مراحل انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 99 شدند می بایست پس از مطالعه کامل دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، به سایت azmoon.org مراجعه کرده و با در نظر گرفتن فاکتورهای علاقه ، مسافت واحد دانشگاهی تا محل زندگی ، هزینه تحصیل و... نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند .


پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 99 داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شدند می بایست به صورت مجزا از دانشگاه سراسری به انتخاب رشته بپردازند . انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد برای داوطلبان ورود به این مقطع اهمیت فراوانی داشته و در صورتی که داوطلب با مراحل انجام آن آشنا نباشد ، ممکن است هنگام انتخاب رشته دچار اشتباه شود و شانس خود را برای قبولی در مناسب ترین رشته محل ها از دست دهد . 

بر این اساس اطلاع از تمامی مراحل انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 99 ضروری است و جهت ارائه اطلاعات کامل در این زمینه ، در ادامه مندرجات دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، بهترین چینش رشته محل و نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 99 ذکر شده است .


مندرجات دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 99
داوطلبان می بایست در زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و پیش از ورود به صفحه انتخاب رشته ، دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 99 را دریافت و آن را به دقت مطالعه نمایند . این دفترچه که از سوی دانشگاه آزاد در سایت azmoon.org منتشر می شود ، اطلاعات مفیدی را در اختیار داوطلبان قرار می دهد ، از جمله :

جزئیات انتخاب رشته و پذیرش دانشجو

هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 

نحوه پذیرش داوطلبان برای دعوت به مصاحبه

شرایط و نحوه پذیرش دانشجویان استعداد درخشان

سهمیه های موثر در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

فهرست کد رشته محل های دارای پذیرش و...

به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد توصیه می شود توضیحات کامل تر موارد ذکر شده را در دفترچه مطالعه نمایند و در صورت تمایل می توانند در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا عضو شده تا به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 99 از این موضوع با خبر شوند .


نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 99
انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 99 از طریق سایت azmoon.org انجام می شود و متقاضیان می بایست در ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اقدام کرده و  با داشتن یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب و رمز دوم ( رمز اینترنتی ) ، هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را به صورت اینترنتی بپردازند . پس از انجام این مرحله داوطلبان می توانند وارد سامانه شده و فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند که برای جلوگیری از سردرگم شدن داوطلبان ، در ادامه راهنمای تصویری این فرآیند ارائه شده است .



راهنمای تصویری نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 99 :

1. داوطلبان ابتدا باید روی لینک (( انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی 99 )) در سایت azmoon.org کلیک کنند .





2. حال باید در کادر شماره 1 صفحه بالا شناسه و رمز عبور دریافتی بعد از خرید کارت اعتباری ثبت نام ، در کادر شماره 2 کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد مندرج در انتهای کارنامه اولیه دکتری و در کادر شماره 3 کد ملی را وارد کنند تا وارد صفحه بعد شوند .





3. در صفحه انتخاب رشته داوطلبان باید کد رشته محل های مورد نظرشان را به ترتیب اولویت وارد نمایند .





4. سپس می بایست قبل از کلیک بر روی دکمه تایید پیش نمایش انتخاب های خود را مشاهده نمایند .





5. در نهایت در صورت موافق بودن با ترتیب اولویت های خود دکمه تائید را انتخاب نمایند .



6. بعد از تکمیل فرم انتخاب رشته یک کد رهگیری به داوطلب اختصاص داده می شود که داوطلب موظف به حفظ و نگهداری آن تا پایان اعلام نتایج نهایی دکتری می باشد . لازم به ذکر است امکان ویرایش انتخاب ها بعد از ثبت نهایی وجود دارد .


بهترین چینش رشته محل در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 99
داوطلبانی که قصد شرکت در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 99 را دارند ، می توانند حداکثر 80 کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته وارد کنند که مهمترین عامل موفقیت ، چینش صحیح انتخاب هاست . بهتر است انتخاب رشته بر اساس علاقه صورت گیرد چون محدودیتی برای دعوت به مصاحبه داوطلبان وجود ندارد و هر داوطلب با توجه به ترازی که کسب کرده و در صورت کسب حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در هر واحد ، به مصاحبه دعوت خواهد شد .

بر این اساس توصیه می شود داوطلبان پیش از انتخاب کد رشته محل ها عواملی همانند فاصله واحد دانشگاهی تا منزل ، کیفیت و سوابق هیئت علمی و میزان شهریه را در نظر بگیرند و با توجه به آن انتخاب های خود را اولویت بندی نمایند . داوطلبانی که علاقه دارند از شانس قبولی خود بر اساس اطلاعات سال قبل مطلع شوند می توانند از نرم افزار انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به صورت کاملا رایگان استفاده کنند .

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا در  تکمیل فرم انتخاب دکتری دانشگاه آزاد 99 شما را به بهترین نحو ممکن یاری دهند . برای ارتباط با مشاوران هیوا می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید .


سوالات متداول

1- برای ورود به سامانه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد چه اطلاعاتی مورد نیاز است ؟
داوطلبان می بایست در سامانه انتخاب رشته کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد و شناسه و رمز عبور دریافتی بعد از خرید کارت اعتباری ثبت نام را وارد نمایند که توضیحات کامل در این خصوص در متن مقاله ارائه شده است .

2- در انتخاب رشته دکتری آزاد هر داوطلب مجاز به انتخاب چند کد رشته محل است ؟
طبق متن مقاله در زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد هر داوطلب می تواند حداکثر تا 80 کد رشته محل را انتخاب نماید .

3- آیا انتخاب رشته دکتری دانشگاه سراسری و آزاد با هم انجام می شود ؟
خیر . مطابق متن مقاله داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد باید برای انتخاب رشته به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد بروند و بعد از پرداخت هزینه تعیین شده امکان انتخاب رشته خواهند داشت .

منبع : مراحل انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/goYk
نظرتان را بنویسید