اطلاعات بیشتر درباره کنکور

اطلاعات بیشتر درباره کنکور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

تراز لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان
دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از آزمون سراسری هر پنج گروه آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان گزینش می شوند اما رشته های ارائه شده برای هر گروه ازمایشی و همچنین تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان در هر یک از رشته ها متفاوت است که همین متفاوت بودن ظرفیت ها موجب می شود که شانس قبولی داوطلبان در هر یک از رشته ها نیز کمتر یا بیشتر باشد ، در واقع هر چقدر که ظرفیت رشته ای بیشتر باشد به همان نسبت نیز شانس قبولی داوطلب بهتر می شود و بالعکس در صورت کم بودن ظرفیت یک رشته ، تنها داوطلبی با رتبه و تراز بهتر شانس دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و پذیرش خواهند داشت.
حداقل تراز لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان ، تراز 6500 در زیر گروه مربوطه است و داوطلبانی که تراز کمتر از 6500 کسب کنند ، مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان نخواهند بود.
مرتبط بخوانید : تراز کنکور از چند است – تراز کنکور از چه عددی محاسبه می شود

تراز 6500 معادل چه رتبه ای است
ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که تراز 6500 معادل چه رتبه ای است و برای کسب این تراز در هر درس حداقل باید چه درصد دروسی را کسب کنیم ؟ در این خصوص لازم است بدانید که تراز 6500 در رشته های تجربی ، انسانی ، هنر ، ریاضی و زبان رتبه های متفاوتی را شامل می شود و نمی توان به صورت قطعی این موضوع را بررسی کرد چرا که سهمیه های کنکور سراسری متعدد هستند و داوطلب باید با توجه به سهمیه کنکور خود ، رتبه معادل تراز 6500 را بررسی کند.
شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه تراز و رتبه قبولی رشته های مختلف دانشگاه فرهنگیان و اطلاع از درصد دروس لازم برای قبولی در هر یک از رشته ها ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

مرتبط بخوانید : چرا به مصاحبه فرهنگیان دعوت نشدم ؟

تراز لازم برای قبولی و دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
همانطور که بسیاری از شما می دانید ، شرایط دانشگاه فرهنگیان برای پذیرش دانشجو متفاوت تر از سایر دانشگاه ها است. این دانشگاه دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی را برای گزینش داوطلبان واجد شرایط در نظر گرفته است و علاقه مندان باید علاوه بر دارا بودن شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان و همچنین شرط معدل دانشگاه فرهنگیان ، در کنکور نیز رتبه و تراز مناسبی را کسب کنند تا شانس قبولی و دعوت به مصاحبه را داشته باشند.
پیش تر نیز گفته شد که حداقل تراز لازم برای دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، تراز 6500 است اما این بدین معنا نیست که هر داوطلبی که تراز 6500 و بیشتر داشت حتما به مصاحبه دعوت خواهد شد و باید ظرفیت رشته های دانشگاه فرهنگیان استان بومی را نیز در نظر گرفت. در واقع ، پردیس های دانشگاه فرهنگیان تهران و سایر استان ها با توجه به ظرفیتی که در هر رشته تربیت معلم دارند ، داوطلبان را به صورت چند برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت می کنند.
مرتبط بخوانید : اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

شانس پذیرش و دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان با تراز 9000 به بالا : 90 تا 100 درصد
شانس پذیرش و دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان با تراز 8500 تا 9000 : 90 درصد به بالا
شانس پذیرش و دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان با تراز 8000 تا 8500 : 70 تا 90 درصد
شانس قبولی و دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان با تراز 7500 تا 8000 : بیش از 50 درصد
شانس پذیرش و دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان با تراز 7200 تا 7500 : 25 تا 50 درصد
شانس قبولی و دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان با تراز 7000 تا 7200 : 10 تا 25 درصد
شانس پذیرش و دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان با  تراز 6500 تا 7000 : زیر 10 درصد
تاثیر سهمیه ایثارگران در تراز قبولی دانشگاه فرهنگیان
سهمیه ایثارگران تاثیری در کاهش یا افزایش تراز قبولی دانشگاه فرهنگیان ندارد و اگر دارای سهمیه ایثارگران هستید باید بتوانید حداقل تراز 6500 را به دست آورید تا مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان شوید. البته از آنجایی که 30 درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه به این سهمیه اختصاص یافته است ، می توان گفت دارندگان سهمیه ایثارگری شانس بیشتری برای دعوت به مصاحبه با تراز بالای 6500 دارند و در مصاحبه نیز امتیاز سهمیه ایثارگری برای آنها لحاظ می شود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/4Axn
نظرتان را بنویسید