پاره شدن پرده بکارت دختران

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
در برخی از کشور ها و از جمله در ایران ، سالم بودن پرده بکارت نشان دهنده باکره بودن یک زن است و بررسی آن قبل از ازدواج معمولاً توسط پزشکی قانونی انجام می شود . گاهی از اوقات نیز داماد با دیدن خون بعد از اولین رابطه جنسی در شب عروسی مطمئن می شود که همسرش قبل از ازدواج رابطه جنسی نداشته است اما نکته مهم در اینجا این است که بعد از پاره شدن پرده بکارت دختران ، همیشه خون ریزی اتفاق نمی افتد .

مسئله ای که در مورد پرده بکارت وجود دارد این است که بسیاری از افراد نمی دانند واقعاً این عضو خاص بدن چیست و چه کار می کند . آیا پرده بکارت در طی رابطه جنسی پاره می شود ؟ آیا پنبه های قاعدگی به آن صدمه می زنند ؟ آیا کلاً از بین می رود ؟ برای روشن کردن حقایق در مورد پرده بکارت و همچنین چگونگی پاره شدن آن ، پیشنهاد می کنیم ادامه مقاله را بخوانید .


پرده بکارت چیست ؟

به صورت ساده ، پرده بکارت یک قطعه پوست نازک است که دهانه واژن را پوشانده است . شکل پرده بکارت در افراد مختلف ، متفاوت بوده اما به ندرت کل دهانه واژن را می پوشاند . معمولاً به طور طبیعی سوراخی بزرگ بر روی این پرده وجود دارد که باعث می شود خون قاعدگی و ترشحات طبیعی بدن بیرون رفته و همچنین پنبه های قاعدگی قابل استفاده شوند .

در برخی از اوقات ، زنان با بافت کمی از پرده بکارت به دنیا می آیند که بعد از مدتی این بافت کم هم از بین می رود به طوری که انگار هیچ وقت وجود نداشته است . برخی از افراد نیز دارای پرده حلقوی و ارتجاعی بوده به صورتی که پرده بکارت به صورت یک حلقه دور دهانه واژن قرار گرفته است . این تنوع در شکل پرده های بکارت کاملاً طبیعی بوده و اگر افراد می خواهند از نوع پرده بکارت خود اطلاعات کسب کنند ، لازم است به متخصص زنان مراجعه کنند .


 
پاره شدن پرده بکارت به چه معناست ؟

از آنجایی که تفاوت های آناتومیک در پرده بکارت زن بسیار متنوع است و این پرده می تواند کل واژن یا بخشی از آن را پوشانده باشد فعالیت های مختلفی نیز می توانند باعث پاره شدن آن شوند . ورزش کردن ، استفاده از پنبه قاعدگی یا هر فعالیتی که در آن کشش وجود داشته باشد می تواند منجر به پاره شدن پرده بکارت شود .

این پاره شدن ، در بیشتر موارد در اثر اولین رابطه جنسی واژینال در زن اتفاق می افتاد اما دوچرخه سواری و ورزش کردن هم می تواند باعث پاره شدن آن شود . اگرچه ممکن است این اتفاق تکان دهنده باشد اما در واقع خطرناک نیست ، هرچند اگر پرده بکارت پاره شود دیگر رشد نمی کند .



 
چه چیزهایی باعث پاره شدن پرده بکارت می شود ؟

موارد بسیاری وجود دارد که می تواند باعث پاره شدن یا ساییدگی پرده بکارت شود . به عنوان مثال برخی از فعالیت های بدنی و ورزش می توانند این غشاء را کشیده و باعث نازک شدن آن شوند . این موارد شامل اسب سواری ، دوچرخه سواری ، بالا رفتن از درختان ، ورزش های بامانع ، ژیمناستیک و رقص هستند .

همچنین پرده بکارت می تواند به غیر از رابطه جنسی ، با اشکال غیر جنسی دخول نیز پاره شود از جمله استفاده از پنبه قاعدگی یا کاپ های قاعدگی ، آزمایش پاپ اسمیر ( Pap smear ) و سونوگرافی واژینال . گاهی اوقات با پاره شدن پرده بکارت خون ریزی اتفاق می افتد که میزان خون آن در هر فرد متفاوت است .



 
علائم و نشانه های پاره شدن پرده بکارت چیست ؟

در بسیاری از موارد مشاهده می کنیم که خون ریزی بعد از اولین رابطه جنسی یا وارد کردن چیزی به واژن را نشانه پاره شدن پرده واژن می دانند در صورتی که این امر همیشه علامتی قابل اعتماد نیست .

علائم و نشانه های پاره شدن پرده بکارت کاملاً در هر فرد متفاوت است . برخی از افراد بعد از پاره شدن پرده ، درد دارند برخی نه و بعضی از آن ها خون ریزی دارند و برخی نه . بنابراین تنها راه فهمیدن سالم بودن یا نبودن پرده بکارت ، مراجعه به متخصص زنان است .
 
