اگر دانشگاه آزاد قبول شوم و نروم

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دلایل مختلفی وجود دارند که سبب پشیمانی افراد از ثبت نام در دانشگاه می ‎شوند. توصیه می‌ شود پیش از این که هر اقدامی برای انصراف از دانشگاه آزاد انجام دهید، از خود بپرسید اگر دانشگاه آزاد قبول شوم و نرم چه اتفاقی خواهد افتاد و در واقع تمامی جوانب را پذیرا بوده و سپس اقدام به انصراف کنید.



تلاش بیشتر افراد در حین مطالعه منابع کنکور و آماده کردن خود برای شرکت در این امتحان بزرگ سراسری این است که در رشته مورد علاقه خود در دانشگاهی خوب قبول شده و تحصیل خود را آغاز کنند. سوالی که برای اکثر داوطلبان پیش می‌آید این است که اگر دانشگاه آزاد قبول شوم و نرم چه اتفاقی می‌ افتد؟ آیا از کنکور سال بعد محروم می شوم؟

هر یک از داوطلبان در صورتی که پذیرش دانشگاه آزاد را برای تحصیل در رشته مورد نظر خود نگیرند، می‌ توانند از ثبت نام در دانشگاه خودداری کرده و یا با ثبت نام و سپس مرخصی گرفتن از دانشگاه، خود را برای شرکت در کنکور سال آینده و تحصیل در رشته مورد نظرشان آماده کنند. برای آشنایی بیشتر قصد داریم در ادامه مقاله به بررسی پاسخ سوال اگر دانشگاه آزاد قبول شوم و نروم چه می شود بپردازیم.



اگر دانشگاه آزاد قبول شوم و نروم
یکی از بزرگ‌ ترین اهداف زندگی هر یک از افراد، تحصیل در رشته و دانشگاه مورد علاقه‌ شان می‌ باشد؛ به واقع تمام تلاش افراد در طول زندگی، دست پیدا کردن به این هدف بزرگ است. به همین علت کنکور سراسری یکی از مهم‌ ترین و چالش برانگیزترین آزمون‌ ها در زندگی هر یک از افراد به شمار می‌ آید. شاید اخذ پذیرش دانشگاه‌ های سراسری چالش برانگیز و سخت باشد، اما موضوعی که واضح است این است که افراد برای اخذ پذیرش دانشگاه‌ های آزاد، مسیری آسان‌ تر پیش رو دارند و می‌ توانند خیلی ساده‌ تر برای تحصیل در این دانشگاه‌ ها در هر نقطه از کشور اقدام کنند.



هر یک از داوطلبانی که پس از اعلام نتایج کنکور برای تحصیل در دانشگاه آزاد اقدام کرده و با این هدف انتخاب رشته می‌ کنند، پس از منتشر شدن نتایج حاصل از انتخاب رشته دانشگاه آزاد ممکن است به هر دلیلی تمایل به رفتن به دانشگاه را نداشته باشند و از تصمیم خود پشیمان شوند. این عدم تمایل ممکن است به رشته و یا محل و شهر دانشگاه مورد نظر ربط پیدا کند و افراد را از ادامه تحصیل باز دارد.



همچنین این امکان وجود دارد که افراد به شرکت مجدد در کنکور تمایل پیدا کرده و به دلیل محدودیت‌ های اعمال شده توسط سازمان سنجش، آگاهی لازم را از این که دقیقا باید چه اقدامی انجام شود نداشته باشند. شهریه بالایی که برای تحصیل در دانشگاه آزاد باید پرداخته شود، از دلایل دیگری است که باعث پشیمانی افراد از ثبت نام در این دانشگاه‌ ها می‌ شود.



حال سوال اصلی این افراد این است که اگر دانشگاه آزاد قبول شوم و نرم، چه اتفاقی خواهد افتاد و باید چه اقداماتی انجام شود؟ در واقع سوال اصلی این است که در صورت نرفتن به دانشگاه آزاد پس از اخذ پذیرش، چه محرومیت یا محدودیتی گریبان گیر آن‌ ها می‌ شود؟







اگر هر یک از داوطلبان و شرکت کنندگان در آزمون سراسری کنکور بعد از اخذ پذیرش دانشگاه آزاد به هر دلیل از ثبت نام کردن در این دانشگاه خودداری کنند، هیچ محرومیتی گریبان گیر آن‌ ها نخواهد شد و محدودیت خاصی برای شرکت در دوره بعدی آزمون سراسری نخواهند داشت و در صورت تمایل می‌ توانند از فرصت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در رشته مورد نظر خود به آسانی و به دور از هر گونه مشکل خاصی بهره ببرند.



اگر برای ثبت نام اقدام کرده و مراحل لازم را پشت سر گذاشته‌ اید اما از رفتن به دانشگاه خودداری کرده باشید، لازم است برای انصراف دادن از دانشگاه اقدام کنید و در این صورت مشمول پرداخت جریمه انصراف از دانشگاه آزاد خواهید بود. در صورتی که در جهت ثبت نام در دانشگاه‌ های سراسری کشور از دانشگاه آزاد انصراف داده باشید، لازم است نصف شهریه ثابتی که در ترم‌ های آینده باید پرداخته شود را بپردازید؛ اما با ثبت نام دوباره در یکی دیگر از دانشگاه‌ های آزاد، مشمول پرداخت هیچ جریمه‌ ای نخواهید بود.



