دریافت سوابق کیفری از سایت ثنا

دریافت سوابق کیفری از سایت ثنا
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
صدور گواهی عدم سوء پیشینه به صورت اینترنتی  و از طریق سامانه ابلاغ عدم سوء پیشینه​ امکانپذیر می باشد و افراد متقاضی دریافت سوابق کیفری از سایت ثنا​ می توانند به سامانه خدمات الکترونیک قضایی (سامانه ثنا) مراجعه کرده و از قسمت ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه، اقدام کنند. همچنین امکان دریافت این گواهی به صورت حضوری نیز وجود دارد .





اگر فردی مرتکب جرمی شده باشد تحت شرایطی که در قانون مجازات اسلامی بیان شده است در پیشینه و سابقه وی درج می گردد که وی این محکومیت را گذرانده است این در خصوص برخی از جرایم می باشد نه همه جرایم. جرایمی که موجب درج در سو پیشینه و محرومیت از حقوق اجتماعی افراد می شود در قانون مجازات اسلامی مشخص شده است.

گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برگه مخصوصی است که در آن گواهی می شود فرد فاقد سابقه کیفری است و در بسیاری از موارد، مانند استخدام، از افراد گرفته می شود. این گواهی سابقا فقط از سوی پلیس + 10 صادر می گردید تا اینکه قوه قضاییه در سال 1395 سامانه ای برای ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی به نام سامانه ثنا ایجاد نمود تا موجب سهولت متقاضیان گردد.

از همین رو در این مقاله به این پرسش ها پاسخ می دهیم که مراحل دریافت گواهی سوء پیشینه از سامانه ابلاغ عدم سوء پیشینه به چه ترتیب است و راهنمای تصویری و چگونگی دریافت سوابق کیفری از سایت ثنا را ارائه خواهیم داد و سپس به دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه از سامانه ابلاغ عدم سوء پیشینه و نحوه دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه خواهیم پرداخت.




سامانه ابلاغ و دریافت عدم سوء پیشینه
دریافت گواهی عدم سوء پیشینه از طریق سامانه ابلاغ عدم سوء پیشینه امکان پذیر است. در واقع با دریافت سوابق کیفری از سایت ثنا​ می توان از اتلاف وقت، انرژی و هزینه جلوگیری کرد. برای دریافت گواهی سوء پیشینه از سامانه ابلاغ عدم سوء پیشینه باید اقدامات ذیل را به ترتیب انجام داد:

1عبارت سامانه خدمات الکترونیک قضایی و یا سامانه ثنا را در مرورگر اینترنتی خود جستجو کرده و وارد صفحه اول شوید.







2بعد از آن که وارد صفحه اصلی سامانه ابلاغ عدم سوء پیشینه​ شدید از منوی سمت راست صفحه و در قسمت سرتیتر اطلاع رسانی، گزینه ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه را انتخاب کنید.





3در این قسمت باید کد ملی و رمز شخصی خود را وارد کرده و سپس گزینه مرحله بعد را فعال کنید.







4در این زمان برای تلفن همراه شما یک رمز موقت ارسال می شود که بعد از درج آن در قسمت مشخص شده باید گزینه ورود را انتخاب کنید.







5حالا وارد صفحه کاربری شخصی خودتان شده اید و می توانید برای  دریافت سوابق کیفری از سایت ثنا​ گزینه درخواست جدید را فعال کنید.







6در پاسخ به سوال "آیا با درخواست گواهی سوء پیشینه جدید موافق هستید" گزینه بله را انتخاب کنید.







برای دریافت سوابق کیفری از سایت ثنا​ لازم است مدارکی از جمله مدارک شناسایی در سامانه ابلاغ عدم سوء پیشینه  ارائه شود. برای اطلاع از اینکه مدارک لازم برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه چیست پیشنهاد می شود مقاله زیر را مطالعه کنید. 

