آزمون تیزهوشان نهم به دهم

آزمون تیزهوشان نهم به دهم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
آزمون تیزهوشان نهم به دهم هر ساله توسط سازمان استعداد های درخشان (سمپاد) برگزار شده و دانش آموزان زیادی برای تحصیل در این مدارس با یکدیگر به رقابت می پردازند . زمانبندی ثبت نام و برگزاری این آزمون در سال 1400 - 1401 معمولا مشابه با سال های گذشته بوده و شرایط پذیرش خاص خود را دارد .



آزمون تیزهوشان نهم به دهم یا همان آزمون تیزهوشان دبیرستان هر ساله و توسط وزارت آموزش و پرورش جهت شناخت استعداد های درخشان و ورود آن ها به مدارس تیزهوشان (سمپاد) برگزار می گردد .

هر ساله دانش آموزان زیادی ( در حدود بیش از 500 هزار نفر ) در این آزمون شرکت می کنند و سودای ورود به مدارس استعداد درخشان را دارند. در این مقاله بطور کامل زمان ثبت نام ، نحوه و شرایط ثبت نام و مواد و منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 - 1401 را بررسی کردیم تا والدین و دانش اموزان بتوانند با دانسته های بیشتری در این آزمون ثبت نام کنند.



زمان و نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 - 1401
زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 -1401 احتمالا از اواخر بهمن ماه 99 آغاز خواهد شد و هم چنین مهلت مجددی نیز برای جاماندگان ثبت نام در نظر گرفته خواهد شد . در مرحله اول ثبت نام داوطلبان باید اطلاعات خود را بطور کامل و بصورت اینترنتی در سایت azmoon.medu.ir وارد کنند.

در مرحله دوم که از اواسط فروردین است داوطلبان باید هزینه ثبت نام را باز هم بصورت اینترنتی واریز کنند. در چند سال قبل انجام عملیات ثبت نام از دوش مدارس سلب شده و کاملا به عهده دانش آموزان و والدین و بصورت شخصی است . اطلاعیه و دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان معمولا اواخر بهمن و اوایل اسفند منتشر می شود و در آن بصورت جزئی فرم ثبت نام و اطلاعات ثبت نام ذکر می شود .





زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم هنوز اعلام نشده است .
در صورت دریافت خبرهای بیشتر ، در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد .


حتما بخوانید: نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان





شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 - 1401
شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم را باید به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم کنیم . شرایط عمومی ثبت نام منوط به داشتن تابعیت ایرانی است . شرایط اختصاصی ثبت نام شامل شرط معدل است و مشخص می کند تنها دانش آموزانی که معدل کل سالانه آن ها در پایه هشتم بالای 19 باشند ، شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم را دارند .

البته باید ذکر کنیم طبق آخرین ثبت نامی که داشتیم دانش آموزانی که دوره اول ( پایه هفتم و پایه هشتم ) را در مدارس تیزهوشان تحصیل کرده اند و معدل آن ها در هر دو سال بالاتر از 17 باشد از شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم معاف هستند. ( این موضوع بر اساس شرایط سال 95 است و ممکن است تغییر کند .)

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم









سوالات و منابع سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم
سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم به دو دسته سوالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تقسیم می شود. سوالات استعداد تحلیلی که سابقه زیادی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم ندارند به منظور ارزیابی قدرت تحلیل دانش آموزان و از منبعی خارج از کتاب های درسی طرح می شوند و شامل 15 سوال است.

سوالات استعداد تحصیلی که شامل درس های قرآن و معارف اجتماعی ، زبان و ادبیات فارسی ، مطالعات اجتماعی ، علوم تجربی و ریاضی و مجموعا شامل 75 سوال می باشد و 80 درصد نمره آزمون را به خود اختصاص می دهد. منبع سوالات استعداد تحصیلی آزمون تیزهوشان نهم به دهم کتاب های درسی پایه هشتم و نهم می باشد.

حتما بخوانید: نمونه سوالات آزمون تیزهوشان







زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 - 1401
معمولا دهه سوم اردیبهشت ماه زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم است . این آزمون بطور هماهنگ کشوری برگزار شده و سوالات در کلیه استان ها و شهرستان ها یکسان است. حدودا 5 الی 6 هفته بعد از برگزاری آزمون ، نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم اعلام می گردد. برای قبولی در مدارس تیزهوشان تنها نمره ای که داوطلبان در آزمون کسب می کنند اهمیت دارد و بالا و پایین بودن معدل اولویتی ایجاد نمی کند.

مشاوران گروه مشاوه تحصیلی هیوا اماده اند تا با خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا کلیه امور مربوط به ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم فرزند شما را انجام دهند . هم چنین آخرین اخبار آزمون تیزهوشان نهم به دهم در کانال تلگرام مدارس تیزهوشان هیوا و صفحه اینستاگرام مدارس تیزهوشان هیوا اعلام می شود .




سوالات متداول


1- شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم امسال چیست ؟
مهمترین شرط داشتن تابعیت ایرانی است . برای دیدن سایر شرایط به متن این مقاله مراجعه کنید .




2- ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم به چه صورت است ؟
به صورت اینترنتی و از طریق سایت استعداد های درخشان که آدرس این سایت در این مقاله ارائه شده است .




3- آزمون تیزهوشان نهم به دهم به چه صورت است ؟
همان طور که در این مقاله گفته شد ، این آزمون در دو بخش استعداد تحلیلی و تحصیلی برگزار می شود که نمونه سوالات تیزهوشان در این مقاله ارائه شده است .

منبع : آزمون تیزهوشان نهم به دهم
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/A59j
نظرتان را بنویسید