند مثل سابق به کودک توجه کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به متن مقاله مراجعه کنید.




2- چه زمانی توجه مادر به کودک بعد از طلاق بیشتر می شود؟
زمانی که مادر اعتماد به نفس خود را مجددا باز می یابد، می تواند به کودک خود بیشتر توجه کند که توضیحات تکمیلی در این خصوص در متن مقاله بیان شده است.




3- میزان توجه پدر به کودک بعد از طلاق چگونه است؟
پس از طلاق، پدر ها توجه کمی به کودکان می کنند که علت این قضیه در متن مقاله بیان شده است.

منبع : میزان توجه والدین به کودک پس از طلاق
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/py3N
نظرتان را بنویسید