کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم

کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم 1400 تنها برای داوطلبانی که موفق به قبولی در این آزمون نشده اند، صادر می شود. در این کارنامه جزئیاتی مانند درصد و نمره دانش آموز به طور کامل بیان شده که می تواند راهنمای مناسبی برای اطلاع از وضعیت دانش آموز باشد.



آزمون تیزهوشان در پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم برای ورود به مدارس سمپاد سراسر کشور، هر ساله برگزار می شود. دانش آموزان مستعد بسیاری به هدف ورود به این مدارس در آزمون تیزهوشان شرکت می کنند. نتایج آزمون تیزهوشان معمولا بین 4 تا 6 هفته پس از برگزاری آزمون ورودی سمپاد، به صورت اینترنتی و از طریق سامانه مدارس استعدادهای درخشان اعلام می شود. دریافت نتایج و مشاهده کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم یکی از دغدغه دانش آموزان شرکت کننده در آزمون ورودی سمپاد پس از برگزاری این آزمون می باشد.

با انتشار نتایج آزمون تیزهوشان، دانش آموزان پذیرفته شده، از وضعیت قبولی و مدرسه محل پذیرش اطلاع پیدا می کنند. اما دانش آموزانی که در این آزمون پذیرفته نشده اند، حدود یک هفته پس از اعلام نتایج می توانند با دریافت کارنامه عدم قبولی یا کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم خود از درصدهای هر درس، نمره آزمون خود و نمره ازمون داوطلب قبول شده در هر یک از اولویت های خود مطلع شوند.

با توجه به اهمیت بررسی جزئیات کارنامه تیزهوشان و امکان اعتراض به نتیجه با استفاده از این کارنامه، در ادامه این مقاله توضیحات جامعی در خصوص زمان و نحوه دریافت کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم 1400 و نحوه اعتراض با استفاده از کارنامه مذکور پرداخته ایم.



زمان انتشار کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم 1400
در صورت برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 در تاریخ مقرر یعنی 20 خرداد ماه، نتایج آن 4 الی 6 هفته پس از تاریخ برگزاری ازمون اعلام خواهد شد. با اعلام نتایج آزمون تیزهوشان وضعیت قبولی یا عدم قبولی دانش آموزان شرکت کننده در این آزمون مشخص می شود. آن دسته از دانش آموزانی که در این آزمون قبول نشده اند، یک هفته پس از اعلام نتایج می توانند به سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان به نشانی hoosh.medu.ir مراجعه کرده و کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم 1400 را که با عنوان کارنامه عدم قبولی نیز نامبرده می شود، مشاهده نمایند.



داوطلبانی که پذیرفته نشده اند، لازم است نسبت به دریافت کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم خود و بررسی دقیق تمامی قسمت های آن، در اولین فرصت اقدام کنند. علت اهمیت این موضوع، از آنجایی است که معمولا بسیاری از افرادی که در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان پذیرفته نشده اند، نسبت به نتایج دریافتی و تراز و نمرات کلی خود اعتراض خواهند داشت. به همین دلیل بهتر است پیش از ثبت هرگونه اعتراض در سامانه مربوطه، کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم خود را دریافت و قسمت های مختلف آن را با دقت بررسی کنند.



پس از این بررسی، در صورت نیاز می توانند اعتراض دقیق تری نسبت به هر قسمت از کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم خود را در سامانه مربوط به آزمون های مدارس استعداد درخشان ثبت کنند. هنوز تاریخ دقیقی برای اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1400، مشخص نشده است. اما پیش بینی می شود که مانند سال های گذشته، 4 الی 6 هفته بعد از برگزاری آزمون، نتایج اعلام شده و یک هفته پس از این تاریخ نیز، کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم برای داوطلبان پذیرفته نشده منتشر شود. پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام مدارس تیزهوشان هیوا باشید تا به محض مشخص شدن زمان انتشار کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم 1400 مطلع شوید.





به محض مشخص شدن زمان انتشار کارنامه تیزهشان ششم به هفتم 1400، تاریخ دقیق در این قسمت اعلام می گردد.



