شهریه مدارس نمونه دولتی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانش آموزان پذیرفته شده در مدارس نمونه دولتی 1400 - 1401​ برای ثبت نام در این مدارس ملزم به پرداخت شهریه می باشند . شهریه در نظر گرفته شده برای مدارس نمونه دولتی در شهر ها و استان های مختلف متفاوت می باشد .




دانش آموزانی که در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی 1400 - 1401 استان محل زندگی خود شرکت می کنند پس از دریافت نتایج و قبولی در آزمون اقدام به ثبت نام در مدرسه نمونه دولتی پذیرفته شده می نمایند .

از جمله شروط ثبت نام در مدارس نمونه دولتی 1400 - 1401 پرداخت شهریه تعیین شده توسط والدین دانش آموزان می باشد . میزان شهریه توسط آموزش و پرورش هر استان تعیین شده و برای استان های مختلف متفاوت خواهد بود .

در صورتی که شهریه مقرر شده توسط دانش آموزان پذیرفته شده در مدارس نمونه دولتی پرداخت نشود ثبت نام آن ها ملغی و غیر قابل قبول خواهد بود ، در نتیجه این طور برداشت می شود که دانش آموز از ثبت نام در مدارس نمونه دولتی منصرف شده و شخص دیگری از دانش آموزان پذیرفته شده آزمون نمونه دولتی 1400 - 1401 جایگزین آن فرد می شود .

به منظور ارائه جزئیات و اطلاعات بیشتر در مورد شهریه مدارس نمونه دولتی 1400 - 1401 در ادامه این مقاله تمامی موارد مربوط به نحوه پرداخت شهریه ، میزان شهریه نمونه دولتی هر استان و عوامل تاثیر گذار بر شهریه مدارس نمونه دولتی ​1400 - 1401 را بررسی کرده و به شرح آن ها می پردازیم .



نحوه پرداخت شهریه مدارس نمونه دولتی ​1400 - 1401
مدارس نمونه دولتی از جمله مدارسی هستند که مورد توجه و علاقه بسیاری از دانش آموزان و والدین آن ها می باشند . با وجود این که مدارس نمونه دولتی در رتبه ای پایین تر از مدارس تیز هوشان قرار دارند اما از نظر رتبه علمی و امکانات آموزشی در  شرایط بسیار مناسبی قرار داشته و متقاضیان زیادی نیز برای ثبت نام در این مدارس وجود دارند .

شرایط ثبت نام در مدارس نمونه دولتی از موارد و جزئیات مختلفی تشکیل شده است که یکی از این موارد پرداخت شهریه مدارس نمونه دولتی 1400 - 1401 می باشد . در برخی از مواقع با وجود این که دانش آموز در مدرسه نمونه دولتی پذیرفته شده است اما این امکان برای والدین و خانواده او وجود ندارد که شهریه تعیین شده را به طور کامل پرداخت نماید ، لذا برای شرایط های این چنینی راه حل هایی ارائه شده است که شامل موارد زیر می باشد :


 والدین می توانند در ابتدای سال تحصیلی نصف یا یک سوم مبلغ شهریه را پرداخت کرده و مابقی را به صورت اقساط به مدرسه نمونه دولتی پرداخت نمایند .

 والدین دانش آموز پذیرفته شده در مدارس نمونه دولتی با توجه به شرایط هر مدرسه می توانند مبلغ شهریه را به صورت ماهانه به مسئولین مدارس پرداخت نمایند .

 لازم به ذکر است که موارد عنوان شده بر عهده مسئولین مدارس بوده و با توجه به شرایط مدارس نمونه دولتی ​1400 - 1401 تعیین می شود لذا هر یک از شروط می توانند قابل تغییر و متفاوت باشند .



بیشتر بخوانید: سایت نمونه دولتی





میزان شهریه در نظر گرفته شده برای مدارس نمونه دولتی ​1400 - 1401
شرایط خانواده ها و دانش آموزان در هریک از استان های کشور با یکدیگر متفاوت است و در نتیجه میزان در آمد و اشتغال زایی در هر یک از این مناطق نیز دچار اختلاف و تغییر می باشد . بنابراین مقدار شهریه در نظر گرفته شده برای مدارس نمونه دولتی 1400 - 1401 هر استان با استانی دیگر متفاوت خواهد بود .

