آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم
ذخیره سازی
0
1
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
استقبال والدین از تحصیل فرزندانشان در مدارس تیزهوشان و عدم اطلاع رسانی کافی در فضای مجازی باعث شد که این مقاله را جهت راهنمایی والدینی که قصد دارند فرزندانشان را در آزمون تیزهوشان  ششم به هفتم 1400 - 1401 ثبت نام کنند یادداشت کنیم .


آزمون تیزهوشان ششم  به هفتم یا همان آزمون تیزهوشان راهنمایی هر ساله توسط وزارت آموزش و پرورش و جهت شناسایی استعداد های برتر برگزار می گردد . در این آزمون کلیه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی با شرایطی که در ادامه گفته خواهد شد می توانند شرکت کنند .

شکل آزمون در چند سال گذشته بصورت تستی و چهار گزینه ای بود اما اخیرا این شیوه تغییر کرد و آزمون های دوره ابتدایی حذف شد و نحوه پذیرش دانش آموزان در دبیرستان های دوره اول متوسطه تغییر یافت . امسال نیز برای پذیرش داوطلبان پایه ششم 1400 - 1401 ، سنجش هوش و استعداد برگزار خواهد شد و داوطلبانی که حدنصاب لازم در این آزمون را کسب می کنند می توانند به مدارس تیزهوشان ( استعداد درخشان یا سمپاد ) راه پیدا کنند .

در ادامه با مواردی همچون زمان ثبت نام ، شرایط ثبت نام ، نحوه ثبت نام و منابع ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی 1400 - 1401​ آشنا خواهید شد .



زمان و نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 - 1401
زمان ثبت نام آزمون سنجش هوش و استعداد تیزهوشان ششم ابتدایی 1400 - 1401 احتمالا در بهمن ماه 99 می باشد . نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم بصورت کاملا اینترنتی و از طریق سایت azmoon.medu.ir انجام می شود .

از آنجایی که ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی 1400 - 1401​ کاملا اینترنتی شده ، مدارس هیچگونه مسئولتی بابت ثبت نام برعهده ندارند و هر خانواده ای باید شخصا ثبت نام فرزند خویش را برعهده گیرد .




زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم هنوز اعلام نشده است .
در صورت دریافت خبرهای بیشتر ، در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد .

حتما بخوانید: نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان





شرایط ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 1400 - 1401
شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی هرساله با تغییرات جزئی همراه است . مواردی همچون تابعیت ایرانی ، به عنوان پایه ثابت شرایط تمامی سال ها مشاهده شده است . از لحاظ شرایط سوابق تحصیلی ، داشتن نمره خیلی خوب در تمامی دروس و یا داشتن نمره خوب در حداکثر یک درس و نمره خیلی خوب در سایر دروس در امتحانات پایه پنجم و ششم ابتدایی از مهم ترین شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم بوده است . توصیه می شود برای مطالعه کامل شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی ، مقاله زیر را مطالعه نمایید .

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم 99 - 1400









سوالات و منابع سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 - 1401
سوالات آزمون هم در سال های قبل مورد تغییر قرار گرفته است . امسال تمام محتوای این سنجش ، بر اساس هوش و استعداد دانش‌آموز است و به هیچ عنوان آزمون پیشرفت تحصیلی برگزار نمی شود . لازم به ذکر است با توجه به اینکه این سنجش نیازی به آموزش های تخصصی و عمومی ندارد در نتیجه نیازی به آموزش های غیرضروری یا تهیه کتاب های خاص برای آمادگی در این سنجش نیست .

بیشتر بخوانید: نمونه سوالات آزمون تیزهوشان







زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم
زمان برگزاری آزمون سنجش هوش و استعداد تیزهوشان ششم ابتدایی 1400 - 1401 احتمالا در اردیبهشت 1400 خواهد بود . بین 4 هفته الی 6 هفته بعد از برگزاری آزمون ، نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم اعلام می گردد . برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ، می توانید به مقاله زیر رجوع نمایید .

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان

مشاوران گروه مشاوه تحصیلی هیوا اماده اند تا با خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا کلیه امور مربوط به ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم فرزند شما را انجام دهند . هم چنین آخرین اخبار آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی در کانال تلگرام مدارس تیزهوشان هیوا و صفحه اینستاگرام مدارس تیزهوشان هیوا اعلام می شود .




سوالات متداول


1-  شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم امسال چیست ؟
 مهمترین شرط داشتن تابعیت ایرانی است . برای دیدن سایر شرایط به متن این مقاله مراجعه کنید .




2-  ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به چه صورت است ؟
 به صورت اینترنتی و از طریق سایت استعداد های درخشان که آدرس این سایت در این مقاله ارائه شده است .




3-  آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به چه صورت است ؟
 همان طور که در این مقاله گفته شد ، این آزمون به صورت سنجش هوش برگزار می شود که نمونه سوالات تیزهوشان در این مقاله ارائه شده است .

منبع : آزمون تیزهوشان ششم به هفتم
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/B5Qo
نظرتان را بنویسید