بیشتر بخوانید: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم





نحوه دریافت کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم 1400
همانطور که گفته شد، کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم 1400 معمولا یک هفته پس از اعلام نتایج پذیرفته شدگان، منتشر خواهد شد. از آنجایی که بررسی این کارنامه برای ثبت هرگونه اعتراض ضروری است، لازم است تا داوطلبان پذیرفته نشده، در اولین فرصت نسبت به دریافت کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم خود اقدام کنند. در ادامه راهنمای تصویری دریافت کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم 1400 قرار داده شده است:



راهنمای تصویری نحوه دریافت کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم 1400



برای این منظور ابتدا باید آدرس سایت آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به نشانی hoosh.medu.ir را در مرورگر خود وارد کنید. صفحه باز شده، صفحه اصلی سامانه ثبت نام تیزهوشان پایه هفتم است که دو کادر برای درج کدملی و رمز عبور همگام در آن وجود دارد. در این دو کادر اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و بر روی ورود کلیک کنید.







پس از کلیک بر روی گزینه "دریافت کارنامه"، کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم شما برایتان نمایش داده می شود. دقت کنید که دریافت کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم برای بررسی و ثبت اعتراض و نتیجه گیری بهتر، بسیار ضروری است و باید در اسرع وقت نسبت به دریافت آن اقدام کنید. 







رمز ورود همگام، از طریق مدیر مدرسه محل تحصیل در اختیار شما قرار می گیرد. برای این منظور می توانید با مراجعه حضوری به مدرسه و یا تماس تلفنی با مدیر خود، این رمز را دریافت کنید. در صورتی که رمز ورود را در اختیار ندارید و یا آن را فراموش کرده اید، با کلیک بر روی گزینه "رمز ورود را نمیدانم!" صفحه ای مطابق تصویر پایین باز می شود که با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، رمز جدید به شماره تلفن شما پیامک شده و می توانید وارد سامانه شوید.







در صورتی که در زمان ثبت نام، هیچ مدرسه ای را به عنوان اولویت محل تحصیل انتخاب نکرده باشید، صفحه ای مطابق شکل زیر برای شما نمایش داده خواهد شد.









تصاویر مربوط به سال گذشته می باشد، به محض فعال شدن لینک دریافت کارنامه مدارس تیزهوشان 1400، لینک مستقیم جهت دریافت در این مقاله قرار داده شده و تصاویر بروز رسانی می گردد.



بیشتر بخوانید: اسامی قبول شدگان آزمون تیزهوشان









توضیحات کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم 1400
داوطلبانی که در آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم 1400، پذیرفته نشده اند، لازم است تا در اسرع وقت نسبت به دریافت کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم خود اقدام کنند. پس از دریافت این کارنامه می بایست تک تک قسمت های آن به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه، یک نمونه از کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم را با هم بررسی خواهیم کرد.







تصویر بالا، یک نمونه کارنامه عدم قبولی هفتم یا کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم است. در این کارنامه بخش های مختلفی مانند نمره آزمون، امتیاز کل داوطلب، امتیاز کل آخرین داوطلب پذیرفته شده، تعداد سوالات صحیح، تعداد سوالات غلط، اعداد سوالات بدون پاسخ و اولویت های انتخابی وجود دارد که در ادامه در مورد هر یک توضیح خواهیم داد.



نمره آزمون: این نمره بیانگر کل امتیاز کسب شده توسط دانش آموز در آزمون ورودی مدارس سمپاد است.



امتیاز کل داوطلب: این امتیاز همان نمره آزمون کسب شده توسط دانش آموز است.



امتیاز کل آخرین داوطلب پذیرفته شده: با توجه به مدرسه ای که دانش آموز به عنوان اولویت انتخابی خود در زمان ثبت نام، به سامانه آزمون استعداد های درخشان اعلام کرده است، نمره آخرین داوطلب پذیرفته شده متغیر خواهد بود. این نمره، همان امتیاز آخرین فردی است که در آن مدرسه قبول شده است.



تعداد سوالات صحیح: بیانگر تعداد سوالاتی می باشد که دانش آموز به آنها پاسخ صحیحی داده است.



تعداد سوالات غلط: بیانگر تعداد سوالاتی است که دانش آموز به آنها پاسخ غلط داده است. شایان ذکر است که آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان، دارای نمره منفی است و پاسخگویی غلط به سوالات، باعث کسر امتیاز کل داوطلب و پایین آمدن نمره آزمون وی خواهد شد.



تعداد سوالات بدون پاسخ: این قسمت بیانگر سوالاتی است که داوطلب به آنها پاسخ نداده است.



اولویت های انتخابی: در زمان ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان، هر داوطلب می توانید 3 مدرسه را به عنوان اولویت های محل تحصیل انتخاب کند و در صورتی که نمره قبولی لازم برای تحصیل در این مدارس را کسب کند، می تواند وارد این مدارس شود. اسامی این مدارس در قالب اولویت های اول تا سوم، در کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم داوطلب نمایش داده می شود.



آن دسته از دانش آموزانی که موفق به قبولی در مدارس تیزهوشان نشده اند، با مطالعه مقاله زیر می توانند از جزئیات ثبت نام سایر مدارس مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: جزئیات ثبت نام مدارس







اعتراض به کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم
داوطلبانی که در آزمون ورودی سمپاد پایه هفتم پذیرفته نشده اند، می توانند پس از دریافت کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم و بررسی دقیق آن، در صورت نیاز نسبت به ثبت اعتراض به کارنامه تیزهوشان هفتم، در سامانه ثبت نام آزمون های مدارس استعدادهای درخشان اقدام کنند. به این منظور می بایست پس از ورود به سامانه آزمون های مدارس استعدادهای درخشان به آدرس hoosh.medu.ir، بر روی قسمت "مدیریت " کلیک کرده و فرم تجدیدنظر را پر کنند.







در فرم تجدید نظر که نمونه ای از آن را در زیر مشاهده می کنید، 2 بخش وجود دارد. بخش اول فرم، شامل قسمت هایی مانند مطابقت نداشتن تعداد پاسخ های صحیح، نزده و غلط مندرج در کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم، خطا در محاسبه نمره کل آزمون و مطابقت نداشتن اولویت های مندرج در کارنامه با اولویت های درج شده در کارت ورود به جلسه آزمون مدارس تیزهوشان است.









قسمت دوم این فرم، مربوط به بخش هایی مانند اعمال نشدن ضوابط خاص یا سایر موارد مخل در آزمون است. در هر بخش شما باید دلایل منطقی و قابل قبول خود را حداکثر در 3 الی 4 خط توضیح دهید. پس از ثبت دلایل و انتخاب نوع اعتراض، بر روی گزینه " ذخیره " کلیک کرده تا اعتراض شما ثبت شود.



پس از این کار، کد رهگیری برای پیگیری نتیجه اعتراض در اختیار شما قرار می گیرد که لازم است آن را در جایی یادداشت کنید. توجه داشته باشید که اعتراض به کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم، صرفا یک مرتبه امکان پذیر خواهد بود. بنابراین پس از مطالعه دقیق قسمت های مختلف کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم خود و آماده کردن دقیق علل اعتراض، نسبت به ثبت آن در سامانه ثبت نام آزمون های ورودی مدارس سمپاد اقدام کنید. نتیجه این اعتراضات، بین 2 الی 3 هفته پس از اتمام مهلت ثبت اعتراضات، اعلام خواهد شد.







کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده اند تا اطلاعات شما را در خصوص مشاهده و بررسی کانامه تیزهوشان ششم به هفتم راهنمایی کنند. راه ارتباطی شما با کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره استفاده از خدمات تلفنی می باشد.

در ادامه بخوانید: اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان



سوالات متداول


1- دریافت کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم در چه تاریخی امکان پذیر می باشد؟
این کارنامه معمولا 6 هفته بعد از برگزاری آزمون تیزهوشان منتشر می شود، به محض مشخص شدن زمان دقیق اطلاع رسانی های لازم از طریق متن مقاله صورت می گیرد.




2- کارنامه تیزهوشان پایه هفتم برای تمامی داوطلبان صادر می گردد؟
همانطور که در متن مقاله توضیح داده شده است، کارنامه تیزهوشان هفتم صرفا برای دانش آموزانی که موفق به قبولی در این آزمون نشده اند، صادر می گردد.




3- آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم وجود دارد؟
معمولا چند روز پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان، امکان اعتراض به نتایج از طریق سامانه تیزهوشان فراهم می گردد البته در متن مقاله به طور کامل در این خصوص توضیح داده شده است.

منبع : کارنامه تیزهوشان ششم به هفتم
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/mDwp
نظرتان را بنویسید