آیا ام دی اف برای آشپزخانه من مناسب است؟

آیا ام دی اف برای آشپزخانه من مناسب است؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
nasim enferadi

ام دی اف نوعی مصالح ساختمانی مهندسی شده است که می تواند برای کارهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. ام دی اف مخفف تخته فیبر با چگالی متوسط ​​است و از ورقه های نازک از الیاف چوب، رزین روکش و موم ساخته شده است. این مواد حرارت داده شده و به صورت ورقه های بزرگ تحت فشار قرار می گیرند که بسته به نیاز می توان آنها را به اشکال مختلف برش داد.

 

بسیاری از صاحبان خانه در مورد مصالح ساختمانی مهندسی شده مانند MDF محتاط هستند. با این حال، این احتمال وجود دارد که شما قبلاً ام دی اف در خانه خود داشته باشید و حتی متوجه آن نباشید. می توان از آن برای هر چیزی از درهای کابینت گرفته تا کتابخانه و میز قهوه استفاده کرد. ام دی اف به یکی از پرطرفدارترین مصالح ساختمانی تبدیل شده است زیرا مقرون به صرفه و بادوام است و از نظر کاربرد بسیار متنوع است. در این وبلاگ قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چرا ام دی اف می تواند انتخابی عالی برای پروژه شما باشد.

 

 

دلایلی که ما عاشق ام دی اف هستیم

مصالح ساختمانی ساخت بشر و چوب مهندسی شده اغلب به عنوان ارزان یا ضعیف به نظر می رسند. از یک طرف، ام دی اف گزینه ارزان تری نسبت به چوب جامد است، اما این به معنای ضعیف بودن آن نیست. ام دی اف یک ماده بسیار قابل اعتماد است، زیرا در برابر پیچ خوردگی و پیچ خوردگی مقاوم است. قدرت، مقرون به صرفه بودن و سفارشی سازی ام دی اف آن را به انتخابی عالی تبدیل کرده است.

 

یکی از دلایلی که برخی از صاحبان خانه از مصالح ساختمانی مهندسی شده اجتناب می کنند، این تصور است که آنها ارزان یا ضعیف هستند. در هر صورت، همیشه صادق نخواهد بود. در حالی که درست است که ام دی اف مقرون به صرفه تر از گزینه های چوب جامد است، ام دی اف استحکام را قربانی نمی کند. ام دی اف می تواند یک انتخاب عالی برای درب های بزرگتر باشد، زیرا مانند چوب جامد تاب و پیچ نمی خورد. بیایید به برخی از مزایای ام دی اف نگاهی بیندازیم:

مقرون به صرفه: ام دی اف بسیار مقرون به صرفه تر از گزینه های چوب جامد است، اما لازم نیست نگران از بین بردن استحکام یا دوام باشید. با نگهداری مناسب، کابینت‌های ام دی‌اف می‌توانند بیشتر از آنچه مردم تصور می‌کنند دوام بیاورند.

بدون پیچ و تاب و ترک: MDF با نوسان دما و رطوبت منبسط و منقبض می شود. اما این ماده به دلیل ساختاری که دارد تاب نمی خورد و ترک نمی خورد. این به این دلیل است که برخلاف درهای چوبی جامد که برای چندین قسمت ساخته می شوند، به صورت ورق های بزرگ تولید می شود و یک واحد است.

روکش صاف: اگر به دنبال کابینت هایی با روکش صاف هستید، ام دی اف را انتخاب کنید. اگر به فکر رنگ آمیزی کابینت خود هستید، ام دی اف را برای صافی زیبا که نمی توانید از مواد دیگر بدست آورید، به شدت توصیه می کنیم. ام دی اف را می توان با ترموفویل که یک لمینت وینیل است که روی یک هسته ام دی اف گرم شده و تحت فشار قرار می گیرد، تمام کرد.

مقاوم در برابر آب: اگر در حال نصب کابینت در مناطق با رطوبت بالا مانند حمام خود هستید، ام دی اف را انتخاب کنید. با خرده فروش کابینت خود صحبت کنید و مشخص کنید که چه نوع ام دی اف هایی به طور خاص برای مقاومت در برابر آب ساخته شده اند. با این حال، در اغلب موارد، ام دی اف نباید برای ساخت و ساز خارجی استفاده شود.

قابل تنظیم: از کابینت های شیکر گرفته تا کابینت های داخلی، درب های کابینت در سبک های بسیار متنوعی هستند. اگر به دنبال انتخاب یکی از این سبک ها هستید، با ام دی اف همراه باشید زیرا سفارشی کردن آن آسان تر است. همچنین در طیف گسترده ای از مبلمان که ممکن است انتظار نداشته باشید استفاده می شود. ام دی اف با توجه به ساختاری که دارد به راحتی می تواند به روش های مختلف سوراخ شده و بدون ایجاد آسیب برش داده شود.

پیچ و تاب نمی خورد: بر خلاف کابینت های چوبی جامد، ام دی اف در اندازه های بزرگتر تاب و پیچ نمی خورد. این بدان معناست که برای پشتیبانی نیازی به چوب های اضافه نخواهید داشت که می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه کل کمک کند.

معایب ام دی اف

اما ام‌دی‌اف کاملاً حرفه‌ای نیست، و دارای معایبی است، از جمله موارد زیر:

 

نمی توان آسیب را ساب داد: تعمیر ام دی اف نسبت به چوب جامد دشوارتر است. با چوب جامد، خراش ها را می توان به راحتی از بین برد. با این حال، با ام دی اف، کار کمی بیشتر طول می کشد.

مقاوم در برابر حرارت نیست: ام دی اف زمانی که در معرض حرارت شدید قرار می گیرد به خوبی کار نمی کند زیرا به مواد آسیب می رساند. اگر قصد دارید کابینت را در آشپزخانه بیرون از منزل نصب کنید، از MDF استفاده نکنید.

MDF را نمی توان لکه دار کرد: از آنجایی که MDF طرح دانه ای ندارد، نمی توان لکه دار کرد. اگر می خواهید کابینت های خود را رنگ آمیزی کنید، باید گزینه های چوب جامد را بررسی کنید. خواندن تفاوت لترون و ام دی اف و انواع کابینت ام دی اف از سایت پومونوکس ممکن است.

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/6nOn
نظرتان را بنویسید