توصیه می‌ شود پیش از این که هر اقدامی برای انصراف از دانشگاه آزاد انجام دهید، از خود بپرسید اگر دانشگاه آزاد قبول شوم و نرم چه اتفاقی خواهد افتاد و در واقع تمامی جوانب را پذیرا بوده و سپس اقدام کنید.



بیشتر بخوانید: با رتبه خوب دانشگاه آزاد شرکت کنم؟





مشاوره انتخاب رشته اصولی دانشگاه آزاد
برای تحصیل در بهترین شرایط و برای این که پس از مشاهده نتایج انتخاب رشته رضایت کافی را داشته باشید، مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای شما واجب خواهد بود. در سالیان گذشته بر عکس الان انتخاب رشته دانشگاه‌ های سراسری و آزاد به شکل جداگانه انجام می‌ شد، به همین علت در نظر داشتن یک سری نکات برای انتخاب رشته درست بسیار واجب و ضروری است.



برای انتخاب رشته درست و اصولی دانشگاه آزاد، باید به عوامل مختلفی توجه داشته باشید. از جمله این عوامل هزینه پرداختی به عنوان شهریه دانشگاه آزاد است؛ میزان هزینه تحصیل در دانشگاه آزاد زیاد است، در نتیجه باید انتخاب رشته خود را به شکل دقیق انجام دهید تا پس از آگاهی از نتایج انتخاب رشته، نتیجه‌ ای که می‌ گیرید رضایت بخش باشد.



مسافت و فاصله محل دانشگاه با محل زندگی شما، مورد مهم دیگری است که در حین انتخاب رشته باید مورد توجه قرار گیرد؛ در صورتی که شرایط لازم را برای رفتن به دانشگاهی دور از محل زندگی خود ندارید، لازم است در حین انتخاب رشته دقت لازم را به خرج دهید تا بتوانید پذیرش نزدیک‌ ترین دانشگاه را دریافت کنید.





موارد مهم دیگری همچون علاقه به رشته تحصیلی، رنکینگ علمی دانشگاه و میزان اعتبار آن در بین دانشگاه‌ های برتر و در آخر توجه به بازار کار و آینده رشته تحصیلی مورد نظر، از تمامی مواردی است که برای انتخاب رشته اصولی دانشگاه آزاد باید مد نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: در انتخاب رشته کنکور تراز مهمه یا رتبه؟









در صورتی که پس از مشخص شدن نتایج اولیه کنکور مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده‌ اید، حتما برای انتخاب رشته این دانشگاه و اخذ پذیرش رشته مورد علاقه خود اقدام کرده و شانس خود را امتحان کنید. اما در صورتی که تمایلی به شروع تحصیل در رشته محل قبولی خود ندارید، بهتر است دست نگه داشته و از ثبت نام خودداری کنید.



به طور خلاصه برای انتخاب رشته به شکل اصولی، لازم است از تمامی شرایط آگاهی داشته باشید، از میزان شهریه برای تحصیل در این دانشگاه مطلع باشید، به علایق و استعداد خود برای انتخاب یک رشته خاص توجه کنید و رشته‌ ای را انتخاب کنید که از توانایی‌ های لازم برای تحصیل در آن برخوردار هستید و به طور کلی با مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد، درست‌ ترین تصمیم را بگیرید.



کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص پاسخ به سوال آیا دانشگاه آزاد قبول شدم بروم را در اختیار متقاضیان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرامی هیوا می توانید از آخرین اخبار مرتبط با این حوزه مطلع شوید.



در ادامه بخوانید: اگر دانشگاه سراسری قبول شوم و نرم









سوالات متداول


1- اگر دانشگاه آزاد قبول شوم و نرم چه می شود ؟
داوطلبان پذیرفته شده در صورت قبولی در دانشگاه آزاد و انصراف از آن دچار محرومیت نشده و امکان تحصیل مجدد را خواهند داشت. برای مطالعه جزئیات به متن مقاله مراجعه کنید.




2- جریمه انصراف از دانشگاه آزاد چقدر است ؟
با توجه به شهریه دانشگاه آزاد که وجه قابل توجهی است، جریمه انصراف از تحصیل آن نیز تقریبا زیاد بوده که در متن مقاله به آن اشاره شده است.




3- آیا امکان انصراف از دانشگاه آزاد و شرکت در پذیرش رشته های بدون کنکور آزاد وجود دارد ؟
بله، پذیرفته شدگان در صورت انصراف از دانشگاه آزاد باز هم می توانند در سایر کد رشته های با آزمون و بدون آزمون آن ادامه تحصیل دهند.

منبع : اگر دانشگاه آزاد قبول شوم و نروم
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vPpm
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر