میزان عیدی کارمندان نیروهای مسلح

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
میزان عیدی سال 1400 کارمندان نیروهای مسلح ، در بودجه سال 1400، یک میلیون و پانصد هزار تومان تعیین شده است. همچنین، هیات وزیران به موجب حکم " ماده واحده قانونی نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت " مسوول نحوه محاسبه و تعیین قطعی مبلغ پاداش آخر سال کارمندان نیروهای مسلح در سال 1400 می باشد.



قوانین مرتبط با نیروهای مسلح همچون سایر قوانین مشابه، در گذر زمان سعی داشته اند تا با روش های مختلف از افراد مشمول این قوانین یعنی کارمندان و بازنشستگان نیروهای مسلح حمایت نمایند. بیمه، حق ارتقا و افزایش حقوق متناسب با رتبه جدید، استفاده از خانه های سازمانی، سختی شغل و مزایای بازنشستگی، نمونه هایی از تلاش قانون گذار در جهت ایجاد این چتر حمایتی می باشد. 

حق دریافت عیدی در پایان هر سال که به مناسبت دریافت آن در انتهای سال، " پاداش آخر سال " نیز نامیده می شود، یکی از حقوق در نظر گرفته شده در قانون، در جهت حمایت از نیروهای مسلح می باشد. شاید به جرات بتوان گفت، میزان عیدی کارمندان نیروهای مسلح که هر سال در پایان سال از سوی دولت مشخص می گردد،  مهم ترین مساله مرتبط با پاداش آخر سال کارمندان لشکری می باشد. مساله ای که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور در سال 99 اهمیت مضاعفی یافته است.

به همین دلیل در مقاله پیش رو، در بخش اول، در مورد میزان عیدی کارمندان نیروهای مسلح در سال 1400 توضیحاتی را ارائه نموده، سپس در بخش دوم، نحوه تعیین عیدی کارمندان نیروهای مسلح برای سال 1400، را بررسی می نماییم.




میزان عیدی کارمندان نیروهای مسلح در سال 1400
مهم ترین سوالی که در رابطه با عیدی کارمندان نیروهای مسلح در سال 1400 مطرح می گردد این پرسش است که پاداش آخر سال کارمندان نیروهای مسلح برای سال 1400 نسبت به سال 99 چه مقدار افزایش یافته و در نتیجه میزان عیدی کارمندان نیروهای مسلح در سال 1400 چقدر می باشد؟

در پاسخ به این سوال، باید گفت که میزان عیدی کارمندان نیروهای مسلح در سال 1400 همانند مبلغ عیدی کارکنان دولت در سال 1400 با مصوبه هیات وزیران قطعی می گردد. اما هر ساله پیش از تصمیم گیری این هیات، مبلغ پاداش آخر سال کارمندان نیروهای مسلح، در جریان تهیه بودجه سال بعد، تعیین و به دولت ارائه می گردد.

در مورد موضوع مورد بحث مقاله نیز، میزان عیدی سال 1400 کارمندان نیروهای مسلح، به موجب بودجه سال 1400، یک میلیون و پانصد هزار تومان پیشنهاد گردیده است. با این وجود، به دلیل اینکه تعیین مبلغ قطعی پاداش آخر سال کارمندان نیروهای مسلح در سال 1400 بر عهده هیات وزیران بوده ، برای تعیین قطعی و دقیق میزان عیدی کارمندان نیروهای مسلح در سال 1400 باید منتظر برگزاری این جلسه در بهمن ماه ماند.  

مقاله حاضر به محض انتشار مصوبه هیات وزیران در مورد میزان عیدی سال 1400 کارمندان نیروهای مسلح، به روز رسانی شده و مبلغ دقیق پاداش آخر سال کارمندان نیروهای مسلح در سال 1400 اعلام می گردد.

بیشتر بخوانید: میزان عیدی سال 1400







نحوه تعیین عیدی کارمندان نیروهای مسلح برای سال 1400
مطابق" ماده واحده قانونی نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت" نحوه محاسبه و تعیین عیدی سال 1400  برای کارمندان نیروهای مسلح به دولت واگذار شده است. به موجب این قانون : « دولت موظف است اعتباری که هر ساله برای پرداخت عیدی به کارکنان خود تخصیص می ‌دهد، اعم از نقدی یا غیر نقدی، به طور‌ مساوی به کلیه کارکنان خود پرداخت نماید، این امر شامل ... مشمولان قانون استخدام نیروهای مسلح... می گردد. »

بدین منظور، هیات وزیران، هر ساله در بهمن ماه اقدام به برگزاری جلسه ای نموده و در جریان این جلسه، میزان قطعی عیدی کارمندان نیروهای مسلح را تعیین می نماید. تصمیم هیات وزیران، به صورت یک مصوبه منتشر شده و پس از ابلاغ به دستگاه های اجرایی لازم الاجرا خواهد بود.

در ادامه بخوانید: زمان واریز عیدی سال 1400











سوالات متداول


1- میزان عیدی کارمندان نیروهای مسلح در سال 1400 چقدر می باشد؟
میزان عیدی کارمندان نیروهای مسلح در سال 1400 یک میلیون و پانصد هزار تومان می باشد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.


2- نحوه تعیین عیدی کارمندان نیروهای مسلح برای سال 1400 به چه صورت است؟
نحوه تعیین عیدی کارمندان نیروهای مسلح برای سال 1400 به موجب قانون نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت با هیات وزیران است و در این مقاله به بررسی تکمیلی این موضوع پرداخته ایم.


3- تاریخ مشخص شدن قطعی میزان عیدی کارمندان نیروهای مسلح در سال 1400 چه زمانی است؟
تاریخ مشخص شدن قطعی میزان عیدی کارمندان نیروهای مسلح در سال 1400 بهمن ماه و پس از برگزاری جلسه هیات وزیران می باشد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

منبع : میزان عیدی کارمندان نیروهای مسلح
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/X81k
نظرتان را بنویسید