آیا پاره شدن پرده بکارت درد دارد ؟

تجربه این اتفاق می تواند برای هر کسی متفاوت باشد و این امر بر اساس چند عامل از جمله اندازه ، میزان بافت پرده و روش پاره شدن آن متفاوت است . برخی از زنان ، ممکن است اصلاً متوجه آن نشده اما برخی از زنان می فهمند چه اتفاقی افتاده است . عامل معمول پاره شدن پرده بکارت ، اولین رابطه جنسی است که می تواند منجر به درد یا خون ریزی شده اما این مسئله ممکن است ناشی از تنش و همچنین لیز نشدن کافی واژن نیز باشد .

خانم ها لازم نیست خیلی نگران درد و خون ریزی بعد از پاره شدن پرده بکارت باشند چون چه از طریق ورزش اتفاق افتاده باشد و چه از طریق استفاده از پنبه قاعدگی یا رابطه جنسی ، این درد و خون ریزی در بسیاری از مواقع ، کوتاه مدت و قابل مدیریت است . در موارد بسیار کمی ممکن است برخی از زنان نوعی از پرده بکارت را داشته باشند که با دخول پاره نمی شود . در این صورت نیاز به مراجعه به متخصص زنان و زایمان وجود دارد تا جراحی انجام شود .

آیا درد اولین رابطه جنسی ناشی از پاره شدن پرده بکارت است ؟

دلایل زیادی برای درد اولین رابطه جنسی وجود دارد که ممکن است ارتباطی به پرده بکارت نداشته باشد . ممکن است اضطراب داشته باشید و ماهیچه های شما دچار تنش باشند که این مسئله باعث تنگ تر شدن واژن و سخت شدن ارتباط جنسی می شود . همچنین اگر قبل از دخول ، به اندازه کافی تحریک نشده باشید ممکن است واژن شما به اندازه کافی خیس نشده باشد .  گاهی اوقات خشک بودن واژن به دلیل مشکلات پزشکی و یا استفاده از داروهای خاص است .

عفونت ادراری و یا دردهای زمینه ای دیگر نیز می توانند باعث درد اولین رابطه جنسی شوند . همچنین ممکن است به کاندوم یا ماده لیز کننده ای که استفاده کرده اید حساسیت داشته باشید . در هر صورت همه این موارد قابل پیشگیری و درمان است .  

 
آیا هنگام از بین رفتن پرده بکارت ، امکان بارداری وجود دارد ؟

بله ، هر گاه مایع منی یا پیشاب وارد واژن شود ، بارداری می تواند اتفاق بیفتد ، چه اولین رابطه جنسی باشد چه صدمین بار . بارداری حتی می تواند در زمانی که منی نزدیک بخش بیرونی آلت تناسلی زن ریخته شده است نیز اتفاق بیفتد . به یاد داشته باشید که برای حامله شدن فقط یک اسپرم کوچک لازم است .

به همین دلیل ، بسیاری از افراد در هر بار رابطه جنسی از روش های پیشگیری از بارداری و کاندوم استفاده می کنند . استفاده از کاندوم از ابتلا به بیماری های مقاربتی نیز پیشگیری می کند .



 جمع بندی

همانطور که تا اینجا مطالعه کردید ، پاره شدن پرده بکارت می تواند در اثر عوامل مختلفی اتفاق بیفتد و خون ریزی نداشتن زن بعد از اولین رابطه جنسی نشانه باکره نبودن زن نیست ، در واقع علائم و نشانه های پاره شدن پرده بکارت در هر فرد متفاوت است . در این زمینه ، پزشکی قانونی تنها مرجع معتبر برای آگاهی از بکارت زن است . از سوی دیگر ، لازم است خانم ها بدانند درد و خون ریزی ناشی از پاره شدن پرده بکارت به هیچ وجه عامل نگرانی نبوده و معمولاً به صورت کوتاه مدت اتفاق می افتد .

نکته ای که لازم است در اینجا به آن توجه شود چگونگی انجام صحیح رابطه جنسی است تا همسران بیشترین لذت را از رابطه برده و استرس کمتری نیز در این زمینه وجود داشته باشد . اگر می خواهید در مورد نحوه صحیح انجام رابطه جنسی اطلاعات بیشتری کسب کنید در ادامه و بر روی لینک زیر کلیک کنید .





سوالات متداول

1- نشانه های پاره شدن پرده بکارت چیست ؟

علائم و نشانه های پاره شدن پرده بکارت در هر فرد متفاوت است . برخی از افراد بعد از پاره شدن پرده ، درد دارند برخی نه و بعضی از آن ها خون ریزی دارند و برخی نه . برای آگاهی از جزئیات بیشتر می توانید مقاله را مطالعه کنید .


2- چه چیزهایی باعث پاره شدن پرده بکارت می شود ؟

علاوه بر رابطه جنسی واژینال ، فعالیت های بدنی و همچنین آزمایش پاپ اسمیر می توانند باعث پاره شدن پرده بکارت شوند که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .


3- آیا پاره شدن پرده بکارت درد دارد ؟

تجربه این مسئله برای هر کسی متفاوت بوده و درد اولین رابطه جنسی ناشی از عوامل بسیار زیادی است که به جزئیات آن ها در مقاله بیشتر پرداخته شده است .


منبع : پاره شدن پرده بکارت دختران
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/q4zD
نظرتان را بنویسید