با وجود تمامی این عوامل اما شهریه تعیین شده برای مدارس نمونه دولتی نباید از یک میزان مشخصی کمتر یا بیشتر باشد لذا در این قسمت شهریه مصوب برای مدارس نمونه دولتی ​1400 - 1401 استان های کشور که مربوط به سال تحصیلی گذشته می باشد را شرح داده و بررسی می نماییم .





مقطع تحصیلی زمان آموزشی تعیین شده حداقل میزان شهریه حداکثر میزان شهریه
ابتدایی 31 ساعت 1/900/000 6/000/000
متوسطه اول 38 ساعت 3/000/000 7/000/000
متوسطه دوم 42 ساعت  4/000/000 9/500/00




مبالغ عنوان شده در جدول بالا مربوط به سال تحصیلی گذشته بوده و متغیر است . به محض تعیین شهریه مصوب مدارس نمونه دولتی برای سال تحصیلی 1400 - 1401مقادیر جدول به روز رسانی خواهند شد .



بیشتر بخوانید: شهریه مدارس غیرانتفاعی









عوامل تاثیر گذار بر تعیین شهریه مدارس نمونه دولتی 1400 - 1401
همان طور که ثبت نام آزمون های مدارس نمونه دولتی 1400 - 1401 در هر یک از استان ها مختلف بوده و در زمان یکسانی انجام نمی شود شهریه تعیین شده توسط آموزش و پرورش هر استان جهت ثبت نام در مدارس نمونه دولتی ​1400 - 1401 نیز متفاوت بود و به میزان متغیری مصوب می شود .

به منظور راهنمایی بهتر دانش آموزان و والدین آن ها در این بخش قصد داریم به ارائه توضیحاتی در رابطه با عوامل تاثیر گذار بر تعیین شهریه مدارس نمونه دولتی 1400 - 1401 بپردازیم . موارد عنوان شده عبارتند از :



  میزان امکانات مدارس نمونه دولتی 

 میزان در آمد مردم هر منطقه

 میزان ساعات آموزشی مدارس نمونه دولتی

 میزان شهریه مدارس غیر انتفاعی ( چرا که شهریه مدارس نمونه دولتی در هریک از مناطق یک دوم شهریه مدارس غیر انتفاعی همان منطقه می باشد . )



در ادامه بخوانید: شهریه مدارس تیزهوشان







 در صورت داشتن هر گونه سوال درباره شهریه مدارس نمونه دولتی ​1400 - 1401 می توانید از طریق خدمات تلفنی مشاوره تحصیلی هیوا با کارشناسان با تجربه ما ارتباط برقرار کنید . در ضمن توصیه می شود برای دریافت به موقع اخبار و اطلاعیه ای مدارس مختلف در کانال تلگرام مدارس عضو باشید و یا پیج اینستاگرام مدارس را دنبال کنید . 




سوالات متداول


1- میزان شهریه مدارس نمونه دولتی چقدر است ؟
با توجه به موارد ذکر شده در این مقاله شریه مدارس نمونه دولتی در هر منطقه متفاوت است اما حداق و داکثر میزان آن ها توسط وزارت آموزش و پرورش تعیین می شود که جزئیات آن در مقاله بالا عنوان شده است .




2- عوامل موثر بر تعیین میزان شهریه مدارس نمونه دولتی چه مواردی هستند ؟
تمامی عوامل موثر در تعیین شهریه مدارس نمونه دولتی در مقاله فوق ذکر شده است .




3- نحوه پرداخت شهریه مدارس نمونه دولتی به چه صورتی است ؟
تمامی موارد مربوط به نحوه پرداخت شهریه مدارس نمونه دولتی در این مقاله شرح داده شده است .

منبع : شهریه مدارس نمونه دولتی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qy7y
نظرتان را بنویسید