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه




روش اول دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه
از سامانه ثنا می توان هم برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، و هم برای پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه استفاده کرد. برای استفاده ازهرکدام از امکانات سایت ثنا باید در این سایت ثبت نام نمود. بعد از ثبت نام در این سامانه، دریافت جواب گواهی به دو روش امکانپذیر است که در ادامه به طور کامل توضیحات آن ها را بیان می کنیم :

1روش اول برای دریافت سوابق کیفری از سایت ثنا​ از این قرار است که ابتدا از طریق سایت (سامانه خدمات الکترونیک قضایی) وارد شده و در سرتیتر خدمات ویژه، مورد سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی را انتخاب نمایید:







2اطلاعات ورود به سامانه را در کادر مخصوص به آن وارد کنید.

 



3در صفحه ابلاغیه ها گزینه ابلاغیه جدید را انتخاب کنید:

 



 

4دریافت نسخه چاپی را انتخاب کرده تا متن ابلاغیه و کد رهگیری 16 رقمی برای شما نمایان شود.

          

 

پس از طی کردن مراحل بالا می توانید گواهی عدم سوء پیشینه را چاپ نموده و در صورت لزوم در پرونده های خود قرار دهید. برای اطلاع از جزئیات مراحل و مدارک مورد نیاز برای گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه از سامانه ابلاغ عدم سوء پیشینه، پیشنهاد می شود مقاله زیر را مطالعه بفرمایید. 

بیشتر بخوانید: مراحل گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه


روش دوم دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه
اگر در موارد نادر برگه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری با دریافت نسخه چاپی روی صفحه مشاهده نشد، می توان از روش دوم دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه استفاده نمود. راهنمای تصویری استفاده از روش دوم در زیر برای شما قرار داده شده است: 



1ابتدا وارد سامانه عدلیران شده و سپس در منوی سمت راست، استعلام مدرک قضایی را انتخاب نمایید.

  





2در کادر اول نوع مدرک یعنی گواهی عدم سو پیشینه را انتخاب کرده و اطلاعات مربوط به کد رهگیری و تاریخ صدور را تکمیل کنید سپس گزینه ارسال را انتخاب نموده، تا گواهی عدم سوء پیشینه قابل مشاهده و دانلود شود.






در مواردی لازم می شود تا اتباع ایران که در خارج زندگی می کنند گواهی عدم سوء پیشینه دریافت کنند با این حال به دلیل اینکه آن ها در ایران نیستند، مراحل دریافت گواهی عدم سوء پیشینه آن ها با ایرانیان داخل کشور متفاوت است. پیشنهاد می شود برای اطلاع از نحوه دریافت گواهی عدم سوء پیشینه ایرانیان مقیم خارج مقاله زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: دریافت گواهی عدم سوء پیشینه ایرانیان مقیم خارج


برای دریافت اطلاعات بیشتر درسامانه ابلاغ عدم سوء پیشینه در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه ابلاغ عدم سوء پیشینه پاسخ دهند .





سوالات متداول


1- آیا امکان درخواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه به صورت اینترنتی امکان پذیر است؟
کسانی که می خواهند گواهی عدم سوء پیشینه دریافت کنند می توانند با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک قضایی درخواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه خود را ثبت کنند که توضیحات کامل در خصوص آن در مقاله آورده شده است.


2- آیا برای دریافت گواهی عدم سوء پیشنه باید به سامانه ابلاغ مراجعه کرد؟
بله برای دریافت این گواهی باید به سامانه ابلاغ عدم سوء پیشینه مراجعه کرد که مراحل آن در مقاله توضیح داده شد است.


3- دریافت گواهی عدم سوء پیشینه در سامانه ابلاغ عدم سوء پیشینه به چند روش ممکن است؟
دریافت گواهی عدم سوء پیشینه در سامانه ابلاغ عدم سوء پیشینه به دو روش ممکن است که جزئیات آن در متن مقاله آورده شده است.

منبع : دریافت سوابق کیفری از سایت ثنا
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lB81
نظرتان را بنویسید