پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبان علاقمند به ادامه تحصیل در دانشگاه می توانند از طریق پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1400 اقدام به ثبت نام در رشته مورد علاقه و دانشگاه مورد نظر خود نمایند. متقاضیان این نو ع از پذیرش ، قبل از ثبت نام می بایست از شرایط و مدارک لازم جهت پذیرش مطلع شده و در زمان پذیرش بدون کنکور دانشگاه ازاد 1400 اقدام به تکمیل فرم ثبت نام خود نمایند.




امروزه دانشگاه آزاد به عنوان یکی از دانشگاه های معتبر با رتبه علمی بالا شناخته شده است. چندین سالی است که این دانشگاه علاوه بر پذیرش براساس کنکور سراسری اقدام به پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در تعداد زیادی از رشته و دانشگاه های خود در سراسر کشور می کند.

پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد سالی دو بار در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته انجام می شود. از آنجایی که پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1400، برای تمامی رشته ها نیست بنابراین داوطلبان می بایست قبل از هر اقدامی با لیست رشته هایی که در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1400 قرار داده شده اند، آشنایی داشته و سپس اقدام به ثبت نام نمایند.

به دلیل وجود ابهاماتی در خصوص پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1400، در ادامه این مقاله توضیحات جامعی در خصوص زمان، نحوه، شرایط و مدارک لازم جهت پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه ازاد 1400 ارائه شده است.



زمان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1400
دانشگاه آزاد هر ساله امکانی را برای آن دسته از داوطلبانی که موفق به قبولی در دانشگاه های سراسر کشور در مقطع کارشناسی با آزمون نشده اند، فراهم می کند. این دسته از داوطلبان می توانند بدون استفاده از رتبه کنکور خود و تنها با سوابق تحصیلی یعنی معدل دیپلم خود، در دانشگاه آزاد ثبت نام نموده و در صورت قبولی در رشته انتخابی شان ادامه تحصیل دهند.



ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دوبار در سال و برای هر دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن انجام می شود. داوطلبان با توجه به زمان پذیرش نیمسال تحصیلی مورد نظرشان می توان به موقع برای ثبت نام اقدام نمایند. در ادامه زمان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی هر دو نیمسال مهر و بهمن ارائه شده است.







زمان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد برای ورودی مهر 1400



در حال حاضر زمان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1400، برای مقطع کارشناسی مشخص نشده است، اما پیش بینی می شود امسال نیز مانند سال گذشته پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی نیمسال اول از اوایل مرداد ماه آغاز شده و تا پایان شهریور امکان ثبت نام وجود داشته باشد.



زمان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد برای ورودی بهمن 1400



آن دسته از داوطلبانی که قصد ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد برای ورود بهمن را دارند، می توانند در زمان تعیین شده از سوی سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اقدام به ثبت نام نمایند. با توجه به اینکه در سال گذشته، افراد متقاضی می توانستند در دی ماه اقدام به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را انجام دهند، پیش بینی می شود در سال 1400 نیز از اوایل دی ماه شاهد پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1400 باشیم. پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگران بدون کنکور هیوا باشید تا به محض مشخص شدن زمان دقیق پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400 مطلع گردید.





به محض مشخص شدن زمان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد سال 1400، این مقاله بروزرسانی می شود



بیشتر بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد





نحوه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1400
داوطلبانی که قصد ثبت نام و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1400 را دارند، باید به سایت ثبت نام و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد مراجعه کرده و تمامی مراحل ثبت نامی خود را انجام دهند. پیش از شروع  ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1400، حتما دفترچه راهنمای ثبت نام را مطالعه کرده و سپس اقدام به ثبت نام در این سامانه نمایید. چرا که انتخاب کد رشته و محل دانشگاه بسیار اهمیت دارد. تمامی این موارد در دفترچه راهنمای ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1400 ذکر شده است.







داوطلبان پس از مطالعه دفترچه ثبت نام می توانند رشته های مورد نظر خود را انتخاب کرده، در نهایت وارد سایت ثبت نام شده و پس از پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ثبت نام خود را تکمیل نمایند. دقت کنید که لینک ثبت نام و خرید کارت اعتباری ثبت نام در این سامانه تنها زمان ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی فعال می باشد.



مراحل پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1400



مراجعه به سایت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی reg.azmoon.iau.ac.ir در زمان مقرر

مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

خرید کارت اعتباری از طریق سامانه مذکور

یادداشت کد رهگیری و سریال خرید کارت اعتباری

ورود به قسمت ثبت نام متقاضیان بر اساس سوابق تحصیلی و وارد کردن سریال کد رهگیری و کد ملی داوطلب

وارد کردن اطلاعات ثبت نام و کد رشته های مورد تقاضا





به محض آغاز پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1400، این مقاله بروز رسانی شده و راهنمای تصویری ثبت نام در این قسمت قرار داده می شود.



در کنار ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد می توانید شانس خود را در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری نیز امتحان کنید. برای اطلاع از جزئیات این ثبت نام مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می گردد.

بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور سراسری









شرایط پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1400
شرایط پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد می تواند هر سال متفاوت با سال های گذشته بوده و دستخوش تغییراتی شده باشد. بنابراین، داوطلبان می بایست در هر دوره از پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی این دانشگاه، دفترچه مربوطه را دانلود و آن را مطالعه نمایند. داوطلبان هنگام ثبت نام می بایست دارای شرایط عمومی و اختصاصی بیان شده در دفترچه ثبت نام باشند که این شرایط به شرح زیر می باشد:







شرایط عمومی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1400



اعتقاد به یکی از ادیان مورد تایید جمهوری اسلامی ایران

نداشتن هیچ گونه فساد اخلاقی

نداشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایان

عدم ممنوعیت برای ادامه تحصیل افراد در دانشگاه ها

برخوردار بودن از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی

اعتقاد به جمهوری اسلامی ایران



شرایط اختصاصی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1400



داشتن مدرک دیپلم نظام قدیم، نظام جدید و یا مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی

در صورتی که مدرک دیپلم نظام جدید حداکثر تا تاریخ 1400/06/31 اخذ شده باشد، فرد می تواند در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی نیمسال اول شرکت نماید. در غیر اینصورت می بایست در پذیرش نیمسال دوم شرکت کند.

آقایانی که دارای مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته هستند، در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه می توانند اقدام به ثبت نام  براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد نمایند.

افرادی که در یکی از مقاطع تحصیلی کاردانی یا کارشناسی تحصیل کرده و انصراف داده اند، در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه می توانند در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد شرکت نمایند.

از آنجایی که پذیرش داوطلبان بر اساس معدل تحصیلی آن ها انجام می شود، لازم است که افراد معدل دیپلم خود را به دقت در هنگام ثبت نام وارد نمایند. بدیهی است که اگر مغایرتی در معدل ثبت نامی و معدل مدرک دیپلم وجود داشته باشد، از ثبت نام فرد خودداری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد







مدارک لازم برای ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1400
افرادی که قصد پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1400 را دارند، باید قبل از ثبت نام نسبت به فراهم کردن مدارک زیر اقدام نمایند. لازم به ذکر است که برای ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1400 در مقطع کارشناسی تمامی مدارک مذکور برای ثبت در سامانه ثبت نام دانشجو در دانشگاه ازاد استفاده می گردد. این مدارک عبارتند از:

مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه
یک عکس پرسنلی 3 در 4 یا 6 در 4 که در سال جاری گرفته شده باشد.
آماده کردن یک برگه که کد رشته و دانشگاه انتخابی براساس دفترچه ثبت نام در آن نوشته شده باشد.


ضوابط مهم برای عکس پرسنلی



بهتر است که عکس داوطلب رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

فرمت عکس اسکن شده باید JPG باشد.

تصویر داوطلب باید فاقد مهر یا هر گونه منگنه و یا اثر لک مانندی باشد.

اندازه تصویر عکس اسکن شده باید بین 200 در 300 پیکسل و 300 در 400 پیکسل باشد.

حجم عکس اسکن شده نباید بالای 70 کیلوبایت باشد.

عکس بانوان باید با حجاب کامل باشد و تمامی شئونات اسلامی در آن رعایت شده باشد.



مشاوره پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1400
پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد هر ساله برای تمامی مقاطع تحصیلی از جمله کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته و حتی کارشناسی ارشد وجود دارد. در این نوع پذیرش تنها داوطلبانی که معدل بسیار بالایی دارند، شانس بالایی دارند زیرا اولویت قبولی با توجه به معدل داوطلبان می باشد.



توصیه اکید قبل از انجام ثبت نام در این نوع پذیرش دانشگاه آزاد این است که داوطلبان قبل از اقدام به ثبت نام حتما دفترچه راهنمای ثبت نام را از سایت دانشگاه آزاد دانلود کرده و به دقت آن را مطالعه کنند. سپس، قبل از اینکه به سایت ثبت نامی وارد شوند، مدارک پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1400 را آماده نمایند.



حتما قبل از بارگذاری عکس در سامانه ثبت نام، از ضوابط موجود برای بارگذاری عکس مطلع شوید؛ چرا که بارگذاری اشتباه یک عکس می تواند ثبت نام افراد را لغو کند.



بهتر است داوطلبان ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکرده و سعی کنند که در همان روزهای ابتدایی ثبت نام مربوطه را انجام داده و ثبت نام خود را تکمیل کنند تا با مشکلاتی از قبیل کندی سایت یا قطع شدن سرورهای ثبت نامی مواجه نشوند.

در ادامه بخوانید: مدارک لازم جهت پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400


اگر پس از مطالعه این مقاله سوال یا ابهامی در خصوص پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه ازاد داشتید و یا در هر یک از مراحل ثبت نام چار مشکل شدید، می توانید با استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا، تماس گرفته با کارشناسان مجرب هیوا در خصوص مشکل خود صحبت نمایید.




سوالات متداول


1- پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد در سال چند بار برگزار می گردد؟
این پذیرش معمولا دوبار در سال و برای نیمسال تحصیلی مهر و بهمن انجام می شود که جزئیات دقیق آن در متن مقاله ارائه شده است.




2- چه مدارکی برای پذیرش براساس سوابق تحصیلی مورد نیاز می باشد؟
مطابق متن مقاله همراه داشتن اطلاعات فردی شناسنامه ای و تحصیلی، شناسه مربوط به پرداخت هزینه ثبت نام و یک قطعه عکس 3*4 از جمله مدارک ضروری برای این پذیرش می باشد.




3- پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد به چه صورتی انجام می شود؟
این پذیرش معمولا به صورت اینترنتی و از طریق سامانه ثبت نامی دانشگاه آزاد انجام می شود که آدرس آن در متن مقاله گفته شده است.

منبع : پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/A003
نظرتان را